تشخیص 95 درصدی صدا در سیستم هوش مصنوعی آفلاین کوالکام

هوش مصنوعی

همان طور که شما دنبال کنندگان تکنولوژی هم به خوبی می دانید کمپانی آمریکایی کوالکام به تازگی اپلیکیشنی ساخته است که به طور کاملا آفلاین و بدون نیاز به شبکه ی اینترنت توانایی شناسایی و تشخیص صدا را با دقت ۹۵ درصد دارد. آقای کریس لوت، یکی از مدیران مجموعه ی تحقیقی هوش مصنوعی در کمپانی کوالکام در کنفرانسی مطبوعاتی به اسم یادگیری عمیق در شعر بسیار زیبا ی بوستون، نگاهی کاملا اجمالی و مختصر به برنامه و پروژه ی جدید تشخیص صدای کوالکام کرده است.

این برنامه ی و اپلیکیشن بسیار جالب بر روی گوشی های اسمارت نصب و اجرا می شود و شامل دو نوع شبکه ی عصبی است، یکی شبکه ی عصبی تکرار شونده یا همان Recurrent Neural Network است که از مموری، حافظه ی داخلی برای پردازش ورودی های پلتفرم استفاده می کند و یکی دیگر از شبکه های عصبی، یک شبکه های پیچیده ی عصبی است که الگو ی ارتباطی بین نورون های مغز انسان را شبیه سازی می کند، که بر طبق گفته های آقای لوت این سیستم به طور متوسط ۹۵ درصد توانایی تشخیص کلمات و همچنین عبارت را دارد.

هوش مصنوعی

ایشان همچنین در مورد این اپلیکیشن بسیار کاربردی و مفید این گونه می گوید که این اپلیکیشن به راحتی می تواند الگو و شیوه ی بهره برداری شما را از گوشی هوشمندتان یاد بگیرد و به حافظه بسپارد تا رفتار خودش را بر اساس عادات و رفتار های شما شخصی سازی کند و به شما بهترین ها را ارائه دهد. آقای لوتدر ادامه توضیح داد که اکثر سیستم های تشخیص صدای موجود در بازار پردازش های خودشان را در فضای ابری انجام می دهند.

این سیستم ها و ابزار ها که شامل بک میکروفون، یک تراشه در گوشی ها هستند مثل اسپیکر های هوشمند خانگی مثل اسپیکر هوشمند ساخت کمپانی گوگل یعنی اسپیکر گوگل هوم یا اسپیکر آمازون اکو و رایانه های دارای سیستم عامل ویندوز که دارای دستیار های کورتانا می بایست برای کار کردم با آن ها کلماتی را گوش بدهند، گوش دادن به کلماتی که از پیش تعیین و تعریف شده است مثل، اوکی گوگل، هی کورتانا، هستند که برای هر کدام از این کلمات از قبل تعیین شده و برنامه ریزی شده استفاده می کنند که هیچ گونه تجزیه و تحلیلی در آن ها انجام نمی شود و پردازش اصلی را به الگوریتم های قابل اجرا بر روی سرور های قدرتمند ابری می سپارند.

بیشتر بخوانید  انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon X Elite

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تشخیص 95 درصدی صدا در سیستم هوش مصنوعی آفلاین کوالکام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *