ترخیص 5000 گوشی هوشمند وارداتی با ارز آزاد

گوشی هوشمند وارداتی

گوشی هوشمند وارداتی | تا به امروز خبرهای بسیاری درخصوص گوشی های توقیفی گمرک منتشر شده است و به نوعی بسیاری از واردکنندگان در تهران از این مسئله شاکی بودند. اکنون گویا دولت تعداد 5000 گوشی هوشمند را از گمرک ترخیص نموده است. البته لازم به ذکر است که تمامی این گوشی های هوشمند با ارز آزاد وارد شده اند و هیچگونه ارز دولتی به آن تعلق نگرفته است.

گوشی هوشمند وارداتی

بر اساس گفته های مهدی محبی، تقریبا بیش از 600 هزار دستگاه گوشی‌ هوشمند در گمرک کشور توقیف شده است که پس از گذشت 6 ماه در­ طول یک هفته ی گذشته تعداد کمی از این گوشی‌ها از گمرک کشور ترخیص شده اند. ایشان با اشاره به نامه‌ نگاری های اتحادیه گوشی فروشان با سازمان حمایت از مصرف‌ کنندگان به منظور تعیین تکلیف این گوشی‌ ها اظهار کرد:

از زمان ترخیص این گوشی ها، هنوز سازمان حمایت از مصرف کنندگان قیمت‌ گذاری آن ها را به منظور عرضه به بازار اعلام نکرده است.

ایشان در ادامه ی صحبت های خود افزود:

این گوشی‌ های هوشمند با ارز آزاد وارد کشور شده اند و سازمان حمایت از مصرف کنندگان باید با احتساب هزینه‌ های انجام‌ شده برای واردات تعیین نرخ نماید.

گوشی هوشمند وارداتی

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رییس اتحادیه‌ ی دستگاه‌ های مخابراتی، تعداد 5 هزار دستگاه گوشی هوشمند از گمرک ترخیص شده است ولی همانطور که ایشان اعلام نموده است، این گوشی‌ ها با ارز آزاد ترخیص شده اند و البته مشخص نیست که چه موقع به بازار عرضه خواهند شد.

لازم است بدانید که بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی روسای اتحادیه‌ های مرتبط با بازار گوشی های همراه، واردکنندگان و مدیران سازمان حمایت از مصرف‌ کنندگان و دیگر ارگان‌های ذیربط، نیاز سالانه بازار گوشی های تلفن همراه کشور بین 15 تا 20 میلیون دستگاه می باشد؛ اکنون با ترخیص 5 هزار دستگاه گوشی که بر اساس گفته های رییس انجمن واردکنندگان گوشی نیاز روزانه کشور 35 هزار دستگاه می باشد، آیا می‌ توان امید داشت که وضعیت بازار نابسامان و تشنه‌ ی گوشی های هوشمند، بهبود پیدا کند؟

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  ممنوعیت واردات چمدانی موبایل توسط گمرک

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترخیص 5000 گوشی هوشمند وارداتی با ارز آزاد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *