ترانزیت 70 درصد از اینترنت کشور عراق از راه ایران

اینترنت کشور عراق

اینترنت کشور عراق | یکی از موضوعاتی که وجود دارد این است برخی از کشورها اینترنت خود را از طریق مرز میان سایر کشورها جابجا می نمایند. اکنون کشور عراق 70 درصد از اینترنت خود را از طریق مرز ایران جابجا می نماید.

اینترنت کشور عراق

بر اساس گفته های آذری جهرمی، 70 درصداز اینترنت کشور عراق، از مسیر ایران تامین می گردد که بیشتر این ترافیک نیز از طریق مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی ترانزیت می گردد. بر اساس گفته های آذری جهرمی 70 درصد اینترنت کشور عراق از طریق ایران تامین می گردد و بیشتر این مسیر ترانزیت از طریق مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی صورت می پذیرد.

اینترنت کشور عراق

بر اساس گزارش وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی در طی شورای اداری شهر ارومیه به این مسئله اشاره نمود که در دولت 11 تعداد روستاهای دارای ارتباطات کامل 35 درصد بوده است و این میزان در دولت 12 به حدود 50 درصد افزایش پیدا کرده است. ایشان با بیان این موضوع امروز تمامی 42 شهر استان آذربایجان غربی به خدمات نسل سوم و‌ چهارم تلفن همراه تجهیز شده اند، در ادامه افزود:

در سال 96 پهنای باند ورودی به داخل استان 81 گیگابیت بر ثانیه بوده است که با توسعه انجام شده این مقدار به 346 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. در ضمن ظرفیت پهنای باند به بهره برداری رسیده نیز از 27 گیگابایت به 134 گیگابیت بر ثانیه ارتقا یافته است.

آذری جهرمی در خصوص شاخص‌ های تعیین شده در 64 هزار روستای کشور که به ور میدانی مورد اندازه گیری قرار گرفته است، افزود:

بر اساس بررسی های صورت گرفته که در دسته ی اول یعنی روستاها با ارتباطات کامل به صورت متوسط در داخل کشور 44 درصد روستاها اینگونه هستند ولی در استان آذربایجان غربی 28 درصد روستاها دارای ارتباطات کامل می باشند. درگروه دوم هم میزان متوسط در کشور 17 درصد ولی در آذربایجان غربی 34 درصد می باشند. در گروه سوم هم متوسط کشوری 30 درصد ولی نرخ این استان 34 درصد می باشد و در آخر درحالی در آذربایجان غربی 4 درصد روستاها بدون ارتباط هستند که متوسط این میزان 7 درصد می باشد.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  در آینده ی نزدیک تلفن های ثابت نیز پیامک می فرستند

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ترانزیت 70 درصد از اینترنت کشور عراق از راه ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *