تجربه متفاوت در خلاقیت طرح های بنر ولادت ائمه در پاویسا

تجربه متفاوت در خلاقیت طرح های بنر ولادت ائمه در پاویسا

تا کنون به چند بنر طرح شب یلدا توجه کرده اید یا کدام طرح بنر ولادت حضرت فاطمه در ذهن شما مانده است؟ وقتی صحبت از این نوع طرح ها می شود در ذهن اکثر ما یک سری المان های تکراری شروع به چرخیدن می کنند. با گفتن بنر طرح شب یلدا این احساس ایجاد می شود که در این بنر اصولا از المان هایی مانند انار به شکل های مختلف استفاده می شود و یا با استفاده از هندوانه و المان سرما این بنرها طراحی می شوند.

همین مسئله در بنر ولادت حضرت زینب یا طرح بنر ولادت حضرت فاطمه نیز وجود دارد. در ذهن غالب مخاطبان این طراحی معمولا با استفاده از نام حضرت فاطمه با زینب به رنگ سبز و به شکل نستعلیق یا کوفی شروع می شود و در ادامه با استفاده از چند تذهیب و حاشیه سازی تمام می شود.

این تصور جالب از المان ها محصول کلیشه سازی هایی است که در این مورد وجود دارد. زمانی که شما در جامعه بنر یا طرحی غیر این ندیده اید، عملا انتظار نمی رود که ذهن شما بتواند نوع دیگری از بنر طرح شب یلدا یا … را تصور کند .و این مسئله ای است که می تواند برای یک طراح خبر خوشحال کننده و در عین حال ناراحت کننده ای باشد.

تجربه متفاوت در خلاقیت طرح های بنر ولادت ائمه در پاویسا

خلاقیت در بنر طرح شب یلدا

ذهن مخاطب با طرح های عادی و عمومی و کلیشه ای خوی گرفته است. وقتی ذهن به اتفاق یا مفهوم عادت کند، عملا دیگر نسبت به وجود آن واکنش نشان نمی دهد. بنابراین عملا بسیاری از ما دیگر توجهی به انواع طراحی های شادمانه مانند طرح بنر ولادت حضرت فاطمه نخواهیم داشت. زیرا این طرح ها برای ذهن اطلاعات خاصی ندارند و ذهن قدرت  نیروی جدیدی برای پردازش آن هزینه نمی کند.

این مسئله می تواند مانند شمشیر دولبه برای طراح باشد. غالب طراح ها از این وضعیت ناراحت می شوند. زیرا طراحی آن ها عملا در حال از دست دادن اثر خود در جامعه و ذهن مردم است. حال طراح می تواند برای باقی ماندن در کورس رقابت در طراحی بنر خود تجدید نظر کند. یعنی سعی کند به شکل دیگری بنر خود را ببیند و آن را طراحی کند. این همان نیاز به خلاقیت در طراحی است.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه بیان کنیم، عدم توجه مخاطب به بنر و عادت کردن ذهن مخاطب به آن باعث شد که طراح به سمت استفاده از خلاقیت در طراحی برود.

پاویسا یکی از پیشگامان در این زمینه محسوب می شود. در واقع پاویسا گروهی از طراحان خوش ذوق و خلاقیت را در اختیار دارند که می توانند به نوعی دیگر به مسائل عادی شده برای هر کدام از ما – مانند شب یلدا – نگاه کنند. از این رو بسیاری از ارگان های فرهنگی و هنری و همچنین هیئات مذهبی از طراحی های گروه پاویسا استفاده می کنند.

به عبارت ساده تر پاویسا طرح های خلاقانه ای در زمینه طرح بنر شب یلدا و … ایجاد کرده است که می تواند چشم هر مخاطبی را به خود جلب کند. به هر حال ذهن مخاطب وقتی به یک چیزی عادت کند، این فرصت را در اختیار طراح می گذارد که با خرق عادت مخاطب را به یک باره به چنگ بیاورد. بنابرین استفاده از طراح بنر شب یلدا یا بنر ولادت حضرت زینب به صورت خلاقانه و خاص می تواند فرصت خوبی برای جذب مخاطب در اختیار شرکت ها و برند های مختلف قرار دهد.

پاویسا، فرصتی استثنایی در صنعت چاپ

همانطور که گفتیم پاویسا از مجموعه طراحان خلاق برای طراحی بنر و … در موقعیت های مختلف استفاده می کند. اما نکته جالب اینجاست که این طراح ها را شما می توانید به طور کامل در سایت این گروه طراحی مشاهده کنید.

بنابراین شما بدون نیاز به مراجعه حضوری به جایی یا رفتن پیش کسی عملا می توانید  ده ها نوع بنر طرح شب یلدا و … را مشاهده کنید. این اتفاقی است که باعث می شود شما حق انتخاب بسیار گسترده ای داشته باشید. اما این تمام ویژگی های جذاب گروه پاویسا نیست.

تجربه متفاوت در خلاقیت طرح های بنر ولادت ائمه در پاویسا

شما می توانید طرح مورد نظر خود را به صورت لایه باز و سریع به دست بیاورید. بنابراین بدون از دست دادن هیچ فرصتی می توانید صاحب یکی از خلاقانه ترین طرح ها شوید.

به جرات می توان گفت که درصد بالایی از طراحی های این گروه به صورت یونیک و خاص صورت گرفته است. بنابراین شما با استفاده از هر کدام از این طراحی ها می توانید تاثیر خوبی بر مخاطب خودتان داشته باشید. در ضمن همانطور که گفته شد این طراحی ها به صورت لایه باز در اختیار شما قرار می گیرد. یعنی شما می توانید این طرح ها را به هر نوحی که می خواهید تغییر بدهید. بنابراین نگران شخصی سازی طرح بنر خود نباشید.

در نهایت می توان گفت که ارگان ها یا برندهای مختلف که قصد مطرح شدن در دل مخاطبان را دارند، شب یلدا فرصت خوبی است که با ارائه یک طرح خلاقانه فرصت خوبی به دست بیاورد و عملا خودش را به جامعه معرفی کند. این فرصتی است که پاویسا می تواند کنار شما باشد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تجربه متفاوت در خلاقیت طرح های بنر ولادت ائمه در پاویسا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *