بکارگیری یک آلیاژ جدید در گوشی ها و ساعت های سامسونگ

سامسونگ

کمپانی سامسونگ تاکنون از آلیاژهای خوبی در ساخت گوشی های هوشمند، ساعت ها و لوازم جانبی خود استفاده کرده است ولی در سال 2018 با رونمایی از نوت بوک 9 بدنه ی آن را از یک متریال جدید به نام Metal 12 عرضه می نماید. اسناد موجود در (EUIPO) حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ قصد دارد از آلیاژهای منیزیمی در گوشی های هوشمند، ساعت ها، لوازم جانبی موبایل و حتی لوازم خانگی خود استفاده خواهد کرد.

در زمان معرفی نوت بوک 9 یکی از ویژگی های اساسی این لپ تاپ وزن پایین آن بود زیرا به لطف بکارگیری از آلیاژ Metal 12 در ساخت بدنه ی این لپ تاپ وزن آن تنها 1 کیلوگرم بود که این مقدار برای یک لپ تاپ 13.3 اینچی واقعا وزن بسیار کمی به حساب می آید. این آلیاژ فوق العاده سبک و به طرز غیرقابل باوری مقاوم می باشد که کمپانی سامسونگ در این خصوص مدعی می باشد. نام این آلیاژ نشات گرفته از عدد اتمی منیزیم 12 می باشد.

آلیاژ

اگر به خاطر داشته باشیددر زمان معرفی گلکسی اس 7 شایعاتی مبنی بر بکارگیری فریمی از جنس منیزیم منتشر شد اما گویا این کمپانی کره ای در آن زمان شرایط استفاده از این آلیاژ را نداشت و برای این گوشی از فریم آلومینومی استفاده کرد. اما موضوعی برای بسیاری از افراد جای ابهام و سوال دارد این است که تاکنون کمپانی سامسونگ اطلاعاتی در خصوص آلیاژ آلومینیوم 7000 بکار رفته در گلکسی اس 8 به اشتراک نگذاشته است.

این نکته لازم به ذکر است که هم اکنون هیچ سندی مبنی بر ساخت گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از جنس آلیاژ Metal 12 موجود نمی باشد و در اسناد منتشر شده از EUIPO نیز اشاره ای بر تاریخ عرضه ی محصولات ساخته شده با این آلیاژ نشده است و فقط می دانیم که این کمپانی کره ای قصد دارد در آینده، در محصولات خود از این آلیاژ بهره ببرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مانیتور Curved سامسونگ دنیای از تکنولوژی

نظرات در مورد : بکارگیری یک آلیاژ جدید در گوشی ها و ساعت های سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *