به نمایش درآمدن صفحه آبی مرگ در کامپیوترهای اچ پی پس از بروزرسانی جدید ویندوز 10

صفحه آبی مرگ

صفحه آبی مرگ | همانطور که می دانید، کمپانی مایکروسافت از یک بروزرسانی جدید برای ویندوز 10 رونمایی به عمل آورده است که اساسا برخی از باگ ها و مسائل و مشکلات این ویندوز را برطرف می نماید. با بررسی های صورت گرفته تا به امروز گویا این مسائل و مشکلات بعد از بروزرسانی ویندوز 10 به اتمام نخواهد رسید و هر روز باید شاهد یک مورد از ایرادات این بروزرسانی باشیم.

صفحه آبی مرگ

گویال مسائل و مشکلات ناشی از بروزرسانی های جدید ویندوز 10 قرار نیست به اتمام برسد؛ بعد از انتشار خبرهایی در خصوص حذف بعضی از فایل‌ ها بعد از نصب بروزرسانی اکتبر 2018، در حال حاضر شاهد بروز مشکلی دیگر در این ویندوز هستیم. کمپانی مایکروسافت چند روز قبل، بروزرسانی KB4462919 را برای کامپیوترهای که دارای نسخه‌ ی 1803 ویندوز 10 هستند، منتشر کرد. اخیرا بعضی از کاربران کامپیوترهای کمپانی اچ‌ پی ادعا کرده اند که با نصب کردن این بروزرسانی تجمعی جدید، صفحه‌ ی آبی مرگ، بر روی صفحه نمایش لپ تاپ مشاهده می گردد.

اکنون کاربرانی که با این مشکل روبرو هستند، در این خصوص می‌ گویند که در صفحه‌ ی آبی مرگ، شاهد پیغام خطای WDF_VIOLATION هستند. این بدان معناست که احتمالا مشکل مذکور به فایل HpqKbFiltr.sys موجود در آدرس C:\Windows\System32\drivers مربوط می گردد.

صفحه آبی مرگ

نحوه حل مشکل

برای حل این مسئله تنها کافی است که به آدرس Troubleshoot -> Advanced options -> Command Prompt رفته و دستورات زیر را تایپ نمایید:

 

cd c:\windows\system32\drivers
ren HpqKbFiltr.sys HpqKbFiltr.sys_old

این دستور سبب تغییرنام فایل مذکور می گردد. بعد از اینکه فرآیند تغییرنام فایل HpqKbFiltr.sys با موفقیت صورت پذیرفت، سیستم خود را Restart نمایید تا ویندوز 10 بارگذاری گردد. بر اساس مطالب انتشار یافته در فروم قسمت پشتیبانی کمپانی مایکروسافت، این شرکت از مسئله ی ایجاد شده آگاه بوده و بر همین اساس ، انتشار بروزرسانی جدید ویندوز 10 به طور موقت، متوقف شده است.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  3 راهکار برای رفع کد خطای اتصال وان درایو 0x8004de40 در ویندوز 10

نظرات در مورد : به نمایش درآمدن صفحه آبی مرگ در کامپیوترهای اچ پی پس از بروزرسانی جدید ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *