بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید ویندوز 10 را دوباره نصب کنید. پس حتما تا انتهای این مقاله برای یادگیری آسانترین وبهترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware  همراه با ما باشید.

ویژگی “Reset Your PC” در ویندوز 10 کامپیوتر شما را به تنظیمات پیش فرض کارخانه خود باز می گرداند ، از جمله تمام نرم افزارهایی که در رایانه شما نصب شده است. اما ویژگی جدید ” Fresh Start” در Windows 10’s Creators Update ، امکان نصب مجدد ویندوز 10 را بسیار آسان تر می کند. این امر همیشه از طریق بارگیری فایل نصب ویندوز 10 و نصب مجدد آن روی رایانه امکان پذیر می باشد. اما ابزار جدید مایکروسافت انجام مجدد نصب کامل ویندوز را برای دستیابی به سیستم کاملاً تمیز ویندوز بسیار آسان می کند.

 

نحوه نصب مجدد ویندوز 10 به راحتی بدون Bloatware

 

ابزار جدید مایکروسافت چگونه کار می کند

ویژگی “Reset this PC” رایانه شما را به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازمی گرداند. اگر ویندوز را خودتان نصب کرده باشید ، به این معنی است که یک سیستم تمیز ویندوز خواهید داشت. اما احتمالاً  مانند اکثر مردم، خودتان ویندوز را نصب نکرده اید. ممکن است شما  یک رایانه شخصی خریداری کرده اید که ویندوز به علاوه برخی از برنامه های نرم افزاری اضافی یا  Bloatware (نرم‌افزارهایی ‌که هیچ نیازی به آن‌ها ندارید، ولی ‌بنا به دلایلی مجبور شده‌اید آن‌ها را‌ روی سیستم خود نصب کنید  یه به همراه برنامه های دیگر نصب شده اند.) روی آن نصب شده است. در این صورت  با تنظیم مجدد  یا reset رایانه ، آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی می کنید  که شامل تمام نرم افزارهایی است که سازنده در ابتدا روی رایانه شما نصب کرده است. از نرم افزارهای آزار دهنده مزاحم گرفته تا درایورهای نرم افزار مفید ، همه این ها برمی گردند. می توانید آنها را نگهدارید یا وقت خود را برای حذف نصب آن صرف کنید.

برای خلاص شدن از شر نرم افزارهای پاک کننده ویندوز 10 مایکروسافت، شما قبلاً مجبور بودید  فایل نصب ویندوز 10 را بارگیری کنید ، می توانید یک درایو USB یا DVD ایجاد کنید و سپس ویندوز 10 را دوباره نصب کنید. ویژگی جدید ” Fresh Start ” ویندوز این روند را بسیار ساده تر می کند و به کاربران عادی کامپیوتر اجازه می دهد تا ویندوز را با چند کلیک ساده دوباره نصب کنند.

حتی نرم افزار گیک ویندوز( ابزاری بسیار مفید و جدید در زمینه ی حذف برنامه های غیر ضروری در ویندوز می باشد.) نیز که غالباً ویندوز را روی هر رایانه جدیدی مجددا نصب می کنند ، می تواند با استفاده از ویژگی ” Fresh Start ” در  زمان شما صرفه جویی کنند. برای نصب سریع و آسان ویندوز 10 بر روی رایانه جدید ، فقط  کافی است دستورالعمل ها را که  می گوید دنبال کنید.

نکته منفی که دارد این است که شما تمام نرم افزارهای نصب شده توسط سازنده اولیه را در رایانه خود از دست خواهید داد. مطمئناً ، بیشتر آنها غیر ضروری است ، اما برخی از موارد مهم ، مانند درایورها و نرم افزارها احتمالاً از وب سایت سازنده رایانه شما قابل بارگیری هستند. اگر بعداً یک برنامه کاربردی دیگری را خواستید نصب کنید،  می توانید برنامه مورد نظر را بارگیری کنید.

اگر یک کلید محصول کلید  (product key) از Microsoft Office دارید ، باید اطمینان حاصل کنید که کلید نصب محصول را برای نصب مجدد Office بعداً ذخیره دارید. اگر از Office 365 استفاده می کنید ، می توانید Office را بار دیگر بارگیری و نصب کنید. همین مورد برای هر برنامه دیگری که به کلید یا مجوز نیاز دارد نیز صدق می کند. پس قبل از اقدام به این کار از داشتن کلید برنامه هایی که امکان بارگیری مجدد آن ها نیست اطمینان حاصل کنید.

 

نحوه استفاده از Fresh Start در روی Creators Update

ویژگی ” Fresh Start ” بخشی از  رابط Windows Defender میباشد. منوی Start خود را باز کرده و برنامه “Windows Defender Security Center” را راه اندازی کنید.

برای استفاده از Fresh Start ، ابتدا  Settings را باز کنید سپس به Update & Security و بعد به Recovery  بروید و روی ” Fresh Start ” کلیک کنید.

اگر این برنامه را در سیستم خود نمی بینید ، بیانگر این است که سیستم شما به Creators Update هنوز ارتقا پیدا نکرده است. برای انجام این کار می توانید از روش دیگری که در زیر توضیح داده شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  کورتانا اکنون می تواند تمام کارهایی که باید در طول روز انجام دهید را در ایمیل برای شما ارسال کند

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

روی گزینه “Device performance and & health” در نوار کناری کلیک کنید و سپس روی “Additional info” در زیر” Fresh Start ” کلیک کنید.

شما همچنین می توانید برای دسترسی به این صفحه به قسمت Settings> Update & Security> Recovery رفته و روی ” Learn how to start fresh with a clean installation of Windows ” کلیک کنید.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

این پنجره دقیقاً توضیح می دهد که چه اتفاقی خواهد افتاد. ویندوز 10 مجدداً نصب و به آخرین نسخه به روز می شود. فایل های شخصی و برخی از تنظیمات ویندوز بدون تغییر باقی می ماند، اما همه برنامه های که در دسک تاپ هستند از جمله برنامه های که در ابتدا روی سیستم شما نصب بودند و برنامه هایی که نصب کرده اید  حذف خواهند شد. اگرچه ویندوز قول داده است که فایل های شخصی شما را حفظ کند ، به هر حال همیشه ایده خوبی است که از فایل های خود بکاپ تهیه کنید.

برای شروع روی دکمه ” Get Started ” کلیک کنید. و در ادامه باید با درخواست کنترل حساب کاربری یا User Account Control موافقت کنید.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

 

در ادامه ویندوز به شما هشدار می دهد که بسته به سرعت کامپیوتر شما ، ممکن است این فرآیند 20 دقیقه یا بیشتر طول بکشد. برای شروع ” Next ” را کلیک کنید.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

 

این ابزار لیستی از تمام برنامه های دسک تاپ را که می خواهید حذف نصب  کنید به شما ارائه می دهد. همچنین این لیست را در یک فایل متنی در دسک تاپ رایانه شما ذخیره می کند ، و به راحتی می توانید ببینید چه برنامه هایی را قبلا نصب کرده اید.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

برای شروع مراحل ، روی ” Next ” کلیک کنید. اطمینان حاصل کنید در طی این مدت به رایانه خود نیازی ندارید ؛چون هنگام نصب مجدد ویندوز قادر به استفاده از رایانه خود نخواهید بود.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

پس از اتمام فرآیند، شما یک نصب جدید Windows 10 خواهید داشت. سپس Windows Update  باید به صورت خودکار اجرا شود و امیدواریم رایانه شما تمام درایورهای سخت افزاری مورد نیاز خود را بارگیری کند. در غیر این صورت ، به صفحه بارگیری درایور رایانه خود در وب سایت سازنده مراجعه کرده و درایورها و سایر نرم افزارهای مورد نیاز را بارگیری کنید.

 

 

نحوه نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware در Anniversary Update

نسخه قبلی این ویژگی در آپدیت Anniversary  نیز موجود است. هنوز می توانید ویندوز را دوباره نصب کرده و از شر نرم افزارهای bloat خلاص شوید ، حتی اگر هنوز ویندوز را به Creators آپدیت نکرده اید. با این حال ، مایکروسافت ابزار Fresh Start را در Creators Update به عنوان یک گزینه خوب توصیه می کند.

برای شروع ، از منوی استارت  Settingsرا باز کنید سپس به بخش Update & Security > Recovery  بروید. به پایین صفحه اسکرول کنید  و در زیر More recovery options روی ” Learn how to start fresh with a clean installation of Windows”  کلیک کنید.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

این لینک شما را به صفحه ” Start fresh with a clean installation of Windows 10″ در وب سایت Microsoft می برد. با وارد شدن به این صفحه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد روند کار مشاهده کنید.

برای بارگیری ابزار Refresh Windows ، بر روی دکمه “Download tool now” در پایین صفحه کلیک کنید.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

فایل بارگیری شده  با پسوند .exe با نام “RefreshWindowsTool.exe” را اجرا کرده و با توافق نامه مجوز Microsoft موافقت کنید. پس از انجام این کار ، پنجره  بنفش رنگ “Give Your PC a Fresh Start ” را مشاهده خواهید کرد.

دو گزینه در این پنجره وجود دارد که اولی یعنی ” Keep personal files only ” را انتخاب کنید با اتخاب این گزینه فقط فایل های شخصی را نگه می دارید و Windows فایل های شخصی شما را حفظ می کند یا ” Nothing ” را انتخاب کنید تا Windows همه موارد را پاک کند. در هر صورت ، همه برنامه های نصب شده شما برداشته شده و تنظیمات شما مجدداً تنظیم می شوند.

بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

 

روی « Start» کلیک کنید و این ابزار به طور خودکار فایل های نصب ویندوز 10 را که اندازه آنها تقریباً 3 گیگابایت است بارگیری می کند. سپس فرآیند نصب را آغاز می کند ، و با این کار شما یک سیستم ویندوز 10 تمیز در اختیلر دارید وهیچ bloatware  نیز وجود ندارد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین و آسانترین روش نصب مجدد ویندوز 10 بدون Bloatware

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *