بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام + معرفی الگوریتم جدید اینستا

اینستاگرام از جمله شبکه های محبوبی می باشد که از طریق آن می توانید با افراد زیادی تعامل داشته باشید می توانید با گذاشتن پست در اینستا از طریق لایک فالوورها یا کامنت هایی که می گذارند با فالوورها تعامل پیدا کنید. اما این مهم است که ما چه زمانی بیشترین تعاملات را با فالوورهای خود خواهیم داشت؟ چه زمانی مناسب تر است که پست بگذاریم بخصوص که وقتی حساب ما بیزینسی و مسئله معرفی کسب و کارمان باشد. در این مقاله قصد دارم در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام برای پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستا را معرفی کنم.

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام در سال 2021

شاید خیلی از زمان ها برای شما پیش بیاید که یک پست در اینستاگرام آپلود کنید و ساعت ها منتظر لایک و کامنت باشید اما بنظر می رسد که تعداد بازدید خیلی کمی داشته است و برعکس ممکن است در همان زمان اولیه تعداد لایک و بازدید زیادی داشته باشد.

ممکن این سوال پیش بیاید که آیا واقعاً یک زمانی از روز برای ارسال پست در اینستاگرام وجود دارد تا عکس ها و فیلم های شما میزان بازدید، لایک و کامنت بیشتری داشته باشند؟ پی بردن به این موضوع می تواند کمی مشکل باشد.

اول از همه، از آنجا که اینستاگرام از طریق دستگاه تلفن همراه همیشه قابل دسترسی است ، کاربران می توانند در هر زمان که بخواهند از تقریباً هرجای دیگر سریعاً به فید اینستاگرام خود نگاه کنند. تشخیص زمان های ارسال ، مشاهده و تعامل در اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی کاملاً متفاوت است، به همین دلیل تشخیص فعال بودن کاربران کمی دشوارتر است.

الگوریتم اینستاگرام و معنی آن چیست

درگذشته پست های اینستاگرام به ترتیب زمانی نشان داده می شدند. ولی مطمئناً دیگر چنین نیست. اینستاگرام اخیراً یک الگوریتم معرفی کرده است و رازهای الگوریتم جدید خود را در یک سخنرانی در ژوئن 2018 فاش کرد و تأکید کرد که سه عامل اصلی تأثیرگذار بر نحوه نمایش یک پست در فید کاربر عبارتند از:

علاقه: پست هایی که دارای محتوایی است که کاربر قبلاً به آن علاقه نشان داده است مانند لایک کردن، ذخیره کردن، بیشتر اوقات  همان‌ها را در بالای فید به شما نشان می‌دهد  و در اولین نتایج جستوجو قرار دارند.

آخرین وضعیت: پست های جدیدتر از اولویت هایی بیشتری نسبت به پست های چند روزه یا چند هفته ای برخوردار می شوند.

ارتباط: پست های دوستان شما، اعضای خانواده و کاربرانی که با آن ها تعاملات بیشتری در گذشته نزدیکی بالای خبر نشان داده می شود.

موارد گفته شده بالا ازجمله عواملی است که هنگامی که می خواهید در زمان ارسال پست به آن توجه کنید. ارسال پست نبابد خیلی زیاد به گونه ای که فالوورها را کلافه کنید و یا خیلی کم باشد که فالوورها شما را از یاد ببرند.

اگر پست های اخیرتان در هنگام فعال بودن بیشتر کاربران ارسال شده باشد، به احتمال زیاد آن را مشاهده خواهند کرد.

به روزرسانی در اوایل سال 2019 کمک کرد تا نگرانی ها در مورد الگوریتم اینستاگرام برای محدود کردن پست های مشاهده شده توسط فالوورها کمک کند.

آنچه اینستاگرام در یک توییت در این باره گفت:

“ارسال پست بیشتر و نه کمتر. ارسال مکرر پست از دید این الگوریتم به معنی پست هایی است که اخیراً نشان داده شده است”.

اینستاگرام همچنین اشاره کرد که پست ها هرگز از دید کاربران پنهان نمی مانند. تا زمانی که کاربران به اسکرول ادامه دهند، همه پست های فالوورهایی را که دنبال می کنند مشاهده می کنند.

جدیدترین تحقیقات درباره زمان ارسال پست در اینستاگرام به ما چه می گوید

در این جا یک گزارش از بررسی های صورت گرفته در مورد زمان آپلود پست های اینستاگرام آوردیم . طبق این گزارش به روز شده در سال 2019 از Sprout Social ، بهترین زمان برای ارسال  پست در اینستاگرام:

چهارشنبه ساعت 11:00 صبح

جمعه بین ساعت 10:00 تا 11:00 صبح

به نمودار Sprout Social در زیر نگاهی بیندازید تا تصویری از چگونگی نوسان در روزهای خاص هفته و بین زمان های خاص دریافت کنید:

تعامل کلی از سه شنبه تا جمعه بین ساعت 10:00 صبح و 3:00 بعدازظهر همچنان بالاترین سطح را دارد. آخر هفته ها نیز در طول روز تعاملات بالاتری را مشاهده می کنید این تعاملات  در حدود ساعت 1:00 یا 2:00 بعد از ظهر شروع به کاهش سرعت می کند.

یکشنبه کمترین میزان تعامل را در بین  روزهای هفته دریافت می کنید. تعامل  بین ساعات  11:00 تا ساعت 3:00 صبح به صورت روزانه کمترین میزان است.

طبق این تحقیقات بهترین روز هفته برای ارسال در اینستاگرام پنجشنبه است در حالی که یکشنبه کمترین میزان تعامل را مشاهده می کنید.

ابزار برنامه ریزی اینستاگرام بعداً 12 میلیون پست اینستاگرام را که از سراسر دنیا از حساب های دارای فالوورهای کم و زیاد پست شده بود، مورد تجزیه و

تحلیل قرار داد. آن ها از یافته های خود ، سه زمان را به عنوان بهترین زمان  هر روز هفته را برای ارسال به اینستاگرام (به وقت استاندارد شرقی) تعیین کردند.

 

دوشنبه: 6:00 صبح ، 10:00 صبح ، 10:00 شب.

سه شنبه: 2:00 بامداد ، 4:00 بامداد ، 9:00 بامداد

بیشتر بخوانید  روش هایی که هکرها می توانند هویت شما را در شبکه های اجتماعی سرقت کنند

چهارشنبه: 7:00 صبح ، 8:00 صبح ، 11:00 شب

پنجشنبه: 9:00 صبح ، 12:00 بعد از ظهر ، 7:00 بعد از ظهر

جمعه: 5:00 صبح ، 13:00 ، 3:00 بعد از ظهر

شنبه: 11:00 صبح ، 7:00 بعد از ظهر ، 8:00 بعد از ظهر

یکشنبه: 7:00 صبح ، 8:00 صبح ، 4:00 بعد از ظهر

به خاطر داشته باشید که اسلات های زمانی فوق فقط سه اسلات زمانی برتر برای هر روز را نشان می دهد  بدون در نظر گرفتن این که چه روزهایی برای ارسال بهتر است.

با نگاهی به اطلاعات Sprout Social ، مشخص می شود که چهارشنبه بهترین روز برای ارسال کل هفته است.

زمان های مختلف برای ارسال پست در اینستاگرام برای خود امتحان کنید

با وجود همه این یافته های مختلف ، تا زمانی که آزمایش و پیگیری نتایج را شروع نکنید ، دقیقاً نمی دانید چه چیزی بهتر عمل می کند. بطور کلی می توان

گفت، همه چیز به مخاطبان شما و نحوه استفاده از Instagram برای ارتباط با دنبال کنندگان بستگی دارد.

می توانید با آزمایش های زمانی زیر که قبلا صورت گرفته است  در منطقه زمانی خود برای ارسال پست در اینستاگرام ، اقدام کنید:

ساعت 5:00 صبح  نتایج شگفت آور خوبی در گزارش Sprout Social نشان داد، احتمالاً به این دلیل که اوایل صبح جمعیتی هستند  که صبح زود بلند می شوند و تلفن خود را چک می کنند.

7:00 صبح – 9:00 صبح ساعت خوبی برای ارسال پست است؛ زیرا همه در حال بیدار شدن هستند. اکثر مردم نمی توانند هنگام بیدار شدن در صبح در برابر

چک نکردن اینستاگرام مقاومت کنند.با این حال ، بعد از ساعت 9:00 صبح ، ممکن است به دلیل رفتن ب سرکار و یا ساعات مدرسه ، میزان چک کردن اینستا کاهش یابد.

11:00 صبح – 2:00 بعد از ظهر حدود تایم ناهار زمانی است که مردم مشغول استراحت و اغلب چک کردن شبکه های اجتماعی می باشند.

15:00 – 16:00 معمولا همه  از محل کار یا مدرسه به خانه بر می گردند. و در همین حال  آنها  در مسیر برگشت در حال بررسی تلفن های خود برای گذراندن

زمان رفت به منزل هستند.

ساعت 5 عصر – 7:00 بعد از ظهر بعد از مدرسه و کار، مردم فرصت آرامش را پیدا می کنند. افراد ممکن است شروع به چک کردن تلفن های خود در حالی که

در تاکسی در حال برگشت به منزل یا جلوی تلویزیون می نشینند، درست قبل از وقت صرف غذا باشند. فقط توجه داشته باشید که ممکن است بهتر باشد

زودتر در ساعت 5:00 پست ارسال کنید. یا بعد از ساعت 7:00 بعد از ظهر به جای این که در ساعت 6 پست ارسال کنید.

 

 اینستاگرام در زمان پست گذاشتن چه عواملی را در نظر می گیرد

آخرین الگوریتم اینستاگرام ، ارسال های جدید را نسبت به پست های قدیمی ترجیح می دهد ، بدین معنی که شما باید بدانید بیشتر فالوورهای خود چه برنامه های روزانه ای دارند بنابراین می توانید در این بازه های زمانی پست ارسال کنید.

برای پی بردن به بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام ، حتماً نگاهی به نکات گفته شده در زیر بیندازید که می تواند تعاملی را از طریق پست های خود

ایجاد یا از بین ببرد.

آمار جمعیتی فالوورهای هدف شما: بزرگسالانی که شغل معمولی 9 تا 5 عصررا انجام می دهند ممکن است صبح بیشتر به اینستاگرام نگاه کنند در حالی

که بچه های دانشگاهی که دیروقت بیرون می مانند و تمام شب را بیداری می کشند ممکن است در این مواقع در Instagram ساعت ها کمی بیشتر فعال باشند.

شناسایی مخاطبان هدف خود می تواند اولین قدم برای تشخیص این باشد که چه ساعتی از روز دوست دارند اینستاگرام را بررسی کنند.

تفاوت های منطقه زمانی: اگر دنبال کنندگان یا مخاطبان هدف از سراسر جهان داشته باشید ، ممکن است با ارسال پست در ساعات مشخصی از روز ،

نتایج یکسانی به دست نیاید که گویی دنبال کننده هایی دارید که اکثراً در یک منطقه زمانی واحد زندگی می کنند.

الگوهای تعاملی که توجه می کنید: اطمینان حاصل کنید که هنگام ارسال پست در ساعات مشخصی از روز ، به هرگونه افزایش تعامل بسیار توجه می کنید.

مهم نیست که تحقیقات چه می گوید یا متخصصان در مورد زمان و روزهای مطلوب برای ارسال به شما می گویند ، آنچه در نهایت مهم است رفتار  فالوورهای خود شما است.

اطلاعات آماری پروفایل کسب و کار شما: اگر پروفایل کسب و کار دارید ، به تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به تعداد بازدیدها ، دسترسی ، کلیک های وب

سایت ، بازدید از نمایه ، تعامل پست دنبال کنندگان ، داستان ها و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. این می تواند نکات و اطلاعات ارزشمندی در مورد زمان مناسب ارسال برای مخاطبان خود به شما ارائه دهد

یک ابزار برنامه ریزی خوب اینستاگرام: به جای اینکه بخاطر بسپارید که در زمان های خاص به صورت دستی پست در اینستاگرام آپلود کنید ، به شما استفاده

از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Buffer را پیشنهاد می کنم تا با استفاده از آن یکباره پست های خود را برای ارسال تنظیم کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام + معرفی الگوریتم جدید اینستا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *