بهترین روش ها برای بکاپ گیری از رایانه

بهترین روش ها برای بکاپ گیری از رایانه

ممکن است که برای هرکسی پیش بیاید که داده های خود را از دست بدهد. هارد دیسک رایانه شما ممکن است فردا خراب شود و هیچ گونه بک آپ گیری از رایانه خود را انجام نداده باشید. یا یک اشکال نرم افزاری می تواند پرونده های مهم شما را پاک کند. اگر مرتباً از رایانه خود پشتیبان تهیه نکنید ، می توانید این پرونده ها را برای همیشه به راحتی از دست دهید .

شما احتمالاً در مورد روش های مختلف بکاپ گیری شنیده اید ، اما کدام روش بکاپ گیری برای شما مناسب است؟  واقعاً  به بکاپ گیری از چه پرونده هایی نیاز دارید؟

 

بهترین راه برای تهیه نسخه پشتیبان از رایانه چیست؟

 

بکاپ گیری اطلاعات شخصی

نسخه پشتیبان از چه چیزهایی نیاز دارید؟  اول و مهمترین ، شما باید از پرونده های شخصی خود پشتیبان تهیه کنید. اگر هارد دیسک شما خراب است ، همیشه می توانید سیستم عامل خود را دوباره نصب کرده و برنامه های خود را بارگیری مجدد کنید ، اما داده های شخصی خودتان غیرقابل بازگشت هستند. از هرگونه اسناد ، عکس ها ، فیلم های خانگی و سایر داده های موجود در رایانه باید به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید.

همچنین می توانید از سیستم عامل ، برنامه ها و سایر تنظیمات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته الزامی نیست از آنها پشتیبان تهیه  کنید ، اما اگر کل هارد دیسک شما خراب شود می تواند کار شما را راحت ککند. اگر شما از افرادی هستید که دوست دارید با فایلهای سیستم بازی کنید ، رجیستری را ویرایش کنید و به طور مرتب سخت افزار خود را به روز کنید ، داشتن یک نسخه پشتیبان کامل از سیستم ممکن است در هنگام خراب شدن در وقت شما صرفه جویی کند و به شما آرامش خیال بدهد.

برای پشتیبان گیری از فایل ها راه های بسیاری وجود دارد

روش های زیادی برای تهیه نسخه پشتیبان از داده های شما وجود دارد ، از استفاده از درایو خارجی گرفته تا پشتیبان گیری از فایل ها در یک سرور از راه دور از طریق اینترنت.

در اینجا یکسری نقاط قوت و ضعف وجود دارد:

پشتیبان گیری از درایو خارجی: اگر هارد دیسک USB خارجی دارید ، می توانید با استفاده از ویژگی های پشتیبان داخلی رایانه ، در آن درایو پشتیبان بگیرید. در ویندوز 10 و 8 ، از File History استفاده کنید. در ویندوز 7 ، از Windows Backup استفاده کنید. در Mac ، از Time Machine استفاده کنید. گاهی اوقات درایو را به رایانه متصل کنید و از ابزار پشتیبان استفاده کنید ، یا آن را به برق وصل کنید و به طور خودکار پشتیبان تهیه می شود.

بهترین روش ها برای بکاپ گیری از رایانه

نقاط مثبت: تهیه نسخه پشتیبان ارزان و سریع است.

نکات منفی: ممکن است خانه شما مورد سرقت یا آتش سوزی قرار بگیرد، نسخه پشتیبان تهیه شده همراه با رایانه از بین می رود ، که بسیار بد است.

پشتیبان گیری از طریق اینترنت: اگر می خواهید از ایمن بودن پرونده های خود اطمینان حاصل کنید ، می توانید با سرویسی مانند Backblaze از آنها در اینترنت نسخه پشتیبان تهیه کنید. Backblaze سرویس پشتیبان گیری آنلاین شناخته شده ای است که ما دوست داریم و توصیه می کنیم؛ زیرا سرویس CrashPlan دیگر به کاربران سرویس نمی دهد (اگرچه می توانید برای یک حساب کاربری CrashPlan هزینه پرداخت کنید.). همچنین رقبایی مانند Carbonite نیز وجود دارد . البته MozyHome نیزمی توان به عنوان نسخه پشتیبان استفاده کرد ، با پرداخت هزینه کم ماهانه (حدود 5 دلار در ماه) ، این برنامه ها در رایانه شخصی شما اجرا می شوند و به طور خودکار از پرونده های شما در حافظه وب سرویس پشتیبان تهیه می کنند که هرموقع دوباره به آنها نیاز داشتید ، می توانید آنها را بازیابی کنید.

بهترین روش ها برای بکاپ گیری از رایانه

نکات مثبت: پشتیبان گیری آنلاین از شما در برابر هر نوع از دست دادن داده ها به علت های خرابی هارد دیسک ، سرقت ، بلایای طبیعی و همه چیز محافظت می کند.

نکات منفی: این سرویس ها معمولاً هزینه دارند و تهیه نسخه پشتیبان اولیه می تواند بسیار بیشتر از آنچه در درایو خارجی انجام می شود ، طول بکشد خصوصاً اگر پرونده های زیادی داشته باشید.

از یک سرویس ذخیره سازی ابری یا Cloud استفاده کنید: بسیاری می گویند این از نظر فنی یک روش پشتیبان گیری نیست ، اما برای اکثر افراد ، این  روش  مشابه پشتیبان گیری است. به جای اینکه فقط پرونده های خود را روی هارد دیسک کامپیوتر خود ذخیره کنید ، می توانید آنها را در سرویسی مانند Dropbox ، Google Drive ، Microsoft OneDrive یا سرویس ذخیره سازی ابری مشابه ذخیره کنید. سپس آنها به طور خودکار با حساب آنلاین شما و سایر رایانه های شخصی شما همگام سازی می شوند. اگر هارد دیسک شما خراب شود ، کپی فایلها را به صورت آنلاین و در رایانه های دیگر ذخیره خواهید کرد.

بیشتر بخوانید  نحوه بازیابی پیام های متنی حذف شده در سیستم عامل اندروید

بهترین روش ها برای بکاپ گیری از رایانه

نکات مثبت: این روش آسان ، سریع و در بسیاری از موارد رایگان است و از آنجا که بصورت آنلاین است ، از شما در برابر انواع اتلاف اطلاعات محافظت می کند.

نکات منفی: اکثر سرویس های ابری فقط چند گیگابایت فضا به صورت رایگان ارائه می دهند ، بنابراین این تنها در صورتی کار می کند که تعداد کمی پرونده داشته باشید و بخواهید از آنها پشتیبان تهیه کنید یا مایلید هزینه فضای ذخیره سازی بیشتری را پرداخت کنید. بسته به پرونده هایی که می خواهید از آنها پشتیبان تهیه کنید ، این روش می تواند ساده تر یا پیچیده تر از یک برنامه پشتیبان گیری مستقیم باشد.

در حالی که برنامه های پشتیبان گیری مانند Backblaze و سرویس های ذخیره سازی ابری مانند Dropbox هر دو نسخه پشتیبان آنلاین هستند ، اما آنها به روش های کاملاً متفاوتی کار می کنند. Dropbox برای همگام سازی پرونده های شما بین رایانه ها طراحی شده است ، در حالی که Backblaze و سرویس های مشابه برای پشتیبان گیری از مقدار زیادی پرونده طراحی شده اند. Backblaze چندین نسخه از نسخه های مختلف پرونده های شما را حفظ می کند ، بنابراین می توانید فایل را دقیقاً همانطور که از بود بازیابی کنید. و در حالی که سرویس هایی مانند Dropbox برای فضای کم رایگان هستند ، قیمت پایین Backblaze می تواند پشتیبان مورد نظر شما باشد. بسته به مقدار داده شما ، یکی می تواند ارزان تر از دیگری باشد.

Backblaze و Carbonite یک محدودیت بزرگ دارند که باید به خاطر بسپارید. اگر فایلی را در رایانه خود حذف کنید ، پس از 30 روز از پشتیبان گیری آنلاین حذف می شود. پس از این مدت 30 روز نمی توانید یک فایل حذف شده یا نسخه قبلی پرونده را بازیابی کنید. بنابراین هنگام حذف آن مراقب باشید!

از چندین روش برای بکاپ گیری استفاده کنید

یک نسخه پشتیبان کافی نیست بنابراین از کدام یک باید استفاده کنید؟ در حالت ایده آل، حداقل از دو مورد پشتیبان گیری استفاده کنید.

“Onsite” به معنای واقعی کلمه به معنی پشتیبان گیری است که در همان مکان فیزیکی شما ذخیره می شود. بنابراین ، اگر یک هارد اکسترنال برای پشتیبان گیری تهیه کرده اید و آن را در خانه همراه با رایانه شخصی خود نگهداری می کنید ، این یک نسخه پشتیبان در سایت است. پشتیبان گیری خارج از سایت در مکان دیگری ذخیره می شود. بنابراین ، اگر در یک سرور آنلاین مانند Backblaze یا Dropbox پشتیبان تهیه کنید، این یک نسخه پشتیبان از سایت خارج از سایت است.

تهیه نسخه پشتیبان در سایت سریعتر و آسان تر است و باید اولین خط دفاعی شما در برابر از دست رفتن اطلاعات باشد. اگر پرونده ها را گم کنید ، می توانید به سرعت آنها را از یک درایو خارجی بازیابی کنید. اما نباید فقط به پشتیبان گیری در سایت اعتماد کنید. اگر خانه شما بسوزد یا سخت افزارهای موجود در آن توسط سارقان به سرقت رفته باشد ، تمام پرونده های خود را گم می کنید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به چگونه از وب سایت خود بکاپ بگیریم مراجعه کنید.

پشتیبان های خارج از سایت نیز نیازی به سرور در اینترنت ندارد و شما مجبور نیستید ماهانه برای آن حق اشتراک بپردازید. می توانید از پرونده های خود در یک هارد دیسک پشتیبان تهیه کنید و به عنوان مثال آن را در محل کار خود ، در خانه یکی از دوستانتان یا در صندوق بانکی ذخیره کنید. اما این از نظر فنی پشتیبان گیری خارج از سایت است.

روش های زیادی برای استفاده همزمان از این خدمات وجود دارد و نحوه انجام این کار به شما بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که از یک استراتژی پشتیبان گیری مستحکم ، با پشتیبان گیری در سایت و خارج از سایت برخوردار هستید.

به نظر می رسد همه این روش ها پیچیده باشد ، اما هرچه سیستم پشتیبان خود را بیشتر خودکار کنید ، به دفعات بیشتری می توانید از آن پشتیبان تهیه کنید و احتمال بیشتری برای آن خواهید داشت. به همین دلیل است که باید به جای کپی کردن دستی پرونده ها در یک درایو خارجی ، از یک ابزار خودکار استفاده کنید. این یکی از دلایلی است که ما خدمات آنلاین مانند Backblaze را پیشنهاد می کنیم.

در نهایت ، شما فقط باید در مورد محل قرارگیری پرونده های خود فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که چندین نسخه در همه زمان ها دارید. در حالت ایده آل ، این نسخه ها باید در بیش از یک مکان فیزیکی باشند. تا اگر یکی از آن ها  دچار سرقت یا هر مشکل دیگری شد به نسخه های دیگر آسیبی وارد نشود.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین روش ها برای بکاپ گیری از رایانه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *