بهترین بازی از نوع پادآرمان شهری چیست

در صنعت بازی‌های ویدئویی اگر گشتی بزنید، متوجه خواهید شد که چه پیشرفتی در این صنعت صورت گرفته است. پیشرفتی قابل قبول اما برخی عناوین چندان جالب نبوده و نیاز است تا توسعه دهندگان در نسخه جدید بهبودی لازم را ایجاد کنند. به هر حال در کنار این نوع عناوین، هستند بازی‌هایی که باید آنها را برجسته دانست و در سبک پادآرمان شهر می‌تواند برای بازیکنان جذاب باشد.

شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که معنی پادآرمان شهر چیست. ما در این مطلب قصد داریم شما را با 20 بازی برتر در نوع پادآرمان شهر آشنا سازیم اما پیش از اصل مطلب، ابتدا باید به معنای این سبک اشاره کرد.

پادآرمان شهر سبکی است که در آن بازی‌ها اگرچه دارای دنیای ویران و نابود دارند، اما گشت و گذار در این دنیا چندان بی معنا نیست و می‌توانید در لابه لای همین دنیا با داستانی غنی و جذاب رو به رو شوید. دنیایی که در آن بویی از آبادانی به مشام نرسیده و تنها می‌توان دنیای تیره و تاری را مشاهده کرد.

20- بازی Papers, Please /تاریخ انتشار سال 2013/توسعه دهنده 3909 LLC

در بازی Papers Please شما به عنوان یک مسئول امنیتی وظیفه دارید تا گذرنامه‌ها و مدارک مردم و افراد را برای مسافرت بازبینی کنید. داستان در کشور کمونیستی Arstotzka می‌گذرد و این کشور به تازگی قوانین جدیدی درباره مسافرت تصویب کرده است. شهروندان اجازه مسافرت به کشور همسایه را پیدا کرده اند. باید از ورود و خروج تروریست‌ها ، قاچاقچیان و موارد مشکوک جلوگیری کنید.  باید از مردم انگشت نگاری کنید، بازرسی بدنی و.. کارهای شما را شامل می‎شود. در واقع این بازی به نوعی یک شبیه سازی برای گیت‌های نگهبانی و ماموران امنیتی است.

19- Costume Quest 2/ تاریخ انتشار سال 2014/توسعه دهنده Double Fine Productions/پلتفرم PC, PS3, PS4, X360, XBO, Wii U

دیگر بازی این لیست کاستوم کوست 2 بوده که توسط استودیو دابل فاین توسعه یافته و سال 2014 منتشر شد. یک عنوان جذاب در سبک پادآرمان شهر که دنیای تیره و تار را با داستانی جذاب روایت می‌کند. استودیو Double Fine را بیشتر برای توسعه عناوین روانشناسانه می‌شناسند. البته دنیای کاستوم کوست 2 بدترین دنیایی نیست که در آن زندگی کرد.

اما رهبری این دنیا توسط یک دنداپزشکی با روح شیطانی و دیوانه، قطعا این مکان را برای زندگی جالب نخواهد کرد.

18- Mega Man Zero/ تاریخ انتشار سال 2002/توسعه دهنده کپکام /GBA

بیش از 100 سال از زمان دیده شدن زیرو می‌گذرد. رپلوئیدها در حال زندگی هستند، به فرمان یک رهبر توتالیتر کشته می‌شوند و این رهبر کسی نیست جز X. این داستانی است که Mega Man Zero دارد، تاریک‌ترین و به راحتی کم خطرترین نسخه در سری بازی‌های طولانی Mega Man که با چنین ساختاری داستان بازی آغاز می‌شود.

17- Call of Duty: Advanced Warfare/ تاریخ انتشار سال 2014/توسعه دهندهSledgehammer Games/پلتفرم PC, PS3, PS4, X360, XBO

بی شک بازی Advanced Warfare از سری  COD نه تنها باید آن را نسبت به نسخه قبل یک ارتقا بزرگ داستانی دانست، بلکه در بحث گرافیک نیز ارتقا کم نظیری روی این بازی صورت گرفت. بازی Call of Duty: Advanced Warfare نماد کامل یک عنوان پادآرمان شهر است و در آن با دنیای مخروب و نابود شده رو به رو هستیم.

البته بدیهی است که در این بازی با محوریت جنگ، دنیای آباد و بی نقص را مشاهده کنیم و وجود سبک پادآرمان شهر آن یک نقطه قوت داستانی به حساب می‌آید. در این عنوان قدرت‌های بزرگ جهان سعی دارند به یک کابوس بزرگ برای دنیای خود تبدیل شوند.

در این بازی شرکتی به نام Atlas Corporation سعی دارد بر تمام دنیا حکمرانی کرده و با ادوات جنگ مردم دنیا را به خدمت گیرند. در سایر ساختار فرمول همیشگی COD را در آن به سادگی می‌توان مشاهده کرد. موضوعی که در تمامی نسخه‌های سری COD به صراحت مشاهده شده است.

16-Homefront/تاریخ انتشار 2011/توسعه دهنده Kaos Studios/پلتفرم PC-XBOX 360-PS3

بی شک بازی هوم فرانت یک عنوان کاملا پادآرمان شهری بوده که شما را در دنیایی جنگی قرار می‌دهد. این بازی اگرچه در سال 2011 منتشر شد اما داستان در سال 2025 روی می‌دهد.  داستانی که در آن کره شمالی به ایالات متحده حمله کردن و این منطقه را تحت سیطره خود قرار می‌دهد.

حقیقتا این بازی داستان غمناکی داشته که در آن مردم تحت ظلم قرار گرفته و شکنجه می‌شوند. تمام شهر را نظامیان کره شمالی اشغال کرده و با بازی Homefront شما با یک بازی رو به رو خواهید شد که بسیار بازیکنان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

15-مترو 2033/تاریخ انتشار 2010/توسعه دهنده 4A Games/پلتفرم PC-XBOX 360

بازی مترو 2033 ساخته استودیو اوکراینی 4ای گیمز است که در سال 2010 منتشر شد. عنوانی که نمونه بارز یک عنوان پادآرمان شهر است. دنیای مترو 2033 حقیقتا متروکه و ترسناک است. همچنین به معنای واقعی کلمه با جهان آخرالزمانی که مملو از هیولاهای بیگانه شده، رو به رو هستید. داستان مترو 2033 بسیار غنی و جذاب است و بی شک باید آن را در دسته بهترین عناوین پادآرمان شهری قرار داد و تجربه گیم پلی هیجان انگیزی را برای بازیکنان به دنبال خواهد داشت.

14-Crackdown/تاریخ انتشار 2007/پلتفرم اکس باکس 360/توسعه دهنده مایکروسافت گیم استودیو

در ابتدا شهر Pacific City بد و چندان نامطلوب به نظر نمی‌رسد. شما در این شهر پر اتفاق و جرم وظیفه آن را دارید تا به مقابله با جنایتکاران بپردازید و آنها را از سر راه خود بردارید. شما باید Pacific City را به شهر بهتری تبدیل کنید، مکانی که پر از جرم و جنایت بوده و باید این جرم‌ها را تمام کرده و شهر را بهتر از قبل سازید.

اگرچه وظیفه سنگینی در شهر Pacific City برعهده دارید، اما باید بدانید این عنوان یک بازی پادآرمان شهری بوده و قطعا می‌تواند تجربه گیم پلی لذت بخشی را به دنبال داشته باشد. در واقع کرک داون نسخه اصلی سری Crackdown  بوده و اخیرا شاهد انتشار Crackdown 3 هم بودیم.

13-Chrono Trigger/تاریخ انتشار 1995/پلتفرم SNES/توسعه دهنده Square

SNES پلتفرم چندان جذابی نبود اما شرکت اسکوار در دهه 90 میلادی تصمیم می‌گیرد تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان بازی را بر آن دارد تا برای این پلتفرم نه چندان جذاب و محبوب، عناوینی توسعه دهند. در این بین بازی Chrono Trigger با یک دنیای پادآرامان شهر خلق شد. بازی که در سال 1995 منتشر شده و دنیای خاص را در مقابل بازیکنان طی گیم پلی قرار می‌دهد. بازی Chrono Trigger یک بازی نقش آفرینی است که توسط اسکوارانیکس انجام گرفت. این بازی جذاب با همکاری دو تیم برتر و افسانه‌ای یعنی تیم‌های سازنده بازی FANTASY FINAL و سازندگان مجموعه Dragon Ball صورت گرفت. تمامی قسمت‌های بازی دوباره بازسازی شدند و بروزرسانی جدید پیدا کردند و با یک داستان جالب از دنیای کرونو رو به رو هستیم.

12-Phantom Dust/تاریخ انتشار 2005/توسعه دهنده مایکروسافت گیم استودیو/پلتفرم اکس باکس

دیگر بازی این فهرست عنوان  فانتوم داست از شرکت مایکروسافت است که در سال 2005 برای اکس باکس منتشر شد. داستان بازی پیرامون آن است که باید گذشته فراموش شده را به یاد آورید. در دنیای فانتوم داست هیچ کس گذشته خود را به یاد نمی‌آورد و از این رو به دنبال یافتن علت است.

بی شک باید این بازی مالیخولیایی را یکی از بهترین عناوین مبتنی بر کارت و اکشن دانست. در حالی که سال 2005 شاهد انتشار آن برای اکس باکس بودیم، مدتی بعد یعنی سال 2017 مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه اکس باکس وان را هم منتشر کند. اکنون فرصت خوبی برای تجربه این بازی پادآرمان شهریست.

11-Freedom Wars/تاریخ انتشار 2014/توسعه دهنده سونی ژاپن/پلتفرم پی اس ویتا

دیگر بازی این فهرست فریدام وارز نام دارد که در سال 2014 برای کنسول دستی پی اس ویتا منتشر شد. این عنوان توسط استودیو ژاپن سونی توسعه یافته و از عناوین برتر پادآرمان شهری به حساب می‌آید.

این بازی برای کنسول دستی سونی منتشر شده و تجربه گیم پلی هیجان انگیزی برای بازیکنان رقم می‌زد. دنیای پادآرمان شهری که در آن شما با بیگانگان و هیولاهایی باید به مبارزه بپردازید.

اگرچه چند سالی از انتشار این بازی می‌گذرد، اما همچنان یک عنوان جذاب بوده که می‌تواند گیمر را سرگرم خود ساخته و با داستانی جالب راضی نگه دارد. بنابراین حضور این بازی در لیست بهترین عناوین پادآرمان شهری بیراه نبوده است.

10-Wolfenstein: The New Order/توسعه دهنده MachineGames/تاریخ انتشار سال 2014/پلتفرم PC, PS3, PS4, X360, XBO

قطعا یکی دیگر از بهترین عناوین پادآرمان شهری که باید به آن اشاره کرد، بازی شوتر اول شخص Wolfenstein: The New Order شرکت بتسدا و استودیو ماشین گیمز است. این عنوان در سال 2014 برای پلتفرم پی سی، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 منتشر شد و با انتقادات مثبتی رو به رو گشت.

داستان بازی درباره شخصیتی به نام BJ بوده که یک سرباز درجه دار امریکایی است که برای انجام ماموریتی به دنبال تخریب برنامه‌های نازی‌ها در جنگ جهانی به ماموریت می‌رود. بی جی در راه با دوستانی همراه است تا بتوانند بهتر برنامه نازی‌ها را به نابودی بکشانند.

دنیای بازی کمی تیره و تار بوده و به خوبی یک داستان پادآرمان شهر را روایت می‌کند. صحنه‎های وحشتناک از جنایت نازی‌ها به وضوح در این عنوان قابل مشاهده است.

9-Remember Me/توسعه دهنده کپکام/سال انتشار 2013/پلتفرم PC, PS3, X360

بی شک دیگر بازی این فهرست عنوان ریممبر می از شرکت کپکام است. عنوانی دنیای پادآرمان شهری را به خوبی تصویر کشیده و شما را در نقش شخصیتی مونث با ذهنی درهم ریخته نشان می‌دهد. این بازی سال 2013 منتشر شد و پلتفرم مقصد آن پی سی، پی اس 3 و اکس باکس 360 بود.

بیشتر بخوانید  Skyrim ، Fallout 4 و موارد دیگر FPS Boost را در Xbox Series X | S دریافت می کنند

در واقع مدتی پیش از عرضه کنسول‌های نسل هشتمی به بازار رسید و دیگر خبری از نسخه نسل هشتمی آن نشد. این عنوان تجربه گیم پلی جذابی را رقم زده و می‌تواند تجربه سرگرم کننده با داستانی جالب و غنی باشد.

اگر به دنبال یک عنوان تاثیربرانگیز پادآرمان شهری هستید، یعنی اینکه شما را در یک دنیای دگرگون شده قرار دهد، نباید ریممبرمی را فراموش کرد و تجربه آن خالی از لطف نیست.

8-Enslaved: Odyssey to the West/توسعه دهنده نینجاتئوری/تاریخ انتشار سال 2010 /پلتفرم PC, PS3, X360

دیگر عنوان این فهرست، اثری از استودیو موفق نینجا تئوری بوده که به عنوان Enslaved: Odyssey to the West شناخته می شود. این بازی در سال 2010 توسط نمکوباندای برای پی سی، اکس باکس 360 و پی اس 3 منتشر شد.

در این بازی اکشن ماجراجویی دنیای پادآرمان شهری جالبی را می توان مشاهده کرد. داستان بازی از این قرار است که با گذشت چندین دهه از اتمام یک جنگ، بشریت در حال نابودی کامل است و دنیا توسط ربات ها اداره می شود.

ربات هایی که در حال نابودی جمعیت کمی که باقی مانده اند، است. در بازی شما شاهد دو شخصیت مذکر و موثر هستید که به عنوان قهرمانان بازی قصد دارند، دنیا را از دست این ربات ها نجات داده و مانع از انقراض بشر نشوند.

بنابراین باید بیان داشت با یک بازی جذاب از استودیو نینجاتئوری رو به رو هستیم که بایستی تجربه شود.

7- Beyond Good & Evil/توسعه دهنده یوبیسافت/تاریخ انتشار سال 2003/پلتفرم  PC, PS2, XBOX, GC

دیگر بازی که باید به آن اشاره کرد، عنوان سال 2003 شرکت یوبیسافت به نام Beyond Good & Evil است. این بازی داستان جالبی داشته و اگر چندین بار آن را تجربه کنید، خسته نخواهید شد. این عنوان کلاسیک دارای سبک علمی-تخیلی بوده و کمتر بوی از واقعیت می‌برد. Beyond Good & Evil دارای داستانی پساآخرالزمانی بوده و داستان در سیاره هایلیس جریان دارد. سیاره‌ای که توسط یک دیکتاتوری حکومت می‌شود و شما با عنوانی رو به رو می‌شوید که بیشتر از بازی Zelda  الگوبرداری شده است. Michael Ancel کارگردان بازی در حال حاضر دنباله Beyond Good & Evil را مدت‎هاست تحت توسعه دارد.

بنابراین مشخص نیست چه زمانی باید شاهد انتشار آن باشیم. اگر بخواهیم به یک بازی برتر پادآرمان شهری بپردازیم، قطعا نسخه 2003 این عنوان جذاب است.

6- Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots/توسعه دهنده کونامی/تاریخ انتشار سال 2008/پلتفرم PS3

بازی دیگری که در این فهرست باید به آن اشاره کرد، نسخه‌ای از سری Metal Gear Solid است. عنوانی که به نام Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots شناخته می‌شود و در سال 2008 برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد.

این بازی توسط شرکت کونامی توسعه یافت و یکی از عناوین برجسته پادآرمان شهری به حساب می‌آید. در بازی گیمرها با ادوات پیشرفته‌ای رو به رو است و می‌تواند از آنها برای سپری کردن مراحل استفاده کند. همچنین شخصیت اصلی بازی را اسنیک برعهده دارد، یک قهرمان که در میدان جنگ می‌تواند به صورت مخفی کاری دشمنان را نابود سازد.

اگر به دنبال یک بازی پادآرمان شهر قابل توجه هستید، این بازی را فراموش نکنید.

5-Mirror’s Edge/توسعه دهنده EA DICE/تاریخ انتشار سال 2015/پلتفرم PC, PS3, X360

دیگر عنوان پادآرمان شهری که باید به آن اشاره کرد، بازی Mirror’s Edge از استودیو DICE شرکت الکترونیک آرتز است. عنوانی که در سال 2015 برای پی سی ، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد و توانست مورد توجه قرار گیرد.

ساختن یک دنیای پرهرج و مرج امر دشواری نیست اما اگر بخواهید شهری زیبا و درخشان اما مدرن بسازید که مملو از هرج و مرج پنهان است، بسیار دشوار بوده و تیم DICE نیز آن را برای بازی Mirror’s Edge در نظر گرفتند. عنوانی که در آن با آسمان‌خراش‌های شیشه‌ای رو به رو هستید و شخصیت اصلی نیز یک زن شرقی پارکورباز به حساب می‌آید.

تعداد عناوینی که از فضای دنیای Mirror’s Edge برخوردار باشند، چندان بسیار نیست. اگر می‌خواهید یک بازی جذاب و ماجراجویی را تجربه کنید که اتمسفر خاصی دارد، قطعا پیشنهاد می‌کنیم بازی Mirror’s Edge را تجربه کنید. قطعا اگر بخواهیم به یکی از عناوین برجسته پادآرمان شهری اشاره کنیم، بازی میرورز اج شرکت الکترونیک آرتز از عناوین برتر به حساب آمده و می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

4-Deus Ex: Human Revolution/توسعه دهنده Eidos Montreal/تاریخ انتشار سال 2011/پلتفرم PC, PS3, X360

قطعا عناوین پادآرمان شهر بازی‌هایی هستند که بازیکنان را در دنیای متفاوت قرار می‌دهند. دنیایی که در آن با محیط آخرالزمانی رو به رو هستیم و موجب می‌شود تا بتوانیم به جنگ شر برویم. یکی دیگر از عناوین این فهرست Deus Ex: Human Revolution نام داشته و توسط استودیو Eidos Montreal توسعه یافت.

عنوانی که در سال 2011 برای پی سی، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شد و توانست موردتوجه قرار گیرد. اگر بخواهیم به یکی از عناوین پادآرمان شهر بپردازیم، بی شک این محصول شرکت اسکوئرانیکس همان گزینه است و تجربه گیم پلی خوبی رقم می زند.

بنابراین بیهوده نیست در فهرست برترین عناوین پادآرمان شهر ما قرار گرفته زیرا از چنین ویژگی‌هایی برخوردار است و یک عنوان سطح بالا تلقی می‌شود. این بازی شما را در نقش یک قهرمان سایبری قرار می‌دهد که باید با آن به جنگ دشمنان بزرگ رفته و شهر خود را نجات دهید.

3-BioShock/توسعه دهنده2کی گیمز/تاریخ انتشار سال 2007/پلتفرم PC, PS3, X360

دیگر عنوان پادآرمان شهری که باید به آن اشاره کنیم، بایوشاک یا همان BioShock شرکت 2کی گیمز است. عنوانی که در سال 2007 برای سه پلتفرم پی سی، ایکس باکس 360 و  پلی استیشن 3 منتشر شد و توانست با امتیازات بزرگ و واکنش‌های مثبت رو به رو شود.  دنیای بازی در شهری به نام Rapture  اتفاق می‌افتاد، دنیایی که به زمین تعلق ندارد و بهشتی وصف نشدنی است.

در حالی که عناوین بسیاری بودند سعی داشتند گیم پلی شوتر اول شخص بایوشاک را  سرلوحه خود قرار دهند، اما هیچ یک گیم پلی عالی این بازی را نتوانست برای بازیکنان رقم زند.  شهر  Rapture  در ابتدا وسوسه برانگیز است اما با طی کردن مراحل متوجه خواهید شد که با دنیایی پلید و پر از  اسرار  رو به رو هستید.

داستان این بازی در ابتدا ساده و قابل درک به نظر می‌رسد اما در انتها شاید موجب مات و مبهوت ماندن شما شود. بنابراین باید به صراحت بیان کنیم بایوشاک یکی از بهترین عناوین در سبک پادآرمان شهر محسوب می‌شود.  بی شک بازی بایوشاک یک مثال بارز  در میان عناوین پادآرمان شهر به حساب می‌آید.

2-Half-Life 2/توسعه دهنده والو/تاریخ انتشار سال 2004/پلتفرم PC

 هف لایف 2 یکی از عناوین برجسته بوده که می‌توان آن را جز محبوب‌ترین‌ها دانست. عنوانی که توسط شرکت Valve توسعه یافته و در سال 2004 برای پی سی انتشار پیدا کرد. دیگر عنوان این فهرست بازی جذاب Half-Life والوو است که در دهه‌های قبل تنها برای رایانه شخصی منتشر شد. انتظار داشتیم سال‌ها بعد نسخه کنسولی آن را به صورت ریمیک تجربه کنیم، اما شرکت سازنده تمایلی به توسعه نسخه جدید یا ریمیک نشان نداد.

بازی‌های بزرگی در این لیست وجود داشتند که هر یک را باید در نوع خود کم نظیر دانست. هف لایف 2 نیز یکی از آنهایی بوده که دنیای پادآرمان شهری دارد. این یعنی بیش از یک دهه از ورود Half-Life 2 می‌گذرد. در آن زمان صدها بازی شوتر اول شخص منتشر شد و بسیاری از آنها دارای گیم پلی سخت و تاریکی بودند. اما هیچ یک از آنها در سطح موفقیت محصول والو نبودند. از ورود ناامیدکننده به City 17 کنترل شده توسط بیگانگان در آغاز بازی تا حمله نهایی به ارگ تا علم عجیب و غریب در طول بازی، تعداد کمی از بازی‌ها می‌توانند چنین باشند.

اگر از بازیکنان هاردکور باشید و علاقمند به این صنعت هستید، بی شک با هف لایف 2 آشنایی داشته و آن را تجربه کردید.

1-Fallout: New Vegas/توسعه دهنده Obsidian Entertainment/تاریخ انتشار سال 2010/پلتفرم PS3،PC و XBOX 360

آخرین عنوانی که در این فهرست وجود دارد و باید به آن اشاره داشت، اثر آخرالزمانی با مضمون پادآرمان شهری Fallout: New Vegasشرکت بتسدا است. این عنوان توسط استودیو Obsidian Entertainment توسعه پیدا کرده و سال 2010 برای ایکس باکس 360، پی سی، پلی استیشن 3 منتشر شد.

این عنوان از آن رو یکی از برترین‌ها و بهترین بازی این سبک محسوب می‌شود، که المان داستانی فوق العاده دارد.

بازی در صحرای موهاوی محیط پسا اخرالزمانی لاس وگاس که هم اکنون به نیو وگاس مشهور شده اتفاق می‌افتد. دنیای بازی تقریبا برابر با نقشه فال اوت ۳ است ولی لوکیشن‌های بیشتری دارد.محیط بازی دنیایی جنگ زده دارد و این جنگ چه جنگ بزرگ و چه جنگ میان گروه‌های مختلف است. در این عنوان شاهد باندهای مختلفی هستید که می‌توانید جزئی از آنها شوید یا به جنگ به این باندها بپردازید.

سری فال اوت دنیای پس از جنگ بزرگ، یک نبرد جهانی که وقوع آن در سال ٢٠٧٧ میلادی بوده است را روایت می‌کند. این جنگ هسته‌ای بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ بشری بود که بین ابر قدرت‌های جهانی در گرفت. پس از جنگ هیچ وقت مشخص نشد که اولین بمب را چه کشوری رها کرده بود.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین بازی از نوع پادآرمان شهری چیست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *