بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست؟

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست؟

امروزه با گسترش ویروس های رایانه ای، کمتر سیستمی است که در معرض خطر ویروس ها قرار نگیرد. برای محافظت از رایانه خود در برابر ویروس‌هایی مانند بدافزارها، تروجان ها ، کی لاگرها وغیره، شما نیاز به یک برنامه آنتی‌ویروس قوی خواهید داشت. آنتی‌ویروس برنامه‌ای است که ویروس‌ها را اسکن نموده، آن‌ها را از کامپیوتر شما حذف کرده و به کامپیوترتان کمک می‌کند تا سطح عملکرد خود را حفظ نماید. ویندوز 10 برای نصب یک آنتی ویروس مشکلات ویندوز 7 را نخواهد داشت. از ویندوز 8 به بعد، ویندوز اکنون شامل یک آنتی ویروس داخلی به نام Windows Defender است. اما آیا این آنتی ویروس، واقعاً بهترین گزینه برای محافظت از رایانه شخصی شماست ؟

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست؟

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست؟

 

آیا Windows Defender به اندازه کافی خوب است؟

 

Windows Defender در ابتدا به عنوان Microsoft Security Essentials در Windows 7 شناخته می شد که باید آن را به صورت جداگانه بارگیری می کردید. اما اکنون مستقیماً در ویندوز تعبیه شده است و به طور پیش فرض فعال می شود. بسیاری از افراد معتقدند شما همیشه باید یک آنتی ویروس شخص ثالث نصب کنید ، اما این بهترین راه حل برای مشکلات امنیتی امروز مانند باج افزارها نیست.

 بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10

ما قطعاً به شما توصیه می کنیم که کل مقاله را بخوانید تا کاملاً بفهمید چرا ما ترکیبی از Windows Defender و ضد بدافزار مالویربایتس یا Malwarebytes پیشنهاد می کنیم.

از Windows Defender داخلی برای آنتی ویروس های سنتی استفاده کنید. ویروس هایی هستند که آنتی ویروس های سنتی نمی توانند از پس آن برآیند. Windows Defender برای این کار ساخته شده است ، به سرعت شروع بکار می کند ، شما را آزار نمی دهد و وظیفه خود را برای پاکسازی ویروس های قدیمی انجام می دهد.

از Malwarebytes برای Malware-Anti و Anti-Exploit استفاده کنید. با شیوع بدافزارهای بزرگ این روزها فقط Malwarebytes با منحصر به فرد بودن خود محافظت بسیار خوبی در برابر این بدافزارها ایجاد می کند. و اصلا سرعت سیستم شما را کند نمی کند.

آنتی ویروس و ضد بدافزار

شما هر چقدر با دقت  در سیستم خود از مرورگرها استفاده کنید، به نرم افزار آنتی ویروس در رایانه خود احتیاج دارید. هوشمند بودن در مرورگرها برای محافظت از رایانه شما در برابر تهدید کافی نیست و نرم افزار امنیتی می تواند به عنوان خط دفاعی دیگر عمل کند.

با این حال ، آنتی ویروس به خودی خود دیگر از امنیت کافی برخوردار نیست. ما به شما توصیه می کنیم از یک برنامه ضد ویروس خوب و یک برنامه ضد بدافزار خوب استفاده کنید. آنها با هم از شما در برابر بزرگترین تهدیدهای امروز اینترنت محافظت می کنند: ازجمله ویروس ها ، جاسوس افزارها ، باج افزارها و حتی برنامه های بالقوه ناخواسته (PUP) و بسیاری دیگر.

بنابراین از کدام آنتی ویروس باید استفاده کنیم و آیا لازم است برای تهیه آنها پول بپردازیم؟

آیا Windows Defender به اندازه کافی خوب است؟

هنگام نصب ویندوز 10 ، یک برنامه ضد ویروس به نام Windows Defender به صورت داخلی در ویندوز 10 قرار دارد و به طور خودکار برنامه هایی را که باز می کنید اسکن می کند. از همه مهمتر ، این سیستم شما را کند نمی کند چون بیشتر برنامه های شخص ثالث باعث کاهش سرعت ویندوز می شود.

می توان گفت در گذشنته هرچند مدت کوتاهی ، وقتی صحبت از مقایسه ای نرم افزارهای آنتی ویروس شد ، آنتی ویروس مایکروسافت از بقیه عقب ماند. در آن زمان این آنتی ویروس به اندازه ای بد و غیر کارا  بود که ما چیز دیگری را توصیه می کردیم ، اما آن زمان برگشت و اکنون از محافظت بسیار خوبی برخوردار است.

به طور خلاصه Windows Defender به اندازه کافی برای سیسمتان خوب است به شرطی که آن را با یک برنامه ضد بدافزار خوب مرتبط کنید ، همانطور که در بالا ذکر کردیم .

اما آیا Windows Defender بهترین آنتی ویروس است؟

بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست؟

اگر به مقایسه آنتی ویروسی ها ، توجه کنید ، متوجه خواهید شد که Windows Defender اگرچه خوب است ، اما از نظر برخی امتیازات، بالاترین رتبه ها را ندارد. پس چرا از چیز دیگری استفاده نمی کنیم؟

اول ، بیایید به این امتیازات نگاه کنیم. AV-TEST دریافت که هنوز 99.9٪ از “بدافزارهای گسترده و رایج” را در آوریل 2017 همراه با 98.8٪ از حملات روز صفر ( نوعی حمله که از یک آسیب پذیری در نرم افزار رایانه ای به وجود می آید.) در اختیار دارد. Avira ، یکی از بهترین برنامه های ضد ویروس AV-TEST ، دارای امتیازات دقیقاً یکسان در ماه آوریل است اما در ماه های گذشته کمی بیشتر شده است، بنابراین امتیاز کلی آن (به دلایلی) بسیار بالاتر است. اما Windows Defender تقریباً به شما به امتیاز 4.5 از6  رسیده است.

 سایر برنامه های آنتی ویروس چگونه هستند؟

دیگر برنامه های آنتی ویروس ممکن است گاهی اوقات در آزمایشات ماهانه عملکرد بهتری داشته باشند ، اما همچنین با مشکلات زیادی همراه هستند ، مانند برنامه های افزونه مرورگر که در واقع امنیت شما را کمتر می کند ، پاک کننده های رجیستری وحشتناک و غیرضروری ، بسیاری ازموارد ناخواسته دیگر. بعلاوه ، نحوه اتصال این افزونه ها به مرورگر و سیستم عامل شما اغلب مشکلات بیشتری نسبت به حل آنها ایجاد می کند. چیزی که شما را در برابر ویروس ها محافظت می کند اما شما را در برابر سایر ناقلین حمله باز می کند، امنیت خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید  مهاجرت به پیش نمایش ویندوز 10 در سی دقیقه

Windows Defender هيچ كدام از اين كارها را انجام نمي دهد. يك ویروس یابی را به خوبي و به صورت رايگان و بدون اينكه مانع  خللی در کارشما شود ، انجام مي دهد. بعلاوه ، ویندوز 10 قبلاً شامل انواع مختلف محافظت که در ویندوز8 بود مانند فیلتر SmartScreen است که از بارگیری و اجرای بدافزار، از هر آنتی ویروسی که استفاده می کنید جلوگیری می کند. Chrome و Firefox به طور مشابه شامل مرور ایمن Google هستند که بسیاری از بارگیری های بدافزار را مسدود می کند.

آنتی ویروس Avira

اگر به دلایلی از Windows Defender متنفر هستید و می خواهید از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید ، می توانید از Avira استفاده کنید. این آنتی ویروس یک نسخه رایگان دارد که بسیار خوب کار می کند ، یک نسخه حرفه ای با چند ویژگی اضافی ، و امتیازات محافظتی عالی را ارائه می دهد و فقط گاهی اوقات  دارای تبلیغات پنجره ای است ( دارای تبلیغات پنجره ای است که آزار دهنده هستند). بزرگترین مشکل این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که افزونه مرورگری را که می خواهد به شما تحمیل کند حذف کنید.

آنتی ویروس کافی نیست: از Malwarebytes نیز استفاده کنید

آنتی ویروس مهم است ، اما این روزها مهمتر این است که شما از یک برنامه ضد استثمار خوب برای محافظت از مرورگر وب و افزونه های خود که بیشترین هدف حمله را دارند، استفاده کنید. Malwarebytes برنامه ای است که توصیه می کنیم.

آنتی ویروس Malwarebytes

برخلاف برنامه های آنتی ویروس سنتی ، Malwarebytes در یافتن برنامه های ناخواسته بالقوه (PUP) و سایر نرم افزارهای مخرب تبحر دارد. از نسخه 3.0 ، این ویژگی همچنین شامل یک ویژگی ضد بهره برداری است که هدف آن جلوگیری از برنامه های  استثماراستفاده های معمول در برنامه ها است ، حتی اگر این حملات صفر روزه باشند که قبلاً هرگز مشاهده نشده اند مانند آن حملات ناخوشایند روز صفر. این برنامه همچنین شامل ضد باج افزار است ، برای جلوگیری از حملات نرم افزار اخاذی مانند CryptoLocker. آخرین نسخه Malwarebytes این سه ابزار را با 40 دلار در سال در یک بسته برای استفاده قرار داده است.

Malwarebytes ادعا می کند که می تواند آنتی ویروس سنتی شما را کاملاً جایگزین کند ، اما ما با این موضوع مخالف هستیم. این از راهکارهای کاملاً متفاوتی برای محافظت از شما استفاده می کند: آنتی ویروس برنامه های مضر را که به کامپیوتر شما راه می یابند مسدود یا قرنطینه می کند ، در حالی که Malwarebytes سعی دارد جلوی دسترسی نرم افزارهای مضر به کامپیوتر شما را بگیرد. از آنجا که با برنامه های آنتی ویروس سنتی تداخل ندارد ، توصیه می کنیم برای حفاظت بهتر هر دو برنامه را اجرا کنید.

با شروع Malwarebytes 4 ، نسخه  اولیه Malwarebytes اکنون به طور پیش فرض خود را به عنوان برنامه امنیتی سیستم ثبت می کند. به عبارت دیگر، این اسکن ضد بدافزار، سیستم شما را کنترل می کند بدون این که  Windows Defender در سیسمتان اجرا شود. اگر دوست دارید می توانید هر دو را یک باره اجرا کنید.

 نحوه انجام اجرا همزمان Malwarebytes و Windows Defender

در Malwarebytes ، تنظیمات را باز کنید ، روی برگه ” Security ” کلیک کنید و گزینه ” Always register Malwarebytes in the Windows Security Center ” را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این گزینه ، Malwarebytes خود را به عنوان تنها برنامه امنیتی سیستم ثبت نمی کند و Malwarebytes و Windows Defender به طور همزمان اجرا می شوند.

نسخه ی رایگان مالویربایتس

توجه داشته باشید که برخی از ویژگی های Malwarebytes را می توانید به صورت رایگان ، اما با اعلان ها دریافت کنید. به عنوان مثال ، نسخه رایگان برنامه Malwarebytes فقط بدافزار و PUP های درخواستی اسکن می کند. مانند نسخه پولی  همه را اسکن نمی کند. علاوه بر این، از ویژگی های ضد باج افزار نسخه برتر برخوردار نیست.

این سه نسخه را می توانید در نسخه کامل Malwarebytes که ما توصیه می کنیم، فقط با 40 دلار دریافت کنید. اما اگر مایلید از اسکن بدافزار ضد باج افزار و همیشه فعال جلوگیری کنید ، نسخه های رایگان Malwarebytes و Anti-Exploit بهتر از هیچی هستند و قطعاً باید از آنها استفاده کنید، همچنین می توانید  آنتی ویروس های دیگری را در برترین آنتی ویروس رایگان برای ویندوز مشاهده کنید.

فقط به یاد داشته باشید که آنتی ویروس تنها یکی از روشهای استاندارد محافظت از رایانه است که باید دنبال کنید.با ترکیبی از یک برنامه ضد ویروس خوب با Malwarebytes کاملاً سیستم شما محافظت خواهد شد. آنتی ویروس ها هیچ گاه جایگزینی برای مراقبت هایی که خود باید برای سیسمتان  در جهت جلوگیری از آسیب های امنیتی انجام دهید نیست ، اما اطمینان از اینکه آنتی ویروس می تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد ضروری است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین آنتی ویروس برای ویندوز 10 چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *