بروزرسانی اندروید 10 برای برخی از گوشی‌های سونی اکسپریا XZ3 و XZ2 مشکل ایجاد می‌کند

بروزرسانی اندروید 10 برای برخی از گوشی‌های سونی اکسپریا XZ3 و XZ2 مشکل ایجاد می‌کند

تنها در صورتی که از کاربران گوشی‌های سری پیکسل گوگل و یا اسنشال فون باشید، روزی که گوشی خود را به آخرین نسخه‌ از اندروید 10 بروزرسانی می‌کنید، بسیار خوشحال خواهید بود، زیرا کاربران این سری از گوشی‌ها پس از دریافت اندروید 10 برای گوشی خود رضایت کامل را داشتند و هیچ موردی از سوی آن‌ها گزارش نشد. اما گویا این موضوع در مورد سایر کاربران گوشی‌های هوشمند در سایر برندها متفاوت بوده است.

چندین مدل از گوشی‌های سونی در ماه دسامبر سال گذشته‌ی میلادی بروزرسانی اندروید 10 را دریافت کردند و برخی دیگر از مدل‌ها نظیر Xperia XZ3، Xperia XZ2، Xperia XZ2 Premium و Xperia XZ2 Compact بروزرسانی این سیستم‌عامل را در هفته‌ی اول سال 2020 دریافت نمودند. اما تعداد کمی از کاربران گوشی‌های Xperia XZ3 و Xperia XZ2 در شبکه‌س اجتماعی ردیت پستی را مبنی بر شکایت از مشکل پیش آنده پس از بروزرسانی دستگاه خود منتشر نمودند. یکی از مهمترین مشکلات پیش آمده کاهش مدت زمانی است که صاحبان گوشی‌های هوشمند می‌خواهند با استفاده از سنسور اثر انگشت قفل دستگاه خود را باز کنند. یکی دیگر از کاربران گوشی Xperia XZ3 اذعان داشت که آلارم گوشی وی پس از خروج از اپلیکیشن ساعت دستگاه هر لحظه قطع می‌شود و او برای برطرف نمودن این مسئله کل حافظه‌ی کش دستگاه خود را نیز یکبار پاک کرده است.

برخی دیگر از کاربران از این موضوع شاکی بودند که گوشی سری اکسپریا آن‌ها به حالت فریز درآمده و دائما Reboot می‌شود و برخی دیگر از خالی شدن سریع شارژ باتری گوشی خود شکایت داشتند و یا بعضی از کاربران به این موضوع اشاره داشتند که به صورت خود به خود صفحه‌نمایش دستگاه آن‌ها پس از بروزرسانی به اندروید 10 روشن می‌شود. تمامی این موارد بسیار آزار دهنده هستند، بعضی دیگر اشاره کرده‌اند که اپلکیشن پیش‌فرض ارسال پیامک در دستگاه آن‌ها بدون اطلاع قبلی تغییر می‌کند و برخی از گوشی‌های مشکل دار پس از بروزرسانی به اندروید 10، قادر نبودند تا بیش از یک اپلیکیشن داشته باشند!. Reboot کردن و یا Restart کردن دستگاه نیز این مشکلات را برطرف نکرده است.

گویا اکنون سونی در حال برنامه‌ریزی ارائه‌ی نسخه‌ی جدید اندروید 10 برای مدل‌های خاصی از سری اکسپریا است

این کار سونی به دلیل اهمیت گوشی‌ها نیست، بلکه تاریخ ارائه‌ی مدل‌های Xperia XZ3 و Xperia XZ2 به سال‌ 2018 میلادی باز می‌گردد و هر دو مدل از پردازنده‌ی اسنپدراگون 845 بهره می‌برند. حتی نسخه‌های جدیدتر گوشی‌های دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون 855، نظیر اکسپریا وان و اکسپریا 5 2019 نیز با مشکل روبرو شده‌اند. برخی از این دستگاه‌ها با استفاده از اپلکیشن Xperia Companion برای مدتی کوتاه مشکلشان برطرف شد ولی مجددا چند روز بعد دوباره با همان مسائل روبرو شدند.

بروزرسانی اندروید 10 برای برخی از گوشی‌های سونی اکسپریا XZ3 و XZ2 مشکل ایجاد می‌کند

برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه سونی قصد دارد فعالیت اندروید 10 را در گوشی‌های خود به حالت تعلیق درآورد، وجود دارد و از طرفی دیگر یکی از کاربران ردیت اعلام کرده است که بروزرسانی جدیدی برای اندروید 10 منتشر خواهد شد. یکی دیگر از کاربران اذعان کرد که نیمی از کاربران گوشی‌ها سونی در کشورهای اروپایی توانسته‌اند بروزرسانی اندروید 10 را دریافت نمایند. یکی از کاربران ردیت با نام CasualBasicDude نوشت:

این مشکلات اغلب در بروزرسانی‌های اندروید TV برای دستگاه‌های سونی رخ می‌داد ولی زمانی که نسخه‌ی نهایی برای تولویزیون‌‌ها منتشر می‌شد تقریبا تمامی عیب و نقص‌های مربوط به سیستم‌عامل برطرف می‌گردید. این موضوع بسیار بد است که کاربران اعلام کنند در نسخه‌های آزمایشی چنین مشکلاتی را شاهد نبودند ولی اکنون در نسخه‌ی پایدار با چنین مواردی روبرو هستند.

گوشی‌های سونی چندین مسئله‌ی مختلف دارند که سبب می‌گردد تا در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند، در حال حاضر موفقیت نداشته باشد. اولین مورد، سیستم نامگذاری بسیار نامتعادل گوشی‌هاست که هر روز نیز بدتر می‌شود. به عنوان مثال نام پرچمدار بعدی سونی اکسپریا 3 می‌باشد که پیش از آن اکسپریا 1 و اکسپریا 5 معرفی شده‌اند. نام احتمالی نسخه‌ی 5G پرچمدار بعدی سونی اکسپریا 1.1 اعلام شده است. از سوی دیگر، در ژانویه‌ی سال 2018 میلادی رئیس سابق سونی، Kaz Hirai، اعلام کرد که این شرکت همواره به تولید گوشی‌های هوشمند خود ادامه خواهد داد ولی با شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ رقابت نخواهد کرد. ایشان در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفتند که این شرکت برای بررسی شرایط بازار گوشی‌های هوشمند لازم است که پایدار بماند و قطعا در آینده‌ای نزدیک نبض بازار در دست سونی خواهد بود. اما اکنون حتی با حضور رئیس جدید هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بروزرسانی اندروید 10 برای برخی از گوشی‌های سونی اکسپریا XZ3 و XZ2 مشکل ایجاد می‌کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *