بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

شرکت ردمی در واقع زیربرند شیائومی بوده و اکنون به عنوان برندی مستقل عمل می کند. در ماه های گذشته بود که شاهد رونمایی تلفن هوشمند Redmi K40 Gaming Edition بودیم، دیوایسی گیمینگ با مشخصات بزرگ.

دو ماه پس از عرضه Redmi K40، سری K40 عضو جدیدی به نام Redmi K40 Gaming Edition پیدا کرد. این اولین تلفن هوشمند گیمینگ Redmi است و همچنین ارزان ترین مدل در بازار گوشی های گیمینگ. ردمی به جای آن که یک برند گیمینگ داشته باشد، محصول گیمینگ را در سری ردمی کی 40 جای داد.

در حالی که Redmi K40 Gaming Edition عالی به نظر می رسد اما برخی موارد وجود دارد که خریداران باید توجه کنند و ما در این مطلب قصد داریم آشنایی بیشتری با تازه وارد ردمی پیدا کنیم.

بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

طراحی و ساخت گوشی Redmi K40 Gaming Edition

ردمی تأکید می کند که نسخه K40 Gaming Edition بر حل سه مشکل اصلی گوشی های گیمینگ تمرکز می کند: ضخیم، سنگین و پر زرق و برق. اگر فقط به داده های رسمی نگاه کنید،  ضخامت این گوشی 8.3 میلی متر و وزن آن 205 گرم است، بنابراین این گوشی در مقایسه با گوشی های معمولی واقعا باریک و سبک نیست. اما وقتی آن را با سایر گوشی های گیمینگ مقایسه می کنید، در واقع سبک و باریک به نظر می رسد.

این محصول شیائومی یا همان ردمی دارای طراحی برگرفته از ردمی کی 40 است اما المان گیمینگ و حرفه ای هم به آن افزوده شده تا بتوان با جرات این تلفن هوشمند را محصول گیمینگ Redmi تلقی کرد. این بار، قاب از فلز ساخته شده است و پنل پشتی آن شیشه است، بنابراین از پلاستیک برای کاهش وزن استفاده نمی کند و کیفیت بهتر از K40 و realme GT Neo دارد. قسمت پشتی نسبت به سایر گوشی های گیمینگ کم رنگ تر به نظر می رسد، ماژول دوربین هنوز در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد.

لنز بسیار کم بیرون زده است و طراحی الگودار چندان به چشم نمی خورد. عناصر اصلی طراحی گیمینگ در اطراف لنز، کلمات FREEZING ، SPEEDIEST در دو طرف لنز قرار دارد و دو چراغ RGB در اطراف آن وجود دارد. اگر اعلان های خوانده نشده وجود داشته باشد، یا تلفن هوشمنددر حال شارژ شدن است یا در حال گیم هستید، این چراغ ها چشمک می زنند. اما این چراغ‌ها هنگام بازی ممکن است همیشه روشن نباشند.

فلاش چشمک زن بلندگوی جدید بسیار گیم محور هستند. قاب بالا و پایین مستقیم هستند و با ماشه پاپ آپ در هر دو طرف ، واقعاً احساس می کنید که در کنار یک کنسول بازی دستی بازی می کنید. علاوه بر این، طراحی آنتن جدید و سومین میکروفون اضافه شده در کنار همگی هویت آن را به عنوان یک گوشی گیمینگ تایید می کنند. NFC و IR blaster وجود دارد، اما عدم وجود جک 3.5 میلی متری هدفون چندان جالب نیست.

انتظار نداشتیم جک 3.5 میلیمتری را در این مدل شاهد نباشیم و پیش بینی می شد که شیائومی و ردمی از جک 3.5 میلیمتری هدفون در این گوشی هوشمند گیمینگ جذاب بهره گیرند. بنابراین با گوشی گیمینگی رو به رو هستیم که ویژگی های برجسته در طراحی و مشخصات را داراست و می تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند.

 

صفحه نمایش گوشی Redmi K40 Gaming Edition

بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

K40 Gaming Edition از صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر FHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می کند. به دلیل تجربه صفحه نمایش پایین تر از Mi 11 Lite 5G، ابتدا نگاهی به ترتیب پیکسل صفحه نمایش بیندازیم. این بار تولیدکننده صفحه نمایش یک شرکت چینی است و از پیکسل های الماس مانند استفاده شد.

ظرافت صفحه نمایش تفاوت چندانی با AMOLED سامسونگ ندارد. از HDR10+پشتیبانی می کند و شیشه محافظ Corning Gorilla نسل پنجم است. همچنین از آنجا که صفحه انعطاف پذیر از فرآیند تولید COP استفاده می کند، عرض قاب پایینی بسیار باریک شده و لایه محافظ پلاستیکی نیز بسیار کوچک ساخته شده و زیباتر از سایر گوشی های غیرگیمینگ به نظر می رسد.

به دلیل صفحه نمایش انعطاف پذیر غیر سامسونگ، دوربین حفره دار در جلو کمی بزرگتر از K40 است. حداکثر روشنایی از K40 نیز کمتر بوده اگرچه عملکرد صفحه نمایش از نظر سخت افزاری چندان جالب نیست، اما قاب باریک باز هم جلوه خوبی را به همراه دارد. نمایشگری که در این گوشی هوشمند شاهد هستیم، رضایت بخش بوده و برای یک مدل گیمینگ ارزشمند است.

 

عملکرد و سخت افزار گوشی Redmi K40 Gaming Edition

K40 Gaming Edition دومین گوشی است که از MediaTek Dimensity 1200 استفاده می کند ، که در realme GT Neo نیز استفاده شد. بیایید نتایج بنچمارک را مقایسه کنیم: در Antutu ، تلفن 686604 ، در 3DMark 4147 ، در GFX Bench OpenGL 1741 و در منهتن 3.1 امتیاز 4136 را کسب می کند.

از آنجا که این نسخه Gaming است ، تجربه بازی تمرکز اصلی است. برای تجربه بازی خوب ، K40 Gaming Edition از نوع جدیدی از مواد حرارتی استفاده می کند که می تواند گرم شدن آنتن را بدون جلوگیری از انتقال و دریافت سیگنال کنترل کند. همچنین به همان نوع ماشه بازشو مانند Black Shark 4 مجهز است. هنگامی که سوئیچ را روشن می کنید ، ماشه ظاهر می شود.

صدا و حس سوئیچ می تواند واقعاً اعتیادآور باشد. از آنجا که یک محرک فیزیکی است ، احساس راحتی بیشتری نسبت به سایر محرک هایی که از طریق بازخورد ارتعاش فشار داده می شوند احساس می کند ، بازخورد مستقیم تر است در حالی که تاخیر کمتر است. با این حال ، نسخه فعلی سیستم اجازه نمی دهد که ماشه برای میانبرها سفارشی شود. بنابراین در حال حاضر ماشه را فقط می توان برای شروع <فضای بازی> روشن کرد. وقتی PUBG را بازی می کنید ، مانند realme GT Neo ، از گزینه نرخ فریم HDR Graphics Extreme پشتیبانی نمی‌کند، اما با Smooth Graphics می توانید نرخ فریم 90 فریم بر ثانیه را روشن کنید. K40 Gaming Edition در این تنظیمات می تواند با نرخ فریم تقریباً کامل اجرا شود. همان بازی سبک بار COD تلفن همراه نیز در فریم کامل موجود است.

بیشتر بخوانید  گوشی REDMI 11A به بازار جهانی می رسد

بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

این بار Redmi و miHoYo برای بهینه سازی Genshin Impact با هم همکاری کرده اند. اما نتایج واقعی تفاوت چندانی با realme GT Neo ندارد. میانگین 50.99 فریم بر ثانیه است. این گوشی تاخیر کمی کمتر از Realme GT Neo دارد ، اما هنوز فاصله عملکرد با K40 وجود دارد.

Redmi محدودیت نرخ فریم برای Brightridge ندارد ، به طور متوسط ​​41.56 فریم در ثانیه. اگرچه می تواند بدون مشکل بازی کند ، اما دمای هوا در جلو 50 درجه سانتیگراد و در عقب 49 درجه سانتیگراد می شکند. و چون قاب فلزی است ، بسیار گرمتر از تلفن با قاب پلاستیکی خواهد بود ، بنابراین تجربه بازی بسیار خوب نیست.

 

دوربین گوشی Redmi K40 Gaming Edition

یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی وجود دارد. اگرچه پارامترها بسیار مشابه هستند ، اما همان سنسور CMOS دوربین اصلی K40 نیست. یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی به جای ماکرو تله فوتو وجود دارد.

اگرچه معمولاً گفته می شود که کیفیت عکس گوشی بازی خوب نیست ، K40 Gaming Edition برای اولین بار از شیشه نوری در لنز گوشی استفاده می کند. این بدان معناست که دارای مجموعه ای از لنزهای “1 شیشه + 5 پلاستیک” است. می تواند کیفیت تصویر را بهبود بخشد. اما به نظر می رسد اثر واقعی کمتر آشکار است.

رنگ های دوربین اصلی پر جنب و جوش و روشن تر است. تعادل رنگ سفید نیز بسیار بیشتر از آنچه K40 می بیند به چشم است. محدوده دینامیکی نیز بیشتر است و عملکرد روز عالی است. شب هنگام که چراغ های بیشتری وجود دارد ، حالت خودکار اساساً مشابه روز عمل می کند. با این حال ، مشکل برافروختن لنز جدی تر است و بخش زیادی از تصویر را اشغال می کند. و اثر شعله ور شدن لنز که در آن یک دایره کوچک را در داخل یک حلقه بزرگ در نمونه ها مشاهده می کنید ، می تواند ناشی از قطعه شیشه ای موجود در مجموعه لنزها باشد.

عملکرد حالت شب چندان خوب نیست و محدوده دینامیکی و نوردهی نیز کاهش یافته است. اما اگر احساس می کنید تصاویر کمی تیره هستند ، یا اگر می خواهید نوردهی و محدوده دینامیکی عکس را بهبود ببخشید ، باید تصمیم بگیرید که با توجه به شرایط از حالت شب استفاده کنید. دوربین بخش مهمی است که به لطف ردمی در ردمی کی 40 گیمینگ ادیشن ارتقا قابل قبولی پیدا کرده و می توان تجربه کاربری بهتری داشت.

دوربین همیشه برای خریداران گوشی هوشمند اهمیت داشته و خوشبختانه در یک محصول گیمینگ شاهد حسگرهای دوربینی هستیم که توانایی بسیاری در تصویربرداری دارند. برخلاف دیگر دیوایس های گیمینگ که توجه چندانی به دوربین آنها نمی شود، اما ردمی در گوشی K40 Gaming Edition سعی کرده به این بخش هم توجه داشته باشد تا خریداران از یک دیوایس کارآمد بهره ببرند.

دوربینی که در این محصول شاهد هستیم، حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و در واقع همان حسگر به کار گرفته شده در ردمی کی 40 اصلی بوده و برخی تغییرات کوچک رخ داده است. دوربین ردمی کی 40 ایده آل است و می تواند رضایت مخاطب خود را جلب کند. بنابراین این اسمارتفون گیمینگ نیز نسبت به سایر رقبا در این بخش عملکرد خوبی دارد که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.

محصول شیائومی ترکیبی از یک حسگر اصلی و یک حسگر ماکرو و اولتراواید است تا در یک سو شرایط نوری کم برای آن اهمیت نداشته باشد و در سوی دیگر تصاویر نزدیک را به خوبی ثبت کند. عملکرد ویدئو چشمگیر است و تثبیت در این گوشی در مقایسه با آخرین تلفن هوشمند مجهز به پردازنده Dimensity 1200 بسیار خوب به نظر می رسد. دوربین اصلی با وضوح 4کا و 30 فریم در ثانیه می تواند به ثبت ویدئو بپردازد. دوربین اولتراواید تنها با وضوح 1080 پیکسل و در 30 فریم برثانیه می تواند پشتیبانی ویدئویی داشته باشد.

بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

عملکرد و عمرباتری گوشی Redmi K40 Gaming Edition

در جعبه دستگاه شاهد شارژر و کابل آن هستید. شارژر و کابل شارژ به جای سفید معمولی ، اکنون زرد و سیاه هستند. همچنین کمی کوچکتر از شارژر Mi 11 Ultra به نظر می رسد. کابل شارژ همچنین برای اولین بار از سر شارژ L شکل استفاده می کند و باعث می شود کاربران بتوانند در حین انجام بازی راحت تر شارژ کنند. قدرت شارژر 67 واتی همان Mi 11 Ultra است، اما سرعت شارژ آن کمتر از Mi 11 Ultra است و 43 دقیقه طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. با توجه به اینکه در 15 دقیقه اول گوشی تا 51 درصد شارژ می شود، سرعت شارژ هنوز تقریباً به همان سرعت است. اگرچه ضخامت بدنه تنها 8.3 میلی متر بوده، اما باتری آن 5065 میلی آمپر ساعتی می باشد.

در عملکرد این گوشی می تواند عمر باتری مطلوبی را به عنوان یک مدل گیمینگ ارائه دهد. بنابراین با تلفن هوشمندی رو به رو هستید که توانایی آن در بحث باتری بالاست و مدت زمان زیادی می طلبد تا شارژ به اتمام برسد.

 

نکته پایانی

گوشی Redmi K40 Gaming Edition یک مدل گیمینگ تمام عیار است که در مقایسه با دیگر تلفن های هوشمند گیمینگ قیمت بهتری دارد و می تواند به سادگی نظر علاقمندان به گوشی گیمینگ را جلب کند.

اگرچه ردمی آن را براساس ردمی کی 40 ساخته، اما با افزودن المان های بهتر طراحی و ارتقا سخت افزاری، این تلفن هوشمند به مدلی برجسته برای انجام بازیهای موبایل تبدیل شده که نمی توان به سادگی از کنار چنین مدل با ارزشی عبور کرد.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی Redmi K40 Gaming Edition

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. شرکت دانش بنیان
    ️️شغل پاره وقت ✅
    ️️با درآمد روزانه بالای ۲۰۰.۰۰۰ تومن✅
    درامد ماهانه میلیونی✅
    ️️بدون محدودیت جنسیتی . سنی و …✅
    از سراسر ایران✅
    ️️بامجوز های کاملا رسمی ✅
    بسیارمطمئن و ایمن

    برای کسب اطلاعات بیشتر

    ای دی تلگرام
    ️ @Lavery18

    تلفن
    09109884372