بررسی گوشی Poco F3

بررسی گوشی Poco F3

شرکت شیائومی در چند سال گذشته مدل های جدیدی از گوشی های هوشمند خود را عرضه کرده و در این بین شاهد تاسیس برندهای زیرمجموعه گوناگونی بودیم. از جمله باید به برند پوکو اشاره داشت که با هدف عرضه محصول در هندوستان روی کارآمد.

طی چند سال گذشته ، به دلیل اشباع شدن بازار گوشی های هوشمند ، اینطور نبوده است که اغلب دستگاهی به بازار بیاید و با آنچه ارائه می دهد شما را از بین ببرد. یا حداقل ، یکی را برمی دارید و فکر می کنید: “من نمی توانم باور کنم که این هزینه کم است”.

با این وجود یکی از این دستگاه ها Poco F3 است. از بسیاری جهات به Redmi Note 10 Pro شباهت دارد، تلفن دیگری که با ارزش شگفت انگیز پول ما را تحت تأثیر قرار داد – که البته تعجب آور نیست ، زیرا Redmi و Poco هر دو از محصولات شیائومی هستند.

آیا Poco F3 بهترین ارزش برای گوشی های هوشمندی است که در سال 2021 پیدا خواهید کرد؟

بررسی گوشی Poco F3

طراحی

  • ابعاد 163*76*7.8 میلیمتری و وزن 196 گرمی
  • بدنه شیشه ای
  • استاندارد ضدآب IP53

پوکو برای گوشی Poco F3 طراحی بسیار جذابی در نظر گرفته که با قیمت مناسب آن سنخیت ندارد. در نگاه اول شاهد اسمارتفونی هستیم که فراتر از هزینه آن ارزشمند بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

محفظه دوربین کاملاً جذاب است ، پوکو با ظرافت از افتادن به دام صرف ضربات مستطیل خسته کننده به پشت و لوب برخی دوربین ها در آن جلوگیری می کند. این هدفمندتر از آن است ، با یک حلقه ظریف و نازک که در دوربین اصلی قرار دارد.

آنچه که ما در مورد این گوشی بسیار خوب یافتیم ، شکل آن است. ترکیبی از داشتن صفحه نمایش گسترده در جلو و منحنی های ملایم در عقب باعث می شود که هنگام برقراری ارتباط و پاسخ به پیام ها استفاده از آن در دو دست بسیار کاربردی و راحت باشد.

صفحه کاملاً مسطح به معنای کم بودن احتمال سوiring استفاده از صفحه کلید نصب شده است ، در حالی که نازک بودن نسبی دستگاه باعث می شود احساس نکنید آجری در دست دارید. به طور مشابه ، این صفحه تخت به این معنی است که به ندرت نمونه ای از لمس تصادفی وجود دارد.

اکنون ، بدیهی است که نمی توان انکار کرد که این گوشی از نظر عرض و ارتفاع کاملاً بزرگ است ، اما ضخامت آن کمتر از 8 میلی متر است و قطعاً به آن کمک می کند تا از نسبت تلفن گیمینگ جلوگیری کند. در مقایسه با مثلاً نسل اول وان پلاس نورد ، Poco احساس ضعف و ضعف در دست می کند.

این صفحه تقریباً تمام فضای جلو را اشغال می کند ، اما در کنار آن فضای کافی برای قرار دادن دو دکمه در سمت راست حک شده است. دکمه روشن / خاموش همچنین دارای حسگر اثر انگشت است که در دکمه ای به همان اندازه باریک و دشوار فقط چند سال پیش غیرممکن به نظر می رسید ، اما به طور شگفت انگیزی عملی است ، واکنش سریع و واکنشی دارد.

بررسی گوشی Poco F3

صفحه نمایش

  • نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED FHD+
  • شدت روشنایی 1300 نیت با نرخ نوسازی 120 هرتز

شما تصور می کنید که داشتن یک حسگر اثر انگشت فیزیکی به این معنی است که دستگاه دارای صفحه نمایش LCD است – اما اینطور نیست. Poco یک پنل OLED بزرگ 6.67 اینچی را در این گوشی قرار داده است که واقعاً عالی است.

با رزولوشن Full + + آن کاملاً به آن وضوح ظاهری پانل های QuadHD نمی رسد ، اما هنوز هم کارهای زیادی برای آن انجام شده است. این ترکیبی از روشنایی چشمگیر اوج 1300 نیت با حداکثر سرعت تازه سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10 برای پشتیبانی از دامنه دینامیکی بالا است. و نشان می دهد.

صفحه نمایش روشن و واضح است ، هر عنصر سفید بسیار روشن است. این یک صفحه عالی برای بازی کردن است – بخشی از اشباع آن رنگ ها ، تا حدی به لطافت انیمیشن.

در حالی که تنظیمات پیش فرض واقعاً کاملاً واضح است ، به ویژه دارای رنگ های آبی بیش از حد اشباع شده ، شما مجبور نیستید آن را به همین صورت ادامه دهید. نرم افزار Poco به شما امکان کالیبراسیون و شخصی سازی را می دهد. می توانید طیف رنگی P3 یا sRGB را انتخاب کنید یا همه تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید. به این ترتیب می توانید نه تنها میزان نور قرمز ، سبز و آبی را انتخاب کنید بلکه میزان اشباع ، رنگ کلی ، به علاوه کنتراست و تنظیمات گاما را نیز انتخاب کنید.

بررسی گوشی Poco F3

عملکرد و باتری

  • پردازنده اسنپدراگون 870
  • حافظه رم 8 یا 6 گیگابایتی در کنار حافظه ذخیره سازی 128/256 گیگابایتی
  • باتری 4520 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 33 وات

عملکرد البته فقط به روان بودن نمایشگر 120 هرتز بستگی ندارد. این در داخل نیز دارای یک قدرت جدی است. معمولاً وقتی به تلفن های موجود در این بخش از بازار نگاه می کنید ، معمولاً یک پردازنده سری 700 یا 600 اسنپدراگون پیدا می کنید – اما Poco از این بهتر است.

Qualcomm Snapdragon 870 در F3 تقریباً در سطح سطح بالایی قرار دارد – همان چیزی که در Vivo X60 Pro مشاهده خواهید کرد – و این بدان معنی است که همه چیز تقریباً به همان سرعتی است که گویی از تلفن اندرویدی گران قیمت استفاده می کنید. راه اندازی و انجام بازی های برتر نسیم است و پاسخ انیمیشن از مناطق عمومی رابط تقریباً فوری است.

البته ، اگر بخواهید معیارهایی را انجام دهید ، نتایج کمتری نسبت به مقایسه آن با دستگاه توتال اسنپدراگون 888 خواهید یافت. اما در استفاده واقعی روزانه ، به سختی می توانید تفاوت زیادی بین واکنش ها و زمان بارگیری از F3 در مقایسه با رقبای بسیار گران قیمت تری از سامسونگ ، شیائومی یا وان پلاس پیدا کنید.

حتی عمر باتری F3 نیز در آن قسمت بالاست. 4520 میلی آمپر ساعت است که در گوشی های بزرگ اندرویدی با ظرفیت معمول برابر است و به راحتی یک روز کامل را بدون مشکل پشت سر می گذارید. ما به طور متوسط ​​حدود یک و نیم روز در هر بار شارژ داریم ، اما این تا حدودی به دلیل مدیریت تهاجمی باتری در داخل نرم افزار است.

این مدیریت باتری به این معنی است که گاهی اوقات اعلان ها را از دست می دهید ، مگر اینکه وارد تنظیمات برنامه مورد علاقه خود شوید و مطمئن شوید که مجاز است بدون محدودیت باز بماند. اگر نمی دانید هیچ مشکلی وجود دارد ، این یک تقصیر اشتباه است ، اما این یک مسئله طولانی مدت با MIUI شیائومی است که ما می خواهیم در آینده تغییر کنیم.

نرم افزار دیگری که از آن لذت نبردیم ، رابط کاربری اضافی هنگام نصب برنامه ها از فروشگاه Play است. با وجود اینکه Play Store از قبل دارای ویژگی Play Store Protect خود است ، بررسی می کند که آیا ایمن نیست ، این به این معنی است که یک صفحه نمایش در حال قطع هر کاری هستید ، قطع می شود. در این مورد نیز کاری نمی توانید انجام دهید.

بررسی گوشی Poco F3

دوربین

  • سه حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی/ماکرو 5 مگاپیکسلی/اولتراواید 8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

حتی دوربین هنگام در نظر گرفتن قیمت درخواست F3 مناسب است. مسلماً ، کیفیتی که در چیزی مانند سامسونگ Galaxy S21 Ultra یا اوپو Find X3 Pro وجود دارد ، به دست نمی آورید ، اما دوربین اصلی در سیستم سه گانه در پشت بیش از توانایی عکسبرداری واضح و واضح است.

با این حال ، گاهی اوقات به ویژه هنگام نزدیک نمایی متوجه شدیم که کمی تاریک شده و کنتراست سنگین است ، گاهی اوقات با کمی اشباع زیاد هنگام ورود سیستم AI برای پردازش آنچه بهترین گزینه برای مناظر است ، شروع می شود.

بنابراین دوربین قابل توجهی در این گوشی به کار گرفته شد. آنچه در بخش دوربین پوکو اف 3 قابل مشاهده است، یک سری حسگرهای بهبودیافته نسبت به نسل قبل است که می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

شاید دوربینی که شرکت پوکو برای اف 3 در نظر گرفته همچون پرچمدار نیست اما می تواند رضایت مخاطب خود را جلب کند و تصاویر مطلوبی را به ثبت برساند. دوربین عقب سه گانه که از سه حسگر 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل شده، اکوسیستم ایده آلی برای تصویربرداری است.

در بخش دوربین سلفی نیز حسگر 20 مگاپیکسلی نهفته که در مقایسه با رقبا دوربین سلفی قابل توجهیست. پوکو سعی داشته با اف 3 گزینه در عین حال اقتصادی اما رضایت بخش را به علاقمندان ارائه دهد. بنابراین به جرات می توان پوکو اف 3 را یک گزینه جذاب برای عکاسی یا فیلمبرداری به حساب آورد. این دقیقا همان چیزی است که مخاطبان دوربین به دنبال آن هستند.

فکر نمی کنیم این داغترین دوربین در پرانتز قیمت خود باشد. برای مثال ، وقتی آن را با دوربین موجود در OnePlus Nord CE مقایسه کردیم ، متوجه شدیم که Poco تصویری واقع بینانه ارائه نمی کند و از نظر عمق میدان نیز کمی کم دارد. هنوز هم ، اصلاً بد نیست.

فوق عریض که دارای ویژگی هایی است نیز نقطه ضعفی است. این رنگ ها را در مقایسه با سنسور اصلی تغییر می دهد و عکس ها اغلب کمی تارتر هستند ، احتمالاً به دلیل عدم تثبیت کننده است. در تمرکز روی اشیا closer نزدیک به دوربین نیز عالی نیست ، بنابراین بهتر است این مورد را فقط برای مواردی که می خواهید عکس منظره وسیع یا مشابه دیگری بگیرید ، نگه دارید.

نکته پایانی

به ندرت می توان تلفن ارزان قیمت پیدا کرد که این روزها برجسته باشد ، اما در بازار میان رده همیشه اشباع شده ، Poco F3 به طور قطع این کار را می کند. سریع است، نمایشگری عالی دارد ، تمام روز دوام دارد و به هیچ وجه هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی Poco F3

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *