بررسی گوشی هوشمند Moto G Stylus 2020 موتورولا

اگر تا به حال تلفنی را خواسته اید که دارای قلم باشد اما نمی خواهید بیش از هزار دلار برای گلکسی نوت سامسونگ هزینه کنید ، در جای مناسب قرار دارید. دسته کوچک گوشی های هوشمند / قلم نادر است ، که اغلب فراتر از Note سامسونگ ، LG Stylo و البته Moto G Stylus دیده نمی شود.

من علاقه زیادی به گرفتن یادداشت های دست نویس دارم و هنوز منتظر آن مینی تبلت کاملاً متصل به تلفن همراه هستم که می توانم آن را در یک دست نگه دارم. در حال حاضر ، صفحه نمایش بزرگتر 6.8 اینچی را در Moto G Stylus جدید می گیرم. در واقع ، این نسبت به سال گذشته بزرگتر است و عامل اصلی راحتی استفاده از آن با خودکار است.

البته پردازنده سریع تری هم دارد. دوربین 48 مگاپیکسل با دیافراگم f / 1.7 ، باتری بزرگ 4000 میلی آمپری است و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد.

مشخصات کلیدی

پردازندهQualcomm Snapdragon 678
گرافیکAdreno 612
ابعاد169.8×77.9x9mm, 213g
صفحه نمایش6.8″ FHD+ Max Vision display, 1080×2400, 386ppi
دوربین48MP f/1.7 + 8MP f/2.2 ultra-wide + 2MP f/2.4 macro + 2MP depth, Front – 16MP f/2.2
کیفیت تصویربرداریRear main: 4K – 30fps, 1080p – 60fps
Rear ultra-wide: 1080p – 30fps
Rear macro: 720p – 30fps
Front: 1080p – 30fps
ظرفیت باتری4,000mAh, 18W TurboPower (10W charger in the box)
حافظه رم4GB
حافظه ذخیره سازی128GB, expandable yup to 512GB
پورت هاUSB 2.0 Type-C, 3.5mm audio jack
جنس بدنهPlastic
رنگمشکی
سیستم عاملAndroid 10
قیمت299 دلار

 

طراحی و ساخت

طراحی Moto G Stylus ترکیبی از عناصری است که قبلاً دیده ایم. به نظر می رسد موتورولا عاشق پشت بازتابنده رنگین کمان خود است ، همانطور که از این واحد Aurora Black خواهید دید. در صورتی که سبک شما بیشتر باشد ، در شفق قطبی نیز وجود دارد. این از پلاستیک ساخته شده است ، سری Moto G از چند سال قبل که از فلز روشن شده است ، این کار را انجام داده است اما هنوز شارژ بی سیم وجود ندارد.

در حقیقت ، من کمی شگفت زده شده ام که هنوز هیچ شارژ بی سیم وجود ندارد. سری Moto G همیشه درمورد ارزش پول شما بوده است و برای سریالی که سال به سال همچنان ارزش خود را افزایش می دهد ، از سال گذشته Moto G Stylus تغییر چندانی نکرده است ، اما من کنار می روم.

پشت دستگاه حتی اگر اینگونه نباشد ، به نوعی ظاهر بافتی دارد. این به تن های متالیک و رنگ های مختلف در بازتاب می افزاید. محفظه دوربین مستطیل شکل است و دارای گوشه های گرد است، چیزی که در دستگاه های اپل ، گوگل ، هواوی و سامسونگ نیز دیده ایم. جالب اینجاست که بقیه سری Moto G به جای گوشه ، یک دوربین مربع را در وسط قرار می دهد.

در حقیقت ، به نظر می رسد بسیاری از طراحی ها در کل صفحات تصادفی است. در سمت راست دستگاه ، یک سنسور اثر انگشت روی دکمه پاور به همراه دکمه تنظیم صدا وجود دارد. در Moto G Power نیز همینطور است (بررسی به زودی انجام می شود) ، اما هم Moto G Play و هم موتورولا وان 5G Ace که اخیراً اعلام شده است ، حسگر اثر انگشت را روی آرم موتورولا در پشت قرار می دهند. من شخصاً ترجیح می دهم یک حسگر اثر انگشت در پشت داشته باشم تا در کنار ، اما این فقط ترجیح است.

در پایین ، تمام خوبی های مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد ، مانند پورت USB Type-C برای شارژ و جک صوتی 3.5 میلی متری. در واقع ، مانند اکثر گوشی های این محدوده ، دارای جک هدفون است. اینجا نیز جایی است که گاراژ قلم را پیدا خواهید کرد. فقط روی آن فشار دهید تا قلم بیرون بیاید.

نکته ای که هنگام مشاهده Moto G Stylus باید در نظر بگیرید این است که شما واقعاً باید قلم را بخواهید. اگر به آن علاقه ندارید ، این احتمالاً برای شما مناسب نیست. در زمان های قدیم ، یک Moto G و یک Moto G Plus وجود داشت که همه چیز در مورد تأمین ارزش دلار شما بود. به نظر می رسد آن روزها به نفع موتورولا در تلاش برای حل یک نقطه درد خاص در یک دستگاه ارزان قیمت در حال کم رنگ شدن است. در این حالت ، این در مورد تهیه یک قلم است بدون اینکه شما هزینه کنید Galaxy Note را خرج کنید. برای Moto G Power ، همه چیز در مورد عمر باتری است.

صفحه نمایش و قلم 

Moto G Stylus جدید دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی 1080×2400 است ، در حالی که مدل قبلی دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی 1080×2300 بود. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، صفحه نمایش بزرگتر قطعاً برای استفاده از قلم بهتر است ، اگرچه خیلی بزرگتر نیست. بیشتر ، صفحه نمایش بلندتر است ، اگرچه کمی گسترده تر است. به یاد داشته باشید ، صفحه ها به صورت مورب اندازه گیری می شوند ، بنابراین هرچه نسبت ابعاد بزرگتر باشد ، سطح آن نیز کوچکتر است. یک تبلت هفت اینچی 16: 9 از صفحه نمایش بسیار بزرگتری نسبت به این تلفن هوشمند 6.8 اینچی 20: 9 برخوردار است.

همانطور که گفتم ، شما واقعاً باید قلم را بخواهید. من گمان می کنم اگر موتورولا بهای مستقیم برای دلار را می داد ، ما در حال حاضر شاهد یک صفحه نمایش 90 هرتزی هستیم ، اما اینطور نیست. خبر خوب این است که من به طور کلی طرفدار قلم هستم.

هنگامی که قلم را باز می کنید ، منویی در کنار صفحه با برخی از کارهایی که می توانید با آن انجام دهید ، دریافت خواهید کرد. به طور پیش فرض ، اولین ویرایشگر Screenshot است که از آن اسکرین شات گرفته و به شما امکان می دهد بر روی آن بنویسید. برنامه دیگری که از قبل نصب شده و به طور پیش فرض در لیست میانبرها قرار دارد، Coloring book است. بله ، این برنامه دقیقاً مانند صداهای آن است. یک دسته نقاشی وجود دارد که می توانید برای رنگ آمیزی آنها استفاده کنید و بسیار سرگرم کننده است. حتی می توانید خودتان را وارد کنید.

همچنین شامل Moto Note و Keep Notes می باشد. بدیهی است که مورد دوم Google Keep است و مورد اول برنامه یادداشت برداری خود موتورولا است. من یک پسر OneNote هستم ، بنابراین خبر خوب این است که به راحتی می توانید برنامه هایی را که در میانبرها نشان داده می شوند ویرایش کنید. حتی لازم نیست چیزی مربوط به قلم باشد. با این حال ، موتورولا از ویژگی Power touch در برنامه Moto برخوردار است که با دو بار ضربه زدن روی دکمه پاور ، لیستی از میانبرها را نیز در اختیار شما قرار می دهد. موتورولا در برنامه Moto از ویژگی های مفید بسیاری برای بازی با شما برخوردار است و قرار دادن آنها در برنامه شخصی خود یک روش خوب و مرتب برای جلوگیری از تنظیمات است.

به خود نمایشگر ، یک برش سوراخ دار برای دوربین جلو در گوشه بالا سمت چپ وجود دارد. به نظر می رسد این استاندارد با برش های سوراخ سوراخ جایگزین ناچ ها و دوربین های پاپ آپ موتوری باشد. موتورولا از همان سبک Moto G Stylus سال گذشته نیز استفاده کرد.

دوربین

Moto G Stylus امسال شامل یک دوربین اصلی 48MP f / 1.7؛ در واقع ، به نظر می رسد یکسان با سنسور سال گذشته باشد. همچنین این دوربین دارای یک دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی f / 2.2 است که نسبت به سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی سال گذشته کاهش یافته است. سرانجام ، شامل سنسورهای عمق 2 مگاپیکسلی و عمق 2 مگاپیکسلی است که سنسورهای ارزان قیمتی هستند که به موتورولا اجازه می دهند این گوشی را یک تلفن هوشمند چهار دوربین بنامد. من یک یا دو عکس ماکرو در نمونه هایی قرار داده ام که مشاهده خواهید کرد اما به طور جدی ، اگر یک عکس گرفته شده با سنسور اصلی را برش دهید، عکاسی ماکرو بهتری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  انتشار آپدیت امنیتی ماه سپتامبر برای گوشی Moto G52

این سنسور اصلی همانند دوربین جلوی 16 مگاپیکسلی از فناوری چهار پیکسل استفاده می کند. این بدان معنی است که شما فقط می توانید با دوربین عقب 12MP تهیه کنید. عجیب اینکه موتورولا به شما اجازه می دهد در صورت تمایل دوربین جلو را بر روی 16 مگاپیکسلی کامل قرار دهید ، اما گزینه دیگری برای دوربین عقب و 48 مگاپیکسل آن وجود ندارد.

موتورولا برخی از ویژگی های جالب دوربین مانند Cinemagraph را دارد که با حرکت یک قسمت منتخب از آن ، یک تصویر ثابت را ضبط می کند و آن را به عنوان GIF ذخیره می کند. Spot Color به شما امکان می دهد تا رنگی را انتخاب کنید و دوربین فقط از آن رنگ با بقیه به صورت تک رنگ استفاده می کند. Spot Model برای فیلم جدید در مدل امسال است. همانطور که گفتم سرگرم کننده است و موتورولا در ساخت چیزهای سرگرم کننده مهارت دارد.

همچنین با یک حالت شبانه تهیه می شود که گرفتن عکس برای چند ثانیه طول می کشد تا نور بیشتری وارد شود. همانطور که در نمونه ها مشاهده می کنید ، قطعاً در صورت نیاز تصاویر را روشن می کند. عکاسی در نور کم با توجه به قیمت مناسب خوب است. دیافراگم f / 1.7 ، فناوری چهار پیکسل و حالت شب همه وظایف خود را انجام می دهند. در واقع تحت تأثیر عکاسی در روز قرار گرفتم ، چیزی که معمولاً به زحمت به آن اشاره نمی کنم. هیچ محو ساختگی وجود ندارد که باعث شود عکس ها مصنوعی به نظر برسند، یا حرکتی داشته باشند زیرا سرعت شاتر بسیار کند است. این عکس ها برای یک گوشی هوشمند 300 دلاری بسیار زیبا به دست آمد.

عملکرد و عمر باتری

Moto G Stylus شامل یک چیپست اسنپدراگون 678 است که دارای دو هسته بزرگ با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته کوچک با فرکانس 1.7 گیگاهرتز به همراه یک پردازنده گرافیکی Adreno 612 است. علاوه بر این  با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه است.

با تمام این اوصاف، عملکرد من در برخی مواقع کسل کننده بود، موضوعی که با توجه به پردازنده سری Snapdragon 6 و تلاش موتورولا برای داشتن خالص ترین سیستم عامل اندروید ، کمی تعجب آور بود. من تصور می‌کنم که این 4 گیگابایت رم بود که گاهی اوقات آن را خفه می کرد.

همچنین لازم به ذکر است که این گوشی 4G LTE است ، زیرا Snapdragon 678 یک چیپست 5G نیست. اگر موتورولا می خواست سراغ 5G برود ، می توانست این کار را با Snapdragon 690 انجام دهد ، مانند OnePlus با Nord N10 5G که اتفاقاً با همان قیمت 299 دلار Moto G Stylus. در واقع ، کوالکام در تلاش است تا 5G را با اسنپدراگون 480 با قیمت 150 دلار به دستگاه های ارزان قیمت بیاورد ، اما البته داستان بیش از 5G است.

من مرتباً به این ایده بازمی گردم که اگر این تمرکز در اطراف قلم وجود نداشته باشد، این دستگاه همه کاره بسیار بهتری خواهد بود. شاید ما به جای 4 گیگابایت حافظه رم 6 گیگابایتی داشته باشیم ، به جای 4 گیگابایت 5 گیگابایت رم داشته باشیم، شاید به جای 60 هرتز نمایشگر 90 هرتز داشته باشیم و شاید شارژ بی سیم داشته باشیم. البته ، من همه این موارد را نمی خواهم ، اما احساس می کنم تلفن پیشرفته Moto G قبلاً ارزش بسیار بیشتری را ارائه می داد. اکنون ، این کار بر روی افرادی که قلم قلم می خواهند متمرکز شده است.

خبرهای بد دیگری نیز وجود دارد ، این که این گوشی با اندروید 10 عرضه می شود. گرچه مطمئناً به روزرسانی آندروید 11 را دریافت می کند ، موتورولا فقط یک به روزرسانی ویژگی را برای مجموعه Moto G خود ارائه می دهد ، بنابراین شروع آن پشت منحنی به این معنی است که قرار است به روز شود و احتمالاً همین خواهد بود.

عمر باتری بسیار عالی است. این مورد با یک باتری 4000 میلی آمپری ارائه می شود و من در طول یک روز دوام باتری مشکلی ندارم که خوب شوم. اندازه باتری همان مدل سال گذشته است و گرچه من نتوانستم آن را مرور کنم ، عمر باتری باید تقریباً یکسان باشد. برای معیارها ، Geekbench 5 ، AnTuTu و GFXBench را اجرا کردم. اولین نسخه Geekbench 5 است که پردازنده را آزمایش می کند. اگر این را با Snapdragon 690 در OnePlus Nord N10 5G مقایسه کنید ، 605 تک هسته ای و 1847 چند هسته ای دارد ، بنابراین تفاوت فقط 5G نیست. بعدی AnTuTu است که همه چیز را آزمایش می کند.

بار دیگر با مقایسه آن با Nord N10 5G ، این دستگاه 282،260 امتیاز بدست آورد. سرانجام ، GFXBench GPU را آزمایش می کند.

 

نکته پایانی

بیایید آن را به OnePlus Nord N10 5G برگردانیم. این دستگاه دارای پردازنده سریعتر ، اتصال 5G ، صفحه نمایش 90 هرتز ، 6 گیگابایت رم ، دوربین با وضوح بالاتر و باتری بزرگتر 4300 میلی آمپر ساعت است که همگی با همان قیمت 299 دلار است. برتری Moto G Stylus نسبت به Nord N10 5G تقریباً خودکار است.

ایستاده به خودی خود ، این یک دستگاه عالی است. استفاده از آن حس خوبی دارد و ویژگی های سرگرم کننده و مفیدی را فراهم می کند. عاشق شدنش یک گوشی ساده است. هرچند که گفتم ، شما واقعاً باید قلم را بخواهید. اگر شما نوعی از افرادی هستید که تلفن را با قلم خریداری می کنید و سپس هرگز از آن استفاده نمی کنید ، احتمالاً با چیز دیگری بهتر هستید.

نکته مهمی که من به آن توجه می کنم این است که سری Moto G از آخرین باری که یکی از آنها را در سال 2019 بررسی کردم ، تغییر اساسی کرده است. این سری دستگاه ها در مقایسه با رقبا ، ارزش بی نظیری داشتند. در روزهای ابتدایی این مارک زمانی که موتورولا در مالکیت گوگل بود ، این شرکت ثابت کرد که می توانید با چند صد دلار تلفن خوبی تهیه کنید ، کاری که واقعاً انجام نشده بود. بارها و بارها ، Moto G نوار مقدار را در میان برد تنظیم کرد.

اکنون ، مانند سری Motorola One ، به نظر می رسد که این شرکت فقط تلفن های ویژه ای را تولید می کند ، دستگاه هایی ساخته شده اند که نقاط درد بسیار خاصی را حل می کنند و در مناطق دیگر بسیاری را روی میز می گذارند.

من نمی خواهم این کار را شبیه به این کنم که از Moto G Stylus بدم می آید ، زیرا من این کار را نمی کنم و احتمالاً شما هم نخواهید. این بسیار سرگرم کننده است ، با ویژگی های مفید آن را برجسته می کند. در واقع ، من هرگز شخصی را ملاقات نکرده ام که در یک گوشی موتورولا سرمایه گذاری کرده باشد و آن را کاملاً دوست نداشته باشد. این اولین بار است که می توانم بگویم دستگاه متفاوتی با همان قیمت ارزش بالاتری نسبت به Moto G گران قیمت ارائه می دهد و این قابل توجه است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گوشی هوشمند Moto G Stylus 2020 موتورولا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *