بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

گلکسی زد فلیپ سامسونگ یکی از معدود گوشی‌های هوشمندی است که واقعا بررسی آن بسیار جذاب و فوق‌العاده است و دلیل آن نیز تفاوت آن با سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌باشد. این گوشی هوشمند نشان از ورود به عرصه‌ی جدیدی از دنیای تلفن‌های همراه است که با قابلیت تاشوندگی نسبت به سایر گوشی‌ها متفاوت هستند.

برای بررسی تخصصی این دستگاه به مدت 5 روز مورد استفاده قرار گرفت و تمامی قابلیت‌های آن کشف شد. در این بخش سعی داریم تا به معرفی کلی از این دستگاه در کنار شما بپردازیم.

طراحی؛ آینده‌نگر اما ناامیدکننده

پس از معرفی این دستگاه بسیاری از افراد تمایل داشتند تا از نزدیک بتوانند آن را لمس نموده و تجربه‌ی استفاده از آن را داشته باشند. از طرفی دیگر، بیشتر نوجوانان و به خصوص خانم‌ها از طراحی این دستگاه لذت بردند و اصلا جای تعجب نیست، زیرا بهره‌مندی از یک سری لوازم جانبی و رنگ‌های براق سبب شده است تا جذابیتی در ذهن کاربران ایجاد نماید.

بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

به طورکلی با اینکه طراحی این دستگاه بسیار خیره کننده می‌باشد ولی نمی‌توان گفت که در عین حال آنقدرها کاربردی است. در برخی موارد بسیار آزار دهنده نیز می‌باشد. برای استفاده از این دستگاه حتما باید از دو دست خود استفاده نمایید و به هیچ عنوان نباید در زمان لمس نمایشگر ناخن داشته باشید. نبود هیچ‌گونه کلید فیزیکی نیز به عنوان یک مزیت و جذابیت طراحی این دستگاه محسوب می‌گردد.

صفحه‌نمایش؛ تاشو اما شکننده

گلکسی زد فلیپ سامسونگ دارای یک صفحه‌نمایش AMOLED تاشو 6.7 اینچی با رزولوشن 2636 در 1080 پیکسل می‌باشد. به طورکلی به نظر می‌رسد که این دستگاه با تمامی نسخه‌های پریمیوم گوشی‌های سامسونگ تفاوت دارد و بخش میانی نمایشگر (محل تا شدن صفحه‌نمایش) برای کاربر حواس‌پرتی ایجاد می‌کند؛ زمانی که نور زیادی به صفحه‌نمایش این دستگاه می‌رسد به طور کامل این بخش نمایات می‌گردد. بالطبع در محیط‌های کم نور، خیلی کمتر نمایان می‌شود، به طوریکه تصور می‌کنید این گوشی تاشو نیست!

بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

مسئله‌ی جالب توجه این است که صفحه‌نمایش گلکسی زد فلیپ سامسونگ دارای طول عمر مفید می‌باشد. لایه‌ای از شیشه‌ی فوق‌العاده نازک در زمان مونتاژ این نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که توسط یک لایه‌ی پلاستیکی محافظت می‌شود، بنابراین چیزی که اتگشتان شما آن را لمس می‌کند از جنس پلاستیک می‌باشد.

بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

دوربین

گلکسی زد فلیپ سامسونگ با یک دوربین دوگانه عرضه شده است که با توجه به شکل و شمایل گوشی‌های هوشمند سال 2020 آنقدرها عالی نیست ولی قابل درک است. ماژول دوربین این دستگاه از یک سنسور 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و بک سنسور 12 مگاپیکسلی ثانویه با زاویه‌ی دید عریض تشکیل شده است. همچنین دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ دارای یک سنسور 10 مگاپیکسلی است که در زمان باز شدن آن از حالت تا شده قابل مشاهده می‌باشد. از سوی دیگر بهره‌مندی از قابلیت‌های نرم‌افزاری نظیر Single Take و همچنین حالت شب دوربین‌های سامسونگ، تثبیت کننده‌ی تصویر و کنترلرهای دستی در هر دو حالت عکسبرداری و فیلمبرداری به جذابیت‌های آن افزوده است.

بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

طول عمر باتری؛ آنقدرها که انتظار داشتیم بد نیست

گلکسی زد فلیپ سامسونگ از دو باتری جداگانه برخوردار می‌باشد، یکی در نیمه‌ی پایینی دستگاه و دیگری در نیمه‌ی فوقانی با ظرفیت کلی 3300 میلی آمپر بر ساعت! بر اساس استانداردهای امروزی آنقدرها فوق العاده نیست ولی برخلاف مقدار عددی آن کارایی مناسبی دارد. نمی‌توانیم بگوییم که این باتری 3300 میلی‌آمپر بر ساعتی می‌تواند 2 روز بر روی این دستگاه شارژ نگه دارد اما هیچ مشکلی در زمان استفاده برای یک روز شلوغ نخواهید داشت. در زمان تست هنگامی که روز کاری به پایان رسید، این دستگاه دارای 35 درصد شارژ باتری بود. شاید عدم بهره‌مندی از صفحه‌نمایش همیشه روشن در این بخش کمک شایانی به ذخیره‌ی باتری در این دستگاه کرده است.

بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

به طورکلی پس از تست 5 روزه‌ی این دستگاه نتیجه به این صورت شد که گلکسی زد فلیپ سامسونگ می‌تواند به عنوان یک گوشی خاص و کارآمد مورد استفاده‌ی کاربران قرار بگیرد و هیچ مسئله و ایراد عمده‌ای در این دستگاه برای کاربران در زمان استفاده مشاهده نشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *