بررسی مختصر Galaxy Note20 و Galaxy Note20 Ultra سامسونگ

Galaxy Note20

شرکت سامسونگ دو مدل گوشی هوشمند Galaxy Note20 و Galaxy Note20 Ultra را در جریان رویداد آنپکد ماه آگوست رونمایی کرد. اسمارتفون هایی که مشخصات کلیدی قابل توجهی داشته و در نوع خود پرچمدار جذاب و بزرگی هستند. هر دو دیوایس دارای قلم اس پن بوده که موجب می شود افراد تجربه کاربری خوبی پیدا کنند. این دو برادر عملکرد عالی دارند اگرچه یکی از آنها خوش قیمت بوده و دیگری مدل گران و در عین حال بهتر است.

ناگفته نماند سامسونگ این محصول را در دو نسخه 5جی راهی بازار کرده و افراد می‌توانند یکی را باتوجه به بودجه خود انتخاب کنند. قدرت گوشی‌های سری گلکسی نوت 20 توسط چیپست اگزینوس 992 تامین می‌شود که البته گزارش‌های گذشته به توسعه این پردازنده با لیتوگرافی ۶ نانومتری سامسونگ اشاره کرده بودند. انتظار می‌رود این چیپست جدید مصرف انرژی بهینه‌تر و همچنین عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس 990 داشته باشد و همچنین در مقایسه با اسنپدراگون 865، ۱ تا 3 قدرت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

علاوه بر مشکلات اگزینوس 990، یکی دیگر از دلایل توسعه نمونه بهبودیافته آن می‌تواند مربوط به تاخیر احتمالی در تولید چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس باشد. بر اساس گزارش‌ها، شیوع کرونا تولید چیپست جدید کوالکام را با مشکل مواجه کرده و به همین علت برای استفاده در گوشی‌های سری گلکسی نوت 20 آماده نخواهد شد.

تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌ها و اطلاعات زیادی در رابطه با پرچمداران آینده سامسونگ بودیم که از جدیدترین آن‌ها به احتمال استفاده از سنسور دوربین سلفی زیر نمایشگر و همچنین عدم حضور دکمه‌های فیزیکی روی بدنه اشاره کرد که البته نمی‌توان چندان به آن‌ها اعتماد کرد. در گذشته گوشی گلکسی نوت پلاس با چیپست اسنپدراگون 865 پلاس، 8 گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید 10  در بنچمارک گیک بنچ حضور پیدا کرده بود. سری گلکسی نوت 20 از ویژگی های جذابی برخوردار هستند و مشخصات کلیدی قابل توجهی هم برای آنها در نظر گرفته شد. این سری پرچمداران سامسونگ گزینه های معمولی نیستند و شرکت کره ای سعی داشته ویژگی های برجسته برای آنها در نظر گیرد.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین گوشی های هوشمند اخیر سامسونگ آشنا کنیم.

طراحی آشنا

Galaxy Note20

برای بسیاری از افراد طراحی سری گلکسی نوت بسیار آشناست. زیرا سامسونگ ویژگی بارزی را برای این سری در نظر گرفته و آن نمایشگر بلند و بزرگ است. هر سال شاهد معرفی گلکسی نوت جدیدی هستیم که ویژگی های سخت افزاری و طراحی جذابی را دربرمی گیرد. در این بین سری گلکسی نوت 20 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید انتظار داشت که هر سال نیز این شرکت بهبودی در طراحی خانواده گلکسی نوت ایجاد کند. البته ناگفته نماند که در سال های آینده ممکن است شاهد معرفی نمونه جدیدی نباشیم و سری گلکسی نوت 20 آخرین سری هستند که عرضه می شوند. زیرا سامسونگ درصدد است تا سری گلکسی زد را با قلم اس پن همراه ساخته به عنوان جانشینان سری گلکسی نوت عرضه کنند.

برخلاف گلکسی نوت 20 اولترا که نمایشگر منحنی 6.9 اینچی دارد، گلکسی نوت 20 دارای نمایشگر 6.7 اینچی تخت است و البته چنین طراحی برای نخستین بار توسط سامسونگ مورد استفاده قرار نمی گیرد. طراحی بخش مهمی در هر گوشی هوشمند است و سامسونگ سعی داشته برای سری گلکسی نوت 20 ویژگی های زیبایی تدارک بیند. بنابراین در نگاه نخست شاهد ظاهری آشنا از سری گلکسی نوت 10 هستیم با این تفاوت که ماژول دوربین تغییراتی داشته و برجستگی پیدا کرده است. سامسونگ در نظر دارد محصولی قابل توجه را در بازار عرضه دارد و سری گلکسی نوت 20 نیز چنین هستند.

نمایشگر هر دو مدل اینفینیتی O بوده و پنل سوپر امولد هم تدارک دیده شد. گذشته از آن نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز است و مدل اولترا وضوح QHD+ داشته اما مدل استاندارد با وضوح FHD+ عرضه می شود. همیشه سری گلکسی نوت با قلم اس پن جذابیت قابل توجهی داشتند و سری گلکسی نوت 20 نیز این گونه هستند. طراحی جذابیت بالایی دارد و در نگاه نخست به جرات می توان گفت شیفته ظاهر آن می شود. جنس بدنه از فلز و شیشه بوده که عمده پرچمداران چنین متریالی دارند. گذشته از آن سنسور اثرانگشتی زیر نمایشگر قرار گرفته که در نوع خود سریعترین و بهترین به حساب می آید.

ماژول دوربین طراحی مستطیل شکلی پیدا کرده اما تنها سه حسگر دوربین را درون آن می توانید مشاهده کنید. بنابراین قرار نیست چندین حسگر در بخش عقب قرار گیرد و در این بین طراحی متفاوتی نسبت به سری گلکسی نوت 10 حس می شود. طراحی که در گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا شاهد هستیم در واقع نمونه بهبودیافته سری گلکسی نوت 10 است که می تواند توجه هر فردی را به خود جلب سازد.

سامسونگ با استفاده از قابلیت های جدید یادداشت برداری تجربه کاربری حرفه ای را برای مخاطب خود رقم می زند. همچنین می توانید در زمینه یادداشت برداری، ضبط صدایی را هم ضمیمه کنید تا یک محتوای کاملی را یادداشت برداری کنید. این قابلیت بیشتر مناسب خبرنگارانی است که می خواهند به ضبط یک مصاحبه بپردازند و ابزاری دردسترس آنها نیست تا به صورت ترکیبی هم یادداشتی داشته و هم ضبط صدا داشته باشند.

دوربین جدید

همانند گوشی های Galaxy S20 که در اوایل سال جاری به بازار عرضه شدند، پیکربندی دوربین عقب دو گوشی Note20 و Note20 Ultra علاوه بر دوربین های عریض و فوق عریض ، دارای دوربین های بزرگنمایی نوری جدید نیز هستند. گزینه اولترا دارای قابلیت بزرگنمایی 5 برابری بوده و نمونه استاندارد بزرگنمایی 3 برابری دارد.

بیشتر بخوانید  انتشار اطلاعاتی از نسل جدید تلویزیون های سامسونگ

در گلکسی اس 20 اولترا نیز سامسونگ بزرگنمایی 5 برابری در نظر گرفته است. به نوعی برای سری گلکسی نوت 20 سعی شده بزرگنمایی مورد استفاده قرار گیرد که سوژه هیچ تاری نخواهد داشت و کیفیت خود را در حالت زوم حفظ می کند.

با تنظیمات چند دوربینه، گرفتن پرتره های خوب نیز بسیار راحت تر است. افکت معروف “بوکه”، جایی که بخشی از تصویر در فوکوس واضح و بقیه تار است، از یک جفت دوربین برای جدا کردن سوژه از پس زمینه استفاده می کند. هر ساله سامسونگ پرچمداران جدیدی از خانواده گلکسی نوت را عرضه می کند و برای سال 2020 هم تصمیم گرفت گلکسی نوت 20 را در دو مدل استاندارد و اولترا روانه بازار کند.

هر دو مدل دوربین های جدیدی پیدا کردند که تجربه کاربری لذت بخشی را در سفر یا هر شرایط خاطره انگیزی رقم می زند. نسخه اولترا از سه حسگر 108 مگاپیکسلی اصلی، یک حسگر 12 مگاپیکسلی اولتراواید با زوم هیبریدی 50 برابری و دوربین سوم 12 مگاپیکسلی با قابلیت تله فوتو بهره می برد. به گفته سامسونگ نوت 20 اولترا می تواند با وضوح 8K تصویربرداری کند و یکی از چندین تلفن هوشمند با این قابلیت است.

Galaxy Note20

در بخش دوربین سلفی حسگر 10 مگاپیکسلی به کار گرفته شده که می تواند با وضوح 4K تصویربرداری داشته یا ضبط فیلم انجام دهد. برای گلکسی نوت 20 دارای دوربین عقب سه گانه است که حسگر اصلی آن 12 مگاپیکسلی بوده و حسگر ثانویه تله فوتو 64 مگاپیکسلی هم تدارک دیده شد. حسگر سوم نیز 12 مگاپیکسلی اولتراواید بوده و می توان از این گوشی هوشمند انتظار ضبط ویدئو 8K را داشت.

ناگفته نماند گلکسی نوت 20 هم شامل دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی می شود که قدرت فیلمبرداری 4K دارد. با این تفاسیر در بخش دوربین آنچه نسخه اولترا را برتر می سازد دوربین 108 مگاپیکسلی است و یک حسگری که قدرت زوم 50 برابری دارد. اما به طور کلی تفاوت چندانی در بخش تنظیمات دوربین دو مدل از خانواده نوت 20 نمی توان مشاهده کرد. سامسونگ سعی کرده تفاوت در بخش دوربین این سری را به حداقل برساند تا کاربران تجربه نامطلوبی در نسخه استاندارد نداشته و هر دو گزینه را برای خرید انتخاب کنند.

در نقطه ضعف ، دقیقاً مانند مدل های S20 ، تنظیمات دوربین در گوشی های Note 20 منجر به برجستگی قابل توجهی در پشت دستگاه می شود. آنها به اندازه کافی بیرون هستند که نمی توانید مدل ها را روی میز بچینید. قسمت بالایی همیشه کمی جمع می شود. علاوه بر آزار دهنده بودن ، باعث نگرانی در هنگام آسیب رساندن به دوربین در هنگام قطع تلفن شد ، به طوری که من وقت خود را صرف تمیز کردن آمازون برای یک کیف طراحی شده برای بسته شدن برآمدگی دوربین کردم. سرانجام آنچه را می خواستیم یافتیم ، اما به تحقیق و بررسی نیاز داشت.

چه تفاوتی بین دو گلکسی نوت وجود دارد؟

سامسونگ تلاش کرد تا حداقل تفاوت بین دو مدل گلکسی نوت وجود داشته باشد اما اگر بخواهیم مختصر درباره تفاوت های میان دو گوشی گلکسی نوت 20 بگوییم باید به صورت زیر مطرح ساخت:

  • کیفیت صفحه نمایش گلکسی نوت 20 کمتر از گلکسی نوت 20 اولتراست
  • نرخ نوسازی صفحه نمایش نوت 20 کمتر از 60 هرتز بوده اما در نسخه اولترا به 120 هرتز می رسد
  • حافظه ذخیره سازی بیشتری در گلکسی نوت 20 اولترا می توان داشت
  • بدنه عقب نوت 20 پلاستیک است اما در اولترا شیشه به کار گرفته شد
  • سرعت عملکرد اس پن در روی نوت 20 کمتر از نوت 20 اولتراست

این موارد از جمله تفاوت هایی است که روی دو مدل گلکسی نوت 20 می توانید مشاهده کنید. بنابراین اختلاف بسیاری در میان دو سری وجود ندارد و بیشتر به همین موارد ختم می شود. البته برای دوربین نیز تفاوتی وجود داشته که بیشتر در سطح عدد و ارقام است.

دوربین همیشه نقش مهمی در محبوبیت یک گوشی هوشمند دارد و سری نوت 20 سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین می توان دو مدل از خانواده نوت 20 را زیبا و جذاب به حساب آورد. همچنین تفاوت های چندانی میان سری گلکسی نوت 20 وجود ندارد و عمدتا سطحی هستند.

 

کدام یک را باید خریداری کرد؟

سری گلکسی نوت 20 قیمتی بیش از 900 دلار دارند و ارزان نیستند. گلکسی نوت 20 اولترا یک گوشی 1300 دلاری بوده و گلکسی نوت 20 نیز با قیمتی بیش از 900 دلار است که می توان انتظارات بزرگی داشت.

البته گلکسی زد فولد 2 یک گوشی نسل جدید تاشو است که با قیمت 2000 دلاری بوده و قیمت بسیار بالایی برای آن در نظر گرفته شد. این سری شاید در بحث سخت افزار و طراحی بهبودی داشتند اما نباید آنها را مدل های نامطلوبی به حساب آورد و گزینه های ارزنده هستند.

بنابراین اگر به دنبال گزینه فوق العاده هستید، گلکسی نوت 20 اولترا همان مدل است و اگر قصد خرید گزینه اقتصادی تر هستید گلکسی نوت 20 می تواند نظر شما را جلب کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی مختصر Galaxy Note20 و Galaxy Note20 Ultra سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *