بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

سامسونگ در رویداد آنپکد آگوست امسال همراه با رونمایی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 را در دو نسخه کلاسیک و استاندارد معرفی کرد. هر دو نسخه ویژگی های مشابهی دارند هرچند در متریال می توانند متفاوت باشند.

همچنین از سیستم عامل Wear OS گوگل برخوردار است و مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری بروز شده دارد. از سال 2014 سامسونگ ساعت های خود را با سیستم عامل تایزن ارائه داد و حال برای نخستین بار در همکاری با گوگل تصمیم گرفت Wear OS را به کار گیرد.

بی شک Wear OS پلتفرم انتخابی بیشتر توسعه دهندگان نرم افزار بوده و ساعت هوشمندی هم که چنین سیستم عاملی دارد تجربه کاربری بهتری رقم خواهد زد. در این بین ما تصمیم گرفتیم بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ را داشته باشیم و بیشتر با آن آشنایی پیدا کنیم.

بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

طراحی و ساخت

  • طراحی کلاسیک
  • قاب چرخشی با کلید فیزیکی
  • پشتیبانی از بندهای شخص ثالث
  • زیبا و مقاوم

سامسونگ ساعت گلکسی واچ 4 کلاسیک را با طراحی کلاسیک همراه ساخته، به شکلی که ظرافتی در کار نیست اما در بحث نرم افزاری امکانات بسیاری را می توان مشاهده کرد. این یعنی با ساعتی رو به رو هستیم که متریال ساخت زیبایی دارد و در عین حال مقاوم است. طراحی و ساخت همیشه بحث مهمی برای خریداران گوشی یا ساعت هوشمند است. بنابراین به آن باید توجه زیادی داشت و نباید بی تفاوت عبور کرد.

گلکسی واچ 4 کلاسیک ساعتی بوده که می تواند نظر شما را به خود جلب کند. نام “کلاسیک” بیانگر سبک و طراحی سنتی این ساعت است، هندسه استاندارد و ساعت شیشه ای استاندارد گلکسی واچ 4 را با یک ساعت مچی که بیشتر بر زیبایی یک ساعت مکانیکی معمولی متکی است، جایگزین می کند.

در حالی که محل قرارگیری سنسور ، دکمه ها و صفحه نمایش در هر دو Watch 4 یکسان است ، Classic دارای بدنه فولادی ضد زنگ پریمیومی بوده و مهمتر از همه اینکه یک قاب دوار فیزیکی به جای مدل استاندارد لمسی دارد. همانند تاج دیجیتالی اپل واچ ، قاب فیزیکی به عنوان وسیله ورودی چرخشی عمل می کند و هر بار که شما آن را بچرخانید ، رضایت بخشی را ارائه می دهد که سطح لمسی لذت بخش را ارائه خواهد داد که با بازخورد تکان دهنده مجازی به دست نمی آورید.

مشابه گلکسی واچ 3 سال گذشته ، نسخه کلاسیک را می توان در دو سایز بدنه 42 میلی متر و 46 میلی متر خریداری کرد که هر دو از گلکسی واچ 4 بدنه آلومینیومی براق تر و ضخیم تر دارند. مدل استاندارد در چهار رنگ عرضه می شود. در حالی که Classic صرفاً در دو نسخه عرضه می شود: مشکی یا نقره ای.

ساعت کوچکتر 42 میلی متری گلکسی واچ 4 کلاسیک نیز ضخیم ترین ورودی در سری (با 11.2 میلی متر) است، با این حال، وزن و ضخامت اضافی در مقایسه با نسخه استاندارد بدان معنا نیست که این مدل را نامطلوب و غیرجذاب بدانیم. تنها چیزی که می توانیم بگوییم ، با توجه به نسبت آن ، این است که مدل 46 میلی متری در مقایسه با اندازه بدنه کوچکتر که در این بررسی ارائه شده است، برای مچ های نزدیک 7 اینچ / 17 سانتیمتر مناسب است.

بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

به طور پیش فرض ، Watch 4 Classic از قبل با Galaxy Watch 4 Ridge-Sport Band نصب می شود ، اما در بازارهایی که استودیو طراحی سامسونگ در آن موجود است، خریداران می توانند نوع بند، اندازه و رنگ خود را هنگام خرید انتخاب کنند. همچنین می توانید از بندهای Sport ، Hybrid Leather و Extreme Sport استفاده کنید. گذشته از آن این توانایی را دارید بندها را جداگانه خریداری کنید.

بنابراین برای خرید بند محدود به بندهایی نیستید که سامسونگ ارائه می دهد. این توانایی را دارید مدل های موجود در بازار را خریداری کرده و موجب زیباتر شدن ساعت هوشمند آن هم از نوع گلکسی واچ شوید. همانند گلکسی واچ 3، این مدل دارای دو کلید فیزیکی با حاشیه قرمز رنگ است. به گفته سامسونگ ساعت جدید از استاندارد IP68 بهره می برد که بدان معناست یک ساعت ضدآب و گرد و غبار به حساب می آید. همچنین با استاندارد MIL-STD-810G که یک نوع استاندارد نظامی بوده و نشان از سطح دوام بالا ساعت است، در این مدل وجود دارد.

بنابراین سامسونگ سعی داشته تمامی ویژگی های لازم را در این مدل تعبیه کند. البته یکی از ایراداتی که در گلکسی واچ 4 کلاسیک مشاهده کردیم، جمع شدن گرد و غبار داخل نمایشگر برجسته بوده و آن هم به دلیل سبک طراحی خاص است. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند هستید که بیشتر از فناوری پوشیدنی به نظر می رسد و اگر فکر می کنید از سطح لمس بیشتری که از قاب فیزیکی آن برخوردار است، لذت می برید، در غیر این صورت استایل های مدرن ساعت 4 استاندارد ممکن است برای شما مناسب و جذاب تر هم به نظر برسد.

صفحه نمایش و صدا

  • نمایشگر زیبا
  • نمایشگر همیشه روشن
  • صفحه نمایش پاسخگو
  • پشتیبانی از صدا بلوتوثی

دو اندازه بدنه به معنای دو اندازه صفحه نمایش نیز می باشد ، بدنه 42 میلی متری دارای صفحه دایره ای 1.19 اینچی 396×396 پیکسلی و نسخه 46 میلی متری دارای پنل 1.36 اینچی با رزولوشن 450×450 پیکسلی است که در نتیجه تراکم پیکسلی نسبتاً واضحی در هر دو اندازه وجود دارد. این نمایشگرها مشابه نمایشگرهای موجود در ساعت‌های استاندارد گلکسی واچ 40 و 44 میلی متری هستند.

بیشتر بخوانید  ساعت هوشمندی که از روی ساختار رگهایتان شما را شناسایی می کند

پنل های Super AMOLED استفاده شده با کنتراست عالی و رنگهای شگفت انگیز، تجربه تماشای غنی را ارائه می دهند، در حالی که استفاده از فناوری OLED به این معنی بوده که برای پشتیبانی از عملکرد صفحه نمایش همیشه روشن ساعت نیز ایده آل است.

بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

از نظر کنترل، سامسونگ از ویژگی های مورد انتظار فراتر رفته است، مانند کنترل روشنایی خودکار و دستی، تنظیمات مختلف روشنی صفحه نمایش و گزینه های زمان پایان صفحه،  از جمله موارد اضافی مانند افزایش حساسیت لمسی برای استفاده با دستکش و بسیاری از ویژگی های دسترسی ، از جمله رنگ و کنترل های بزرگنمایی است.

بیش از 20 واچ فیس در ساعت موجود است که تقریباً همه آنها دارای شخصی سازی یا سفارشی سازی هستند ، مانند عوارضی که اطلاعات اضافی مانند مراحل ، آب و هوا ، درصد باتری و موارد دیگر را منتقل می کند. اگر واچ فیس های بیشتری می خواهید، می توانید آنها را مستقیماً در ساعت یا از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

برای افرادی که به دنبال نمایشگر همیشه روشن هستند، ساعت گلکسی واچ 4 کلاسیک قابلیت Tilt-to-wake را در اختیار قرار می دهد. در بیشتر موارد، واچ فیس های همیشه روشن در مقایسه با مدل های تکراری استاندارد، مقدار قابل توجهی اطلاعات را حفظ می کنند و اکثر آنها تنها عناصر سخت گیرانه تری (مانند دست دوم متحرک) را در حالی که هنوز رنگ و جزئیاتی را که ممکن است انتظار داشته باشید از بین بروند ، رها می کنند.

Watch 4 Classic همچنین از جفت شدن صوتی بلوتوث مستقیم پشتیبانی می کند ، که به سادگی با اکثر هدفون های بلوتوث کار می کند ، اما اگر تداخل یا انسداد قابل توجهی بین هدفونها و ساعت وجود داشته باشد، به راحتی از اتصال به تلفن هوشمند شما خراب می شود.

میکروفون و اسپیکر یکپارچه نیز با عملکرد شگفت انگیز قابل توجه از نظر ارسال درخواست از دستیار یا تماس مستقیم با ساعت مجهز است. با تمام این اوصاف ساعت مورد اشاره شرکت سامسونگ ویژگی های لازم را داراست.

 

نرم افزار و ویژگی ها

  • سیستم عامل Wear OS
  • ویژگی های خاص در Wear OS
  • اپ های متنوع
  • عدم دسترسی به گوگل پلی

بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

شرکت سامسونگ در همکاری با گوگل سیستم عامل Wear OS را برای ساعت خود تدارک داده است. بنابراین افراد با این ساعت هوشمند سامسونگ تجربه نرم افزاری لذت بخشی خواهند داشت و نباید آن را ساعتی ساده به حساب آورد.

اگرچه می توانید سری Watch 4 را با هر تلفن هوشمند اندرویدی سازگار کنید ، اما دو مورد از بزرگترین ویژگی های سلامتی آن (بیشتر در موارد بعدی) به طور خاص بر روی گوشی های گلکسی سامسونگ قفل شده است. بنابراین در حالی که این جدیدترین و بزرگترین ساعت Wear OS است ، فقط دارندگان گوشی های هوشمند سامسونگ گلکسی واقعاً از مجموعه ویژگی های کامل آن بهره مند خواهند شد.

با توجه به مجموعه ویژگی ها ، Classic ورودی های واضحی مانند تقویم ، مخاطبین ، تلفن ، پیامها ، آب و هوا ، زمان سنج ، زنگ ساعت و موارد مشابه را ارائه می دهد ، در کنار برخی پیشنهادات تخصصی دیگر ، مانند قطب نما ، ضبط صدا و Samsung Pay. همانند صفحه ساعت ، برنامه ها هم اکنون از Google Play Store تهیه می شوند و شاید یکی از بزرگترین کاستی های ساعت های قبلی Galaxy – پشتیبانی از برنامه شخص ثالث را برطرف کنند.

با تمرکز مجدد گوگل بر موفقیت Wear OS ، Watch 4 و Classic به تعداد زیادی از برنامه های جدید دسترسی پیدا می کنند. برخی از آنها قبلاً برای ساعتهای مبتنی بر Tizen این شرکت در دسترس نبودند و برخی دیگر که برای Wear OS کاملاً جدید هستند ، مانند YouTube Music.

شرکت هایی مانند Spotify همچنین قابلیت جدیدی (در ابتدا منحصر به خط Watch 4) در پشتیبانی پخش آفلاین قول داده اند ، که این امر آگاهی دوباره صنعت را از Wear OS و تلاش های گوگل / سامسونگ برای تلاش و اطمینان از پلتفرم توانمند و رقابتی بودن تقویت می کند.

Wear OS ‘Tiles سرانجام در Watch 4 و Classic نیز خرید پیدا می کند. اساساً ویجتها، در سمت راست صفحه ساعت انتخابی شما موجود است – کاشی ها از سال 2019 بخشی از Wear OS بوده اند ، اما تا اوایل سال جاری گوگل Tiles را برای اشخاص ثالث باز کرد و سامسونگ اطمینان حاصل کرد که Tiles برای همه تجربیات کلیدی آن ؛ از تایمر تا آب و هوا ، کار کردن و زنگ هشدار.

برای کسانی که آشنا هستند ، مسلماً یکی از سازگارترین عناصر رابط کاربری است که می توان از ساعت های هوشمند Tizen استفاده کرد. به راحتی اضافه ، حذف و دوباره سفارش داده می شود. وجود واچ فیس های متعدد، ردیاب های مختلف تناسب اندام و برخی دیگر، گلکسی واچ 4 کلاسیک را به گجت پوشیدنی کاملی تبدیل کرده است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد.

محصولی که سامسونگ آن را نسبت به نسل قبل با ویژگی های بهتری در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری همراه ساخته است. اگر به دنبال ساعتی هستید که با قابلیت‌های مختلفی همراه باشد و بتواند نظرتان را جلب کند، بی شک گلکسی واچ 4 کلاسیک همان گزینه موردنظر شما است.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی ساعت Galaxy Watch 4 Classic سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *