بررسی تلویزیون 68 اینچی سونی A8H 4K OLED TV

اگر می خواهید یک تلویزیون OLED بخرید اما طرفدار پیشنهادات LG نیستید ، ممکن است توجه شما را به نسخه های سونی معطوف کنم. تلویزیون های OLED سونی که از پلتفرم Android TV استفاده می کنند دقیقاً مانند برادران LED-LCD خود ، به دلیل موتور پردازش تصویر مشهور و ویژگی های منحصر به فردی که فقط تولید کننده الکترونیک ژاپنی قادر به آن است ، در میان مردم متمایز است.

به نظر من ، سال 2020 برای تلویزیون های OLED سونی تا حدودی یک سال گذار یا آرام است. اگر بخواهید به صفوف خود بپردازید ، گل سرسبد همچنان Master Series A9G است که در سال 2019 به بازار عرضه شد و قیمت خرده فروشی 7999 دلار استرالیا را برای مدل 55 اینچی توصیه می کند ، اگرچه اکنون اغلب در $ 5K-ish تخفیف داده می شود کثیف A9G های 65 و 77 اینچی نیز هنوز در بازار هستند ، اما بر خلاف برچسب های اولیه 12K و 28K S دلار عجیب ، اکنون بیشتر به ترتیب در حدود 8K و 14K S معلق هستند.

در انتهای دیگر ، A8G ، که سال گذشته نیز به بازار عرضه شد، پیشنهاد اولیه OLED سونی در اوایل سال 2020 بود – یعنی تا زمان ورود A8H. اولین بار در CES رونمایی شد ، A8H را می توان به عنوان A8G تقویت شده یا A9G با قیمت مناسب تر مشاهده کرد.

سونی A8H 4K OLED TV

OLED به کنار ، ویژگی اصلی A8H پردازنده X1 Ultimate آن است که در پرچمدار A9G نیز یافت می شود. این تراشه X1 دو برابر سریعتر از X1 Extreme استفاده شده در A8G است. وجود پردازنده X1 Ultimate به این معنی است که A8H به برخی از ویژگی های تقویت کننده تصویر که قبلا منحصر به سری Master بود ، مانند Pixel Contrast Booster و Object-based HDR remaster / Super Resolution ، بدست می آید.

فناوری X-Motion Clarity سونی ، که اغلب در تلویزیون های LCD-LCD Bravia این شرکت یافت می شود ، همچنین در اینجا وضوح خود را برای بهبود وضوح حرکت باز می کند. همه این بدان معنی است که A8H باید روی کاغذ کیفیت تصویر بهتری نسبت به A8G جایگزین آن داشته باشد. در صورت تمایل ، عکس A9G را با قیمت پایین تری دریافت می کنید.

نکته برجسته دیگر در A8H صوتی سطح صوتی است. به طور خلاصه: صفحه، یا آنچه پشت صفحه یا بلندگو است. A8H که نسخه ای با قدرت کمتری از Acoustic Surface Audio + A9G است ، در پشت صفحه نمایش خود دو محرک دارد که برای ایجاد صدا و یک جفت ساب ووفر با لرزش کار می کنند.

مانند تلویزیون های OLED ال جی ، OLED های سونی از Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می کنند. اما این سونی است ، بنابراین شما دارای ویژگی های انحصاری مانند S-Force Front Surround هستید که با استفاده از بلندگوهای داخلی صدای فراگیر مجازی ایجاد می کند. بزرگنمایی صوتی برای تقویت گفتگوها؛ و یک ویژگی کالیبراسیون صوتی خودکار.

از نظر طراحی ، A8H ساده به نظر می رسد اما زیبایی آن کمتر نیست. این صفحه به لطف Acoustic Surface Audio قادر به لبه به لبه است. و از جلو ، فقط دو پا دارید که بیرون نگاه می کنید. و مگر اینکه خیلی نزدیک تلویزیون نشسته باشید ، آرم کوچک سونی را در گوشه نمی بینید. یک نکته جالب در مورد پایه فلزی این است که حالت میز رومیزی استاندارد تلویزیون را به سطح نزدیک می کند ، اما می توانید جهت آن را تغییر دهید تا تلویزیون کمی بالاتر برود تا نوار صوتی که مستقیماً در جلوی آن قرار گرفته مانع از آن نشود صفحه نمایش

فراتر از موارد گفته شده ، A8H بیشتر آنچه را که می خواهید در تلویزیون 4K HDR بخواهید دارد. این برنامه Android TV (Android 9.0) را اجرا می کند ، بنابراین می توانید به راحتی برنامه های بیشتری را از فروشگاه Google Play دریافت کنید یا از Chromecast داخلی برای پخش محتوا در دستگاه های تلفن همراه خود به صفحه بزرگ استفاده کنید. برنامه AirPlay 2 ، HomeKit و TV اپل (در انتظار بروزرسانی میان افزار) نیز در دسترس هستند.

از نظر I / Os ، A8H دارای چهار ورودی HDMI است که از HDCP 2.3 پشتیبانی می کند. در حالی که یکی از این درگاه ها از eARC پشتیبانی می کند ، هیچ یک از آنها به طور کامل HDMI 2.1 نیستند ، به این معنی که مواردی مانند نرخ تازه سازی متغیر (VRR) و حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) را دریافت نخواهید کرد. با توجه به اینکه Xbox Series X و PlayStation 5 در حال حاضر در اتاق نشیمن واقع شده اند ، اگر در حال خرید تلویزیون برای کنسول بازی جدید خود هستید ، این بزرگترین نقطه ضعف A8H است.

عملکرد

همانند تلویزیون های گذشته سونی براویا ، چند تنظیم وجود دارد که همیشه آنها را خاموش می کنم. آنها لزوماً بد نیستند – من به راحتی ترجیح می دهم تصویر من تا حد ممکن دست نخورده باشد. و غیرفعال کردن مواردی مانند حالت خودکار عکس و سنسور نور صرفاً برای از بین بردن عدم قطعیت هایی است که می تواند بر کالیبراسیون من تأثیر بگذارد. اگرچه برای بیشتر افرادی که از تلویزیون در شب و روز استفاده می کنند ، سنسور نور تعبیه شده می تواند مفید باشد زیرا تلویزیون را از میزان نور محیط فعلی آگاه می کند ، که به نوبه خود باعث می شود تا روشنایی تصویر در هنگام پرواز بهینه شود.

مانند A9G ، حالت سفارشی از قبل تنظیم شده A8H دقیق ترین رنگ ها را ارائه می دهد. حالت سینما نیز رنگ های بسیار دلپذیری تولید می کند. داشتن ایستگاه از پیش تنظیم خوب بسیار عالی است زیرا بیشتر کاربران اهمیتی برای خرید یک متر سنج و مولد الگو برای کالیبره کردن تلویزیون ندارند. گفته شد ، برای کسانی که به دنبال یک مانیتور مرجع هستند، می توانید بیشتر با رنگ شماره گیری کنید زیرا A8H با نرم افزار کالیبراسیون Portrait Displays ‘Calman AutoCal کار می کند.

از تنظیمات دیگری که می توانید در اطراف بازی کنید، می بینید که آیا آنچه در تصویر انجام می دهند را دوست دارید ، شامل Black Adjust ، Adv است. تقویت کننده کنتراست و خلق واقعیت. از نظر من ، الگوریتم های سونی حداکثر باعث می شوند که تصویر متفاوت باشد اما هرگز بدتر از این – بنابراین بیشتر از اینکه موافق “ظاهر” آنها باشید ، بیشتر است. اگر فقط محتوای 1080p و بالاتر را تماشا کنید ، معمولاً کاهش نویز مورد نیاز نیست زیرا ممکن است تصویر را نرمتر کند.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی سونی اکسپریا m5

1.) روشن در مقابل اتاق تاریک

اگر اتاق شما بسیار روشن است یا تلویزیون دقیقاً کنار پنجره قرار گرفته است ، متوجه می شوید که A8H نمی تواند به اندازه کافی روشن شود و بتواند با نور زیاد محیط مبارزه کند. برای جلوگیری از شسته شدن رنگها و تابش خیره کننده ، بهتر است به A8H سایه بزنید. واضح است که این محدودیت OLED است و منحصر به A8H نیست.

با این حال ، در یک اتاق تاریک ، A8H سیاه پوستان کامل ، کنتراست بی نهایت و زاویه دید بسیار گسترده ای را ارائه می دهد. در حدود 700 نیت برای HDR ، اوج روشنایی A8H خوب است ، هرچند به اندازه تلویزیون های LED مانند تلویزیون های QLED سامسونگ بالا نیست. من دوست دارم که حتی در 100٪ پر شدن ، A8H می تواند حدود 160 نیت را تحمل کند.

2.) رنگها و HDR

تلویزیون های مدرن HDR که فضای محافظ روشنایی برای کنترل موارد برجسته در محتوای با روشنایی بالاتر ندارند ، به جای دور انداختن کامل جزئیات ، به نگاشت صدا تبدیل می شوند. تن صدا A8H بسیار خوب ترسیم می شود ، بنابراین اگرچه برخی از موارد برجسته ممکن است نسبت به QLED سامسونگ کم نور تر به نظر برسند، اما جزئیات آنها به زیبایی حفظ می شود.

A8H از رنگ های گسترده پشتیبانی می کند و پوشش DCI-P3 آن به خوبی LG CX است (حدود 97٪). به طور مشابه ، میزان رنگ (نحوه بیان رنگ ها در محدوده روشنایی تلویزیون) به اندازه کافی خوب است اما هایلایت های فوق العاده روشن مانند QLED سامسونگ زنده به نظر نمی رسند. باز هم ، به دلیل سطح سیاه برتر OLED و کنتراست عالی ، فکر نمی کنم کسی فکر کند که کیفیت HDR A8H مخصوصاً در یک اتاق تاریک کم است.

A8H از Filmmaker Mode پشتیبانی نمی کند – این به شما نشان می دهد که شرکت تا چه اندازه نسبت به پردازش خود اطمینان دارد.

3.) حرکت

عملکرد کلی پردازش حرکت A8H عالی است. برای مواد 24p ، سرعت صحیح با Motionflow off یا Custom Motionflow با صاف بودن در 0 به راحتی حاصل می شود. برای آنچه که ارزش آن را دارد ، تنظیمات صاف بودن میزان درهم آمیزی فریم را کنترل می کند – اگر احساس می کنید فیلم هایتان خیلی روان به نظر می رسند ، آن را شماره گیری کنید.

برای بهبود وضوح حرکت برای انواع دیگر محتوا (به عنوان مثال ، ورزش) ، A8H دارای ویژگی درج قاب سیاه است که می توانید از طریق نوار لغزنده Clearness در بخش Custom Motionflow به آن دسترسی پیدا کنید. من به طور کلی به دلیل افت روشنایی اجتناب ناپذیر ، طرفدار BFI نیستم ، اما برای محتوای با عملکرد زیاد ، A8H’s BFI در واقع بسیار خوب کار می کند. در سطح شفافیت پایین تر ، تاری حرکت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد ، افت نور قابل تحمل است و سوسو زدن واقعا آزار دهنده نیست.

4.) گیمینگ

OLED بودن ، تعجب آور نیست که A8H زمان پاسخ دهی عالی دارد. تأخیر ورودی نیز در حدود 19 میلی ثانیه خوب است (حتی با سرعت 4K / 60p) ، اگرچه این مورد هم توسط LG CX OLED و هم از نظر QLED های 2020 سامسونگ بهتر است.

A8H دارای چهار پورت HDMI است اما هیچ یک از آنها از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند. از هیچ نوع نرخ تازه سازی متغیر (VRR) پشتیبانی نمی کند: بدون HDMI VRR ، بدون FreeSync ، بدون G-Sync. اگر یک بازیگر جدی هستید ، باید مکث کنید. اما اگر از تلویزیون خود فقط برای تماشای برنامه ها و فیلم ها استفاده کنید یا به لکنت زبان یا پارگی صفحه اهمیت ندهید وقتی نرخ فریم و نرخ تازه سازی همگام سازی نمی شود ، این مهم نخواهد بود.

به دلیل کمبود ALLM ، هنگام بازی کردن ، مطمئن شوید حالت تصویر تصویر انتخاب شده است. این تضمین می کند که کمترین تاخیر ورودی را دارید.

4.) صدا

در حالی که A8H HDMI 2.1 ندارد ، از HDMI eARC پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید Atmos یا DTS: X را بدون گیر در یک گیرنده انجام دهید. برخلاف ال جی و سامسونگ ، سونی رمزگشای DTS موجود را نگه داشته است.

در مورد بلندگوهای داخلی ، صدای سیستم صوتی سطح صوتی A8H خیلی متفاوت از نسخه صوتی + صوتی سطح صوتی A9G نیست. اگر بخواهم nitpick کنم ، باس لمس ضعیف تری دارد. از همه مهمتر ، اثر صدا از روی صفحه نمایش (یا گفتگو از جایی که بازیگر در آن ایستاده است) ، که کل نقطه فروش Acoustic Surface Audio است ، حفظ می شود و هنوز هم قانع کننده به نظر می رسد.

یک تلویزیون 4K OLED عالی برای فیلم ها

از نظر عملکرد تصویر ، تلویزیون OLED سونی A8H مانند LG CX است و سیاه پوستان عالی ، کنتراست بی نهایت ، زاویه دید عالی ، هندلینگ حرکت عالی و زمان پاسخگویی نزدیک به لحظه را ارائه می دهد. اما این بدان معنا نیست که تصاویر آنها یکسان به نظر می رسند. به عنوان مثال ، من ترجیح می دهم که چگونه A8H برجسته های رنگ را هنگام تن دادن به نقشه و نتایج طبیعی تر (برای من) Motionflow حفظ کند. من اعتراف می کنم که اینجا موهایم را شکافته ام، تفاوت ها برای اکثر مردم قابل اغماض است. اساساً ، اگر به دنبال تلویزیون OLED برای تماشای نمایش ها و فیلم های تلویزیونی روشن ، به ویژه در HDR و تاریکی هستید ، Sony A8H و LG CX به طور یکسان مطابقت دارند.

متمایز کننده های اصلی در واقع از کیفیت تصویر خارج هستند. وقتی بین این دو مشورت می کنید ، باید اندازه بگیرید که برخی از ویژگی های انحصاری آنها برای شما مهم است. به عنوان مثال ، من سیستم صوتی سطح صوتی A8H را دوست دارم زیرا در قرار دادن گفتگوها و جلوه های صوتی در بخشهایی از صفحه که اقدامات در آن انجام می شود کاملاً خوب است، اما آیا شما همان قدردانی را دارید؟ به هر حال ، صوت یک امر کاملاً شخصی است، نه تنها در تنظیمات بلکه نحوه درک و قدردانی تفاوت ها. گفته شد ، من معتقدم افراد حساس به اندازه کافی برای شنیدن تفاوت های قرارگیری کاری را که Acoustic Surface Audio انجام می دهد دوست دارند، مخصوصاً اگر می خواهید منطقه تلویزیون را تا آنجا که ممکن است تمیز و مرتب نگه دارید و برنامه ریزی نکنید اضافه کردن یک سیستم صوتی خارجی.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی تلویزیون 68 اینچی سونی A8H 4K OLED TV

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *