بررسی آیپد پرو 2020

بررسی آیپد پرو 2020

هر سال که می‌گذرد خط تولید آیپد پروهای اپل بیشتر تبدیل به خط تولید لپ‌تاپ‌های هیبریدی می‌گردد که بسیاری از تولیدات در آن سال به این ویژگی دست نیافته‌اند. برای اینکه بتوانید حس در اختیار داشتن یک لپ‌تاپ هیبرید را تجربه کنید باید دستگاه شما تعادل میان قابلیت حمل و عملکرد بدون مشکل را حفظ نماید.

اکنون که iPadOS 13.4 به طور رسمی از ماوس پشتیبانی می‌کند، آیپدهای اپل اکنون آماده‌ی آن هستند که یک تجربه‌ی متفاوت و ترکیبی از یک دستگاه چند منظوره را برای کاربران فراهم آورند. از سوی دیگر اکنون شما می‌توانید آیپد پرو 2020 را به عنوان کامپیوتر بعدی خود در نظر داشته باشید. در واقع آیپد پرو جدید فوق‌العاده است و از سخت افزار قدرتمندی تشکیل شده است و با طراحی جذاب خود و بهره‌مندی از یک صفحه‌نمایش 120 هرتزی بر روی یک تبلت می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کاربران باشد. لازم به ذکر است که نسخه‌ی پایه و میان‌رده‌ی آیپد پرو نیز از ماوس و صفحه‌ کلید پشتیبانی می‌کند. اما اکنون سوال اینجاست، چه ویژگی‌هایی سبب می‌گردد که آیپد پرو خاص باشد؟

سه مدل آپید 2020: آیپد در برابر آیپد ایر در برابر آیپد پرو!

اکنون این سوال پیش می‌آید که شما چرا باید آیپد پرو 800 دلاری را تهیه نمایید در حالی که دو مدل ارزان‌تر با همان قابلیت‌ها وجود دارند؟ اکنون بیایید نگاهی به تفاوت میان آیپد پرو با آیپد ایر و آپید نسخه‌ی پایه بیندازیم.

  • طراحی: آیپد پرو از حاشیه‌ی بسیار نازک با Face ID بهره‌مند می‌باشد.
  • صفحه‌نمایش صاف: نمایشگر آیپد پرو خطی و دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است.
  • آخرین نسخه‌ی سخت‌افزاری: آیپد پرو 2020 از پردازنده‌ی A12Z و یک حافظه‌ی رم 6 گیگابایتی برخوردار می‌باشد، آیپد ایر دارای پردازنده‌ی A12 و حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی است، نسخه‌ی پایه نیز دارای پردازنده‌ی A10 با حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی است.
  • بهره‌مندی از USB Type-C: امکان انتقال و دسترسی به فایل‌ها را آسان‌تر می‌کند.
  • بهره‌مندی از نسخه‌ی دوم قلم اپل: اتصال به صورت مغناطیسی به آیپد پرو و قابلیت شارژ بی‌سیم
  • قابلیت پشتیبانی از کیبورد: طراحی متفاوت و بهره‌مندی از صفحه‌نمایش یکپارچه (سایر مدل‌های آیپد نیز از ماوس پشتیبانی می‌کنند)
  • برخورداری از بلندگوهای چهارگانه: آپد پرو اپل تنها دستگاهی است که صدای استریو برای کاربران فراهم می‌آورد.
  • میزان حافظه‌ی دستگاه: نسخه‌ی پایه آیپد پرو 800 دلاری از حافظه‌ی 128 گیگابایتی برخوردار می‌باشد. نسخه‌ی پایه‌ی آیپد ایر 500 دلاری دارای حافظه‌ی 64 گیگابایتی است که می‌تواند به منظور ارتقا حافظه‌ی آن با 650 دلار نسخه‌ی 256 گیگابایتی این دستگاه را خریداری نمایید.

نمایشگر و طراحی آیپد پرو 2020

کمپانی اپل به ندرت طراحی دستگاه‌های خود را تغییر می‌دهد. بنابراین جای تعجب ندارد که مدل‌های آیپد پرو 2020 از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به نسخه‌های 2018 این دستگاه‌ها داشته باشند. ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که از طراحی آیپدهای اپل خسته شده‌ایم زیرا زیبایی از نظر هر شخص متفاوت می‌باشد. شکل و شمایل دستگاه‌ یکسان می‌باشد و اسپیکرهای دستگاه در چهارگوشه‌ تعبیه شده‌اند. Face ID نیز بدون نیاز به اینکه جهت آیپد را تغییر دهید می‌تواند چهره‌ی شما را شناسایی نماید؛ قابلیتی که انتظار داریم تا در آیفون‌ها نیز مشاهده نماییم.

بررسی آیپد پرو 2020

نسخه‌های قدیمی‌تر آیپد از True Tone و Night Shift پشتیبانی می‌کنند که یکی از ویژگی‌های ساده و بدیهی برای نمایشگر دستگاه‌های هوشمند می‌باشد در حالی که آیپد پرو 2020 تنها آیپدی است که دارای نمایشگر 120 هرتزی است. زمانی که استفاده از این دستگاه را تجربه کنید، دیگر استفاده از آیپدهای 60 هرتزی دشوار خواهد شد.

دوربین و سیستم صوتی

بررسی آیپد پرو 2020

آیپد پرو 2020 مجهز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین 10 مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید عریض و یک دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی است. به نظر می‌رسد دوربین اصلی در واقع همان دوربین آیفون 11 می‌باشد اما دوربین دارای زاویه‌ی دید عریض و دوربین سلفی کاهش داشته‌اند. یکی از تصمیم‌های عجیب اپل این بود که اصولا کاربران از تبلت‌ها بیشتر از دوربین سلفی آن برای برقراری تماس‌های تصویری استفاده می‌کنند و به ندرت دوربین اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهتر بود تا ماژول دوربین 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی این دستگاه استفاده می‌شد.

بررسی آیپد پرو 2020

از نظر سیستم صوتی، آیپد پرو 2020 دارای چهار اسپیکر استریو قدرتمند در چهار گوشه‌ی دستگاه می‌باشد. با استفاده از این اسپیکرها صداها بسیار شفاف و فوق‌العاده می‌باشد و چنین کیفیت صدایی برای یک تبلت بسیار جذاب است. به هر حال، اسپیکرهای این دستگاه نمی‌توانند به عنوان جایگزین دیوایس اسپیکر قابل حمل باشند ولی قطعا برای گوش کردن به یک موسیقی بسیار جذاب و فوق‌العاده می‌باشد.

طول عمر باتری

بررسی آیپد پرو 2020

طول عمر باتری آیپد پرو 2020 نتوانست کاربران را شگفت زده نماید. همانند سایر آیپدهای اپل شما تنها می‌توانید به مدت 8 الی 10 ساعت به صورت مداوم از این دستگاه استفاده نمایید. تسک‌های سنگین‌تر نظیر بازی‌های سه بعدی و یا انجام کارهای هنری طی 5 الی 6 ساعت سبب تخلیه‌ی باتری دستگاه می‌گردند. به طورکلی شما در استفاده‌های ترکیبی می‌توانید به مدت 8 ساعت از این دستگاه در طول روز بدون احتیاج به شارژ مجدد استفاده نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی آیپد پرو 2020

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *