با گلکسی واچ سامسونگ شستشوی مرتب دست‌ها را به یک عادت دائمی تبدیل کنید

ساعت هوشمند سامسونگ

معروف است که می‌گویند کاری را که ۳۰ روز مداوم انجام دهید تبدیل به عادت میشود و حالا در زمانهای که بهداشت فردی بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده، باید مهم‌ترین کارها در این زمینه را به یک عادت تبدیل کنیم. 

بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه نیوساوث ولز انجام و سال ۲۰۱۵ در نشریه کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا (AJIC) منتشر شد، مردم بصورت میانگین در هر ساعت ۲۳ بار به صورتشان دست میزنند که از این تعداد ۱۰ بار تماس با چشم، بینی یا دهان، یعنی مسیرهای اصلی منتهی به عفونت باکتریایی یا ویروسی، است. این ارتباط میان دست‌ها و صورت باعث میشود شستن دستها یکی از پایه‌ای‌ترین کارها در رعایت بهداشت فردی باشد تا جایی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا (CDC) آن را «واکسیناسیون توسط خود فرد» نام گذاشته و سازمان ملل هم از سال ۲۰۰۸ روز ۱۵ اکتبر را به نام روز جهانی شستشوی دست‌ها نامگذاری کرده است. 

شرکت سامسونگ با هدف ترغیب همگان به شستشوی مرتب دست‌ها یک اپلیکیشن به نام Hand Wash را برای دستگاه‌های پوشیدنی خود عرضه کرده است. کاربران گیر S3، گیر اسپرت، گلکسی واچ، گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ اکتیو 2 میتوانند این برنامه را از گلکسی استور سامسونگ دانلود و روی دستگاه خود استفاده کنند. در ادامه نگاهی داریم به قابلیت‌ها و روش استفاده از این برنامه.

 

تعیین استاندارد برای شستشوی دست

هرچند آگاهی درباره اهمیت شستشوی مرتب و دقیق دست‌ها اکنون افزایش پیدا کرده است اما این «مرتب و دقیق» در عمل به چه معنی است. سامسونگ برای روشن کردن همین مفهوم یک اپلیکیشن برای یادآوی شستشوی مرتب و زمان‌بندی شده دست‌ها در طول روز طراحی کرده است. 

 

تنظیم برنامه خودتان

اما هرچند وقت یکبار باید دست‌هایمان را بشوییم؟ تحقیقات کالج دانشگاه لندن (UCL) در سال ۲۰۲۰ نشان داد ۶ تا ۱۰ بار شستن دست‌ها میتواند تا حد زیادی خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. اما معمولا در طول روز سرمان شلوغ است و راحت نیست که همیشه به یاد بیاوریم شستشوی دست‌ها را مرتب و به موقع انجام دهیم.

اپلیکیشن Hand Wash یک بخش هشدار دارد که کاربر میتواند یادآوری زمان شستشوی دست‌ها را در آن انتخاب کند. مثلا، میتوان برای هر دو ساعت یکبار شستن دست‌ها، هشدار مشخص کرد. تعداد هشدارهایی که کاربر تعیین میکند تبدیل به عدد هدف در داشبورد اپلیکیشن می‌شود. 

 

شستشوی منظم و کامل دست‌ها

شستشوی کامل دست‌ها بیشتر از آن چیزی که فکر میکنید زمان خواهد برد. سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد کرده حداقل ۲۰ ثانیه دست‌هایتان را بشویید، برای کنترل ذهنی این زمان میتوانید آهنگ «تولدت مبارک» را دوبار بخوانید. اما خواندن دائمی این آهنگ در ذهن برای کنترل زمان همیشه شدنی نیست. 

اینجاست که شمارشگر برنامه Hand Wash به کمک شما می‌آید. این شمارشگر ۲۵ ثانیه‌ای بوده و ۵ ثانیه برای ریختن مایع دستشویی روی دست‌ها و ۲۰ ثانیه برای شستشوی آنها در نظر گرفته است. وقتی هشدار زمان شستشوی دست‌ها به شما داده شد، میتوانید خیلی ساده با زدن روی صفحه ساعت یا چرخاندن نوار کناری، شمارشگر را فعال کنید که البته یک لرزش خفیف را هم به دستتان منتقل خواهد کرد. علاوه بر این، همه ساعت‌های گلکسی ضدآب هستند و نیازی نیست در زمان شستشو آنها را از دست خود باز کنید. 

 

رهگیری بهداشت فردی

هرچند ایجاد یک هشدار منظم برای حفظ عادت شستشوی دست‌ها راه حل خوبی است، اما در فاصله میان دو هشدار ممکن است شرایطی مانند رفتن به دستشویی یا آماده کردن و خوردن غذا، شما را وادار به شستشوی دست‌ها کند. 

در این موارد کاربر به راحتی میتواند با استفاده از داشبورد اپلیکیشن Hand Wash به خاطر داشته باشد که چه مدت از آخرین شستشوی دست‌هایش گذشته است، تا به حال در آن روز چندبار دست‌ها را شسته و چقدر با تعداد هدف در روز فاصله دارد. اگر در فاصله دو هشدار هم، به هر دلیلی دست‌ها را شستیم، با لمس گزینه Wash Now میتوانید یکبار به تعداد شستشوهای دست‌تان اضافه کرده و از طرفی هشدار آتی را هم غیرفعال کنید. 

 

پایش پیشرفت بصورت هفتگی

حفظ عادت به معنی پایبندی به آن در گذر زمان است و ۶ تا ۱۰ بار شستن دست‌ها در روز هم از این قاعده مستثنی نیست. این اپلیکیشن لاگ دفعات و زمان شستشو را ذخیره میکند و شما میتوانید عملکرد خودتان در طول هفته را به راحتی روی آن مشاهده کنید. 

 

شش مرحله شستشوی دست‌ها

برای جلوگیری از انتشار جرم‌ها، روش شستشوی دست‌ها هم به اندازه دفعات انجام آن اهمیت دارد. صرفا مالیدن کف دست‌ها به هم کافی نیست و باید فاصله میان انگشت‌ها و پشت‌ دست‌ها را هم کاملا بشویید. در پایین شش مرحله شستشوی کامل دست‌ها توضیح داده شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با گلکسی واچ سامسونگ شستشوی مرتب دست‌ها را به یک عادت دائمی تبدیل کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *