با جک ساختمانی و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

جک ساختمانی

اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات به کار رفته در ساخت ساختمان و پروژه‌های بزرگ؛ جک ساختمانی یا جک سقفی می‌باشد.

انواع جک‌های ساختمانی در طول‌های مختلفی تولید می‌شوند. جک‌ها در ساخت و سازهای پروژه‌های مرتفع و بلند مانند انواع دال‌های بتنی و سقف‌های تیرچه بلوک مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌چه در انتخاب و خرید یک جک حائز اهمیت است؛ مرغوبیت و کیفیت متریال به کار رفته در تولید و ساخت آن‌ها می‌باشد. چنان‌چه جک از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد؛ به سختی قادر به تحمل فشار وزن سقف خواهد بود. چه بسا ممکن است نتواند فشار وزن سقف را تحمل کند و سبب ریزش سقف گردد.

لازم به ذکر است برای خرید جک سقفی وزن آن را در نظر داشته باشید. هر چقدر وزن جک سبک‌تر باشد؛ میزان و قدرت تحمل وزن باری آن کمتر می‌شود. اگر بدون در نظر گرفتن وزن جک اقدام به خرید آن کنید؛ ممکن است هنگام کار سبب بروز خسارات سنگین و حوادث خطرناکی گردد.

کاربرد جک ساختمانی

جک‌ها از قدرت و توانایی بسیار بالایی برخوردار هستند. به طوری‌که به راحتی قادر به تحمل بارهای چند تنی می‌باشند. جک ساختمانی قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. تولید جک‌ها به گونه‌ای است که در بدنه خود دارای سوراخ‌ها و مهره‌هایی هستند به همین دلیل با توجه به ارتفاع؛ می‌توان به آسانی آن را بلند یا کوتاه کرد. این جک برای تمام سقف‌های پروژه و  ساختمان‌ها همچون تیرچه بلوک؛ طاق ضربی؛ وافل و یونولیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به نوع پروژه و مکان ساخت و ساز؛ جک سقفی مناسب استفاده می‌شود. برای جلوگیری از ریزش سقف‌ها تا زمانی‌که آن‌ها مقاوم و محکم شوند از جک استفاده می‌شود. در سقف‌هایی که با بتن ساخته می‌شوند؛ استفاده از جک لازم و ضروری می‌باشد.

مجموعه مدرن سازان در تولید و ساخت جک ساختمانی بسیار موفق عمل کرده است. جک به دو نوع سنگین و سبک ساخته می‌شوند. مدل سنگین جک قادر به تحمل فشار و وزن بالا می‌باشد. مدل سبک آن می‌تواند وزن کمی را تحمل کند. لازم به ذکر است تغییر ضخامت جک با توجه به نیاز مشتری امکان پذیر می‌باشد. جک‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند.

 

جک ساختمانی

 

جک سقفی و انواع آن

این جک دارای انواع مختلفی می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید. جک بدون صلیب؛ جک‌های شمعی؛ تلسکوپی؛ صلیب‌دار؛ جک U شکل عراقی و فلزی از دیگر مدل‌های جک ساختمانی می‌باشد. جک‌هایی که می‌توان آن را در ارتفاع‌های مختلف تولید کرد؛ جک‌های U شکل عراقی و صلیب‌دار هستند. این جک‌ها تحمل وزن یک و نیم تن را دارند. این جک‌ها از نظر سایز؛ طراحی و وزن داری مدل‌های مختلفی هستند. اما از نظر آرماتور بند؛ قالب بند و  پیمانکار مجری طرح؛ می‌توان جک‌ها را به یک دسته‌بندی دیگر تقسیم کرد.

جک سقفی ساده

جک ساده سقفی از ساده‌ترین مدل جک‌ها می‌باشد و برای شورینگ زیر سقف بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین جک قالب بندی جهت مهار قالب دیوار و شاقول مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این جک برای استفاده در زیر پوتر سقف تیرچه بلوک گزینه مناسبی نمی‌باشد. برای این منظور بهتر است جک سقفی صلیبی مورد استفاده قرار گیرد. این مدل از پرمصرف‌ترین جک‌ها می‌باشد.

جک ساختمانی

 

جک سقفی T شکل

به دلیل این‌که قالب بندی جک سقفی T شکل متحرک است دارای انعطاف پذیری بیشتری می‌باشد. بنابراین می‌توان آن را به هر زاویه‌ای که لازم است بچرخانید. برخی کارشناسان عقیده دارند که طراحی جک سقفی T شکل؛ برای سازه‌های سنگین کاربرد ندارد. چون این مدل طراحی سبب ضعیف شدن جک می‌شود. اما مجریان طرح و پیمان‌کاران از این مدل جک زیاد استفاده می‌کنند و نظرشان با کارشناسان متفاوت است.

جک سقفی عراقی

برای سازه‌های بتنی و قالب بندی ساختمان‌ها در عراق؛ جک سقفی عراقی تولید می‌شود. این جک به غیر از ایران در کشورهای دیگری همچون ترکیه؛ تاجیکستان؛ آذربایجان؛ افغانستان؛ ارمنستان؛ ترکمنستان و …. مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است. تفاوت در تولید جک عراقی و جک صلیب‌دار ایرانی در قیمت و گام رزوه آن‌ها می‌باشد. به طوری‌که قیمت جک صلیب‌دار ایرانی از جک عراقی کمتر است. رزوه جک‌های ایرانی گام هشت و رزوه جک‌های عراقی  گام شش می‌باشد.

 

قالب فلزی بتن

کیفیت این قالب از دیگر قالب‌ها بیشتر است. قالب فلزی بتن دارای سایزهای استاندارد می‌باشد. این قالب از عرض ده سانتی‌متر شروع می‌شود که با مضرب عدد پنج تا عرض پنجاه سانتی‌متر ادامه می‌یابد. طول استاندارد قالب‌های فلزی دو متری؛ یک و نیم متری و یک متری می‌باشد. این قالب برای همه پروژ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته بیشتر از قالب‌های چوبی استفاده می‌کردند. اما به دلیل زمان‌بر بودن ساخت و تولید  قالب‌های چوبی؛ استفاده از آن به مرور کمتر شد. امروزه در پروژه‌های کوچک و معمولی از قالب‌های چوبی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است این قالب‌ها نسبت به قالب فلزی بتن از کیفیت کمتری برخوردار می‌باشد. اما از نظر هزینه بسیار ارزان‌تر از قالب فلزی است. مجموعه مدرن سازان با طراحی قالب‌های خاص و ارائه نقشه قالب‌ها قبل از ساخت؛ شما را در انتخاب و خرید محصولی متناسب با پروژه در دست احداث یاری می‌کند.

جک ساختمانی

 

مدرن سازان

مجموعه مدرن سازان با سال‌ها تجربه در تولید و ساخت انواع جک ساختمانی؛ انواع تجهیزات قالب بندی بتن؛ با مرغوبیت و کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب این محصولات گام مهمی در پیشرفت صنعت راه و ساختمان برداشته‌ است. شما می‌توانید برای ساخت پروژه‌های مختلف انواع جک‌های ساختمانی؛ قالب فلزی بتن و …. را از این مجموعه خریداری کنید. این مجموعه با افراد کاردان؛ ماهر و متخصص می‌تواند در پیش‌برد و موفقیت پروژه شما در امر مشاوره و راهنمایی یاری رساند. مدرن سازان با تولید محصولاتی با استانداردهای جهانی و پایبندی به تمام الزامات اخلاقی و قانونی خود؛ مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت مدرن سازان به صورت غیر حضوری و اینترنتی از قیمت لوله داربست ؛ انواع جک‌ها و دیگر محصولات این مجموعه اطلاع یابید. چنان‌چه پس از مشاوره و خرید؛ در پروژه خود و مونتاژ قالب‌ها نیاز به نیروهای متخصص و تکنسین داشته باشید؛ مدرن سازان می‌تواند این افراد را در اختیار شما قرار دهند تا آموزش‌های لازم را ببینید.

رپورتاژ آگهی /

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با جک ساختمانی و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *