با جلوگیری از این اشتباهات، رمز عبور ایمن‌ تری برای حساب هایتان انتخاب کنید

در عصر حاضر رمز عبور یکی از مهم ترین مقوله‌هایی است که هر فردی با آن سر و کار دارد. از ماموران ویژه‌ی امنیتی گرفته تا کاربران ساده‌ی وب، همگی به یک رمز عبور جهت حراست از اموال شخصی خود نیاز دارند. با گسترس فعالیت ها در فضای مجازی، افراد سودجویی هم به این شبکه ها پا گذاشتند و پیوسته به دنبال یافتن اطلاعات شخصی کاربران هستند. در این بین تنها مرزی که وجود دارد رمز عبور هاست. بنابر این برای انتخاب آنها باید نهایت ظرافت را به خرج داد و از تمامی ترفند ها به جهت ایمن ساختن آن بهره برد.

اگر از کاربران قدیمی فضای وب باشید، در گذشته وب سایت ها چندان راجب انتخاب رمز عبور وسواس به خرج نمی‌دادند و حتی عدد معروف 123456 نیز به عنوان پسورد مورد استفاده قرار می‌گرفت، با این که در حال حاضر نیز این تکرار ارقام مرسوم هستند اما به مراتب کمتر شده است. حال قصد داریم چندین اشتباه رایج که شما را در معرض هک شدن قرار می‌دهد عنوان کنیم.

1- عدم استفاده از رمز های قابل حدس و ساده

بی شک عده‌‎‌ی زیادی از کاربران با این تصور که هیچگاه کسی تصمیم به هک کردن آنها نخواهند گرفت، رمز عبور هایی را بر می‌گزینند که در  سال 2016 کاملا بچه گانه به نظر می‌رسند. کاربران ایران هم عدمتا به این نوع از رمز ها توجه ویژه‌ای دارند. از جمله این گروه از رمز عبور های می‌توان به 1234 و abcd اشاره کرد اعتقاد داریم باید از مورد ایتفاده قرار دادن چنین رمز هایی اکیدا اجتناب کنید.

2 – تغییر رمز عبور پیش فرض

کاربران وب می‌دانند که برخی از شبکه ها و یا حتی برنامه ها برای کاربران خود پسورد پیش فرضی را در نظر می‌گیرند که پیشنهاد می‌کنیم پس از مواجه با چنین موردی بلافاصله آن را تغییر دهید. یک نمونه‌ی بارز از این نوع رمز ها همان رمز admin برای اکثر مودم هاست که می‌تواند بعضا بسیار خطر ساز باشد.

3 – رمز عبور طولانی

واضح است که هر چه رمز عبور طولانی تر باشد یافتن آن برای هکر سخت تر خواهند بود. اما باید این نکته را متذکر شویم که تنها طولانی بودن رمز گواه بر امنیت بالای آن نیست چرا که این امر با استفاده از ارقام و علائم مختلف صورت خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید  بدترین پسوردهای دنیا در سال 2017 را بشناسید

4 – از اطلاعات شخصی‌تان  استفاده نکنید

این مورد نیز یکی از اصلی ترین نقش ها را در نفوذ ناپذیر شدن رمز ایفا می‌کند. در صورتی که اگر اطلاعات شخصی خود از قبیل شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… را به حساب خود اضافه کنید، قدمی مهم برای هکر برداشته اید تا بتواند اطلاعات شمارا به سرقت ببرد.

با نکته های ذکر شده امید است که کاربران خوب ایرانی و به ویژه مخاطبان زوم تک بتوانند رمز عبور های مستحکم تری را گزینش کنند، تا دست سودجویان از زیان رساندن به آنها و به سرقت بردن اطلاعات شخصی‌شان کوتاه شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با جلوگیری از این اشتباهات، رمز عبور ایمن‌ تری برای حساب هایتان انتخاب کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *