با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید

پرینتر را تمیز نگه دارید

چه پرینتر لیزری داشته باشید چه جوهری، مبلغ زیادی برای خرید آن پرداخت کرده‌اید، پس به دنبال راهی برای افزایش عمر مفید دستگاه بوده تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

طول عمر چاپگر به عوامل مختلفی مانند برند، مدل و میزان استفاده شما از آن بستگی دارد. اما با این حال، اقداماتی وجود دارد که به وسیله آن‌ها، می‌توانید جان تازه‌ای به پرینتر خود ببخشید. کافیست از دستورالعمل‌هایی که در ادامه گفته خواهد شد پیروی کنید، تا بتوانید مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کرده و سرمایه خود را ذخیره کنید.

پرینتر را تمیز نگه دارید!

یکی از آسان‌ترین کار‌هایی که، می‌توانید برای افزایش عمر پرینتر خود انجام دهید، تمیز نگه داشتن آن است. پرینتر نیز، مانند هر وسیله دیگری نیاز به نظافت دارد، زیرا در حین کار گرد و غبار زیادی را به خود جذب می‌کند. نشستن گرد و غبار روی پرینتر، می‌تواند منجر به خرابی قطعات اصلی آن و کاهش کیفیت پرینت شود. تمیز کردن پرینتر فرایندی پیچیده نیست، می‌توانید هر چند وقت یکبار بدنه بیرونی دستگاه را با کمک دستمال میکروفیبر تمیز کنید. برخی از کاربران، که مهارت باز کردن قاب پرینتر را دارند، هر چند وقت یکبار فضای داخلی آن را نیز تمیز می‌کنند.

کارتریج را به موقع تعویض کنید

اگر استفاده زیادی از پرینتر دارید، مصرف کارتریج شما نیز بالا خواهد بود. شاید تمایل داشته باشید برای کاهش هزینه‌ها، خود تعویض کارتریج را انجام دهید. این کار نیاز به مهارت زیادی دارد و هر اشتباه کوچک و بزرگی منجر به خرابی پرینتر خواهد شد. پس اگر نمی‌دانید چگونه باید کارتریج را درون پرینتر نصب کنید، از یک متخصص کمک بگیرید. می‌توانید برای شارژ کارتریج از لینک زیر اقدام کنید.

https://falnic.com/cartridge-charge

این نکته را هم در نظر بگیرید که، اگر استفاده زیادی از پرینتر جوهرافشان نداشته باشید امکان خشک شدن کارتریج وجود دارد. با خشک شدن کارتریج، سوزن‌های نازل هد پرینتر با جوهر مسدود شده و دستگاه دیگر پرینت نخواهد کرد. برای رفع این مشکل می‌توانید، تمیز کردن هد پرینتر را انجام دهید. برخی از پرینتر‌ها، از قابلیت تمیز کردن هد به صورت خودکار پشتیبانی می‌کنند. اگر پرینتر شما چنین قابلیتی ندارد، می‌توانید با استفاده از الکل ایزوپروپیل و به صورت دستی هد را تمیز کنید.

پرینتر را تمیز نگه دارید

بروزرسانی نرم افزار چاپگر

هر از چند گاهی، بررسی کرده و ببینید که آیا از آخرین نسخه درایور پرینتر استفاده می‌کنید یا خیر؟ اگر درایور پرینتر آپدیت نباشد، می‌تواند منجر به بروز برخی مشکلات نرم افزاری در دستگاه شود. برای بروزرسانی نرم افزار چاپگر، باید به سایت کمپانی سازنده پرینتر مراجعه کرده و نسخه مناسب با سیستم عامل را دریافت کنید.

کاغذ مناسب فراموش نشود

بیشتر بخوانید  فوجی فیلم و معرفی پرینت همراه instax mini Link SE

بسیاری از کاربران برای صرفه جویی در هزینه‌ها، ترجیح می‌دهند از کاغذ‌هایی با کیفیت متوسط یا پایین استفاده کنند. استفاده از کاغذ‌های نامرغوب، پاره، تاشده و کثیف موجب گیر کردن آن‌ها در پرینتر می‌شود.

گیر کردن کاغذ در پرینتر، می‌تواند منجر به خرابی قطعات و ظاهر شدن کد‌های خطای گوناگون روی پرینتر شود. گاهی برای از رفع کدخطای گیر کردن کاغذ، مجبور به ریست پرینتر و یا حتی تعمیر آن خواهید شد. برای سرویس و تعمیر پرینتر کافیست روی لینک زیر کلیک کنید.

https://falnic.com/printer-services

بهتر است به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به کاغذ مناسب پرینتر را بخوانید. اگر دفترچه راهنما را ندارید، می‌توانید به سایت کمپانی سازنده مراجعه کرده و با کمک مدل پرینتر مشخصات کاغذ را پیدا کنید.

 

در انتخاب کارتریج دقت کنید

امروزه کارتریج‌ها در مدل‌ها و انواع مختلفی در بازار یافت می‌شوند. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید مدل و مارک کارتریجی که مناسب پرینتر شما است را بشناسید. با انتخاب کارتریج ناسازگار با پرینتر، دستگاه توانایی شناسایی آن را نداشته و ارور خالی یا نصب اشتباه کارتریج را نشان می‌دهد.

شاید یک کارتریج ارزان قیمت، در ابتدا پیشنهاد بسیار مناسبی به نظر برسد اما اگر تقلبی باشد به دستگاه خسارات زیادی وارد خواهد کرد. پس قیمت ملزومات مصرفی پرینتر و فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید را نیز در نظر بگیرید.

مکان مناسب پرینتر

یکی دیگر از راهکار‌هایی که باعث افزایش عمر مفید پرینتر خواهد شد، انتخاب مکان مناسب برای نصب آن است. چاپگر‌ها در کنار منابع گرما عملکرد خوبی ندارند، پس آن‌ها را از رادیاتور‌ها، بخاری و ماشین‌های اداری که در حین کار گرمای زیادی تولید می‌کنند دور کنید. تابش مستقیم نور خورشید را فراموش نکنید، اگر دستگاه زیر پنجره قرار دارد باید آن را جابه جا کنید. رطوبت شدید و حرارت بالا، به راحتی می‌تواند باعث از کار افتادن قطعات دستگاه شود.

پرینتر را در کنار پریز و منبع برق قرار دهید، تا نیازی به سیم کشی دست و پا گیر نباشد. قبل از هرکاری از جریان درست برق و سالم بودن پریز اطمینان حاصل کنید.

 

سرویس به موقع دستگاه

هر ماشین اداری برای عملکرد بهتر و بیشتر، نیاز به سرویس دوره‌ای دارد. اگر سرویس دوره‌ای انجام نشود، ایرادات کوچک به مشکلات بزرگ تبدیل شده و باید هزینه‌های هنگفتی را برای رفع آن‌ها متحمل شد. سرویس دوره‌ای پرینتر، شامل تمیز کردن قطعات داخلی، عیب یابی و یا حتی تعویض قطعات آسیب دیده نیز می‌شود. با کلیک روی لینک زیر، می‌توانید برای سرویس و تعمیر پرینتر و انواع ماشین‌های اداری اقدام کنید.

https://falnic.com

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : با این اقدامات جان تازه ای به پرینتر خود ببخشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *