بالاخره لاین فیلتر شد .

لاین فیلتر شد

اخبار فناوری : بالاخره لاین فیلتر شد . با توجه به اعلام برخی از کاربران شبکه اجتماعی لاین در ایران در روز های گذشته اختلالاتی در این شبکه اجتماعی رخ داده است ، با توجه به اینکه در ماه های گذشته خبر فیلتر شبکه های اجتماعی لاین ، تانگو و واتس اپ در آینده ای نزدیک منتشر شده بود . این بار نوبت فیلتر شبکه های اجتماعی به لاین رسید. بر اساس گزارشی که قبلا در سایت خبری جهان نیوز منتشر شده بود مبنی بر فیلتر شبکه های اجتماعی موبایل گویا وقت خارج شدن از دسترس لاین فرا رسیده است.

شبکه اجتماعی لاین اولین بار نیست که در لیست سیاه کمیته فیلترینگ قرار میگیرد ، سال گذشته در چنین روزی فیلتر شبکه اجتماعی لاین با رای مثبت کلیه اعضای این شورا به تصویب رسید. سال گذشته به گزارش باشگاه خبر نگاران جوان که در 29 بهمن 1392 منتشر شد کمیته فیلترینگ در سال گذشته علت فیلتر شبکه اجتماعی لاین را زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کاربران دانست و اعلام کرد این اپلیکیشن عامل انتشار تعدادی از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ابرانی مشکلات جبران ناپذیری را به‌ دنبال داشته و به همین دلیل آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی برای جامعه در بر داشته است. از این رو کمیته فیلترینگ این اپلیکیشن را در ایران فیلتر می نماید.

اما پس از چند ماه این اپلیکیشن دوباره در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت. اما باز هم در بهمن ماه 1393 فیلتر شدن اپلیکیشن های لاین و تانگو و واتس اپ گویا دوباره تکرار می شود. بر همین اساس از روز 22 بهمن 1393 اختلالاتی در این اپلیکیشن مشاهده شده است که دلیلی بر فیلتر شدن این اپلیکیشن ها می باشد.

شبکه اجتماعی لاین : لاین یک اپلیکیشن ارسال پیام های متنی ، تصویری و صوتی مخصوص گوشی های هوشمند و کامپیوتر های شخصی می باشد ، این اپلیکیشن در دو نسخه موبایل و کامپیوتر ارائه شده است . لاین این امکان را به کاربران می دهد که بتوانند با یکدیگر به تبادل پیام های متنی ، تصویری ، ویدئو و موسیقی البته در نسخه کامپیوتری بپردازند. لاین همچنین قابلیت تماس صوتی و تصویری را از طریق بسترهای اینترنتی (Voip) برای کاربران خود فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید  اپلیکیشن های ارتباطی معنی جدید از ارتباطات

  این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۱ در کشور ژاپن طراحی و منتشر شد و در مدت 2 سال توانست به بزرگ‌ ترین شبکه اجتماعی ژاپنی تبدیل شود . لاین در نوامبر ۲۰۱۳ در کل جهان  ۳۰۰ میلیون نفر کاربر را بسوی خود جذب کرد . که ۵۰ میلیون کاربر ها را ژاپنی‌ها تشکیل داده بودند.

گفتنی است این اپلیکیشن برای سیستم عامل های مختلف اسمارت فون ها ارائه شده است ، سیستم عامل های اندروید ، iOS ، بلک بری ، ویندوز و حتی آشا هم قابلیت استفاده از این اپلیکیشن را دارا هستند.

نظر سنجی :

کاربران گرامی آیا شما هم جزو کاربران این شبکه اجتماعی هستید؟ به نظر شما تاثیر شبکه های اجتماعی مذکور در زندگی عادی مردم چه تاثیری داشته است؟ لطفا تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی مذکور را به همراه تاثیرات مثبت در قسمت نظرات درج نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بالاخره لاین فیلتر شد .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بهترین برنامه ارتباطی و اجتماعی لاین بود. از روز سه شنبه 21 بهمن لاین از دسترس خارج شده است. بدون شک قطع شدن این برنامه فقط تأثیر منفی در زندگی کاربرانش دارد.