اینتل و معرفی پردازنده های لپ تاپ سری H تایگرلیک

اینتل و معرفی پردازنده های لپ تاپ سری H تایگرلیک

مدتی طول کشید اما اینتل سرانجام از مجموعه کامل پردازنده های موبایل Tiger Lake سری H خود رونمایی کرد که عمدتاً گیمرها و سازندگان محتوا را هدف قرار می دهند. این پردازنده ها به صورت مستقیم با پردازنده های موبایل AMD Ryzen 5000 سری که اوایل سال جاری در CES 2021 اعلام شد ، خواهند رفت. اینتل اولین پردازنده های 10 نانومتری Tiger Lake خود را در سپتامبر 2020 معرفی کرد و سپس با انتشار محدود پردازنده های کم مصرف سری 35W H در ژانویه سال جاری پیگیری کرد.

در اعلامیه امروز اینتل از 10 پردازنده جدید رونمایی کرده است – پنج پردازنده مصرف کننده و پنج پردازنده تجاری دیگر با فناوری vPro که برای ایستگاه های کاری موبایل طراحی شده است. ما می خواهیم پنج مورد اول را مورد توجه قرار دهیم زیرا این مواردی هستند که به دفترهایی که بیشتر ما قصد خرید آنها را داریم راه پیدا می کنیم. اینتل می گوید که این پردازنده های جدید سه نوع نوت بوک را تأمین می کنند – ضروری ، علاقه مند به ریزه کاری و علاقه مندی به هالو – با قیمت 699 تا 1،999 دلار آمریکا و بالاتر. آنچه این دسته ها طبق اینتل نشان می دهند به شرح زیر است:

  • Essential  – بازی 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه ، تنظیمات متوسط ​​/ زیاد
  • Thin enthusiast – نوت بوک های 15 تا 17 اینچی ، ضخامت کمتر از 20 میلی متر ، بازی 4K در 60 هرتز ، تنظیمات متوسط ​​/ زیاد
  • Halo enthusiast -کیفیت 1080p تا 240Hz ، بازی 4K در 120Hz ، تنظیمات حداکثر / حداکثر

اینتل و معرفی پردازنده های لپ تاپ سری H تایگرلیک

به طور خلاصه ، آنها در طیف گسترده ای از نوت بوک ها و در همه قیمت ها به مصرف کنندگان خواهند رسید. مانند پردازنده های قبلی Tiger Lake ، این پردازنده های اعلام شده امروز از ریز معماری جدید Willow Cove اینتل بهره می برند و براساس فرایند 10 نانومتری SuperFin اینتل ساخته شده اند.

در مقایسه با پردازنده های نسل گذشته ، اینتل ادعا می کند “19 درصد بهبود عملکرد چند رشته ای ژن در ژنرال”. همچنین به لطف Intel Turbo Boost Max Technology 3.0 خود “سریعترین پردازنده تلفن همراه تک رشته ای جهان” را ادعا می کند.

بیشتر بخوانید  هوآوی بزودی ساعت هوشمند معرفی می کند

همچنین پهنای باند I / O پلت فرم بهبود یافته بسیار مهم است. پردازنده های جدید از حداکثر 20 خط PCIe 4.0 پشتیبانی می کنند. اینتل همراه با Tiger Lake PCH-H ، در کل ادعا می کند که تا 44 مسیر PCIe را پشتیبانی می کند ، که پشتیبانی از Thunderbolt 4 و Intel Killer Wi-Fi 6E گسسته را امکان پذیر می کند. در اینجا لیستی از پردازنده های سری H مصرف کننده وجود دارد که امروز اعلام می شوند. دو قسمت 6 هسته ای و سه قسمت 8 هسته ای وجود دارد. پردازنده Core i9-11980HK تنها یک قفل کاملاً باز است و از فناوری های اورکلاک اینتل پشتیبانی می کند.

در اینجا چند نمودار به اشتراک گذاشته شده است که اینتل برتری پردازنده جدید خود ، به ویژه پردازنده Core i9-11980HK ، در برابر آخرین نسل Core i9-10980HK و AMD’s Ryzen 9 5900HX را نشان می دهد (که باید توجه داشت در واقع پرچمدار AMD 5000 نیست CPU موبایل ، این افتخار متعلق به Ryzen 9 5980HX است).

اینتل می گوید پردازنده های جدید سری H Tiger Lake خود بیش از 80 پیروزی در طراحی کسب کرده اند و اواخر امسال به نوت بوک های بازی می آیند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینتل و معرفی پردازنده های لپ تاپ سری H تایگرلیک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *