اینترنت در ایران ارزان نخواهد شد

اینترنت در ایران

قیمت اینترنت در ایران | این روزها بسیاری از افراد دائما با اینترنت و فضای مجازی در ارتباط هستند و در این بین دائما از بسته های اینترنتی و استفاده از حجم ترافیک اضافه استفاده می نمایند. برخی از افراد این سوال برایشان وجود دارد که آیا با تغییر پهنای باند اینترنت قیمت آن ها برای برای مصرف کننده ی نهایی نیز کاهش خواهد داشت و یا اینکه تاثیر خاصی بر قیمت اینترنت نخواهد گذاشت؟!

قیمت اینترنت در ایران

بر این اساس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در طی آخرین جلسه ی خود، روش جدیدی را به منظور محاسبه ی تعرفه پهنای باند اینترنت تصویب نمود که شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شد این مصوبه را از ابتدای شهریورماه اجرایی نماید. در همین بین، این شرکت اعلام نمود که با اجرایی کردن این مصوبه و بر اساس تغییر روش محاسبه تعرفه ی پهنای باند اینترنت، مبلغ واگذاری این خدمات به اپراتورهای ارتباطی به میزان 20 درصد کاهش پیدا می کند. بر همین اساس معلوم نیست که با کاهش نرخ پهنای باند عمده، آیا مبلغ اینترنتی که به کاربر نهایی خواهد رسید نیز کاهش خواهد داشت؟

اینترنت در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص اظهار نمود:

اینگونه که گفته شده، مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مبلغ پهنای باند مصرفی اپراتورها را 20 درصد کاهش خواهد داد، درست نیست، زیرا در این مصوبه، فقط روش محاسبه ی پهنای باند اینترنت را تغییر داده است که برای آن مدلی استاندارد تعریف نموده ایم.

ایشان با بیان این مطلب که در این مصوبه، بحث ارزان شدن قیمت پهنای باند مصرفی موردنظر نبوده بلکه روش محاسبه استاندارد شده است، گفت که قیمت پهنای باندی که از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورهای اینترنت ارائه می گردد برمبنای میزان مصرف اینترنت می باشد و در این خصوص در دنیا نیز یک روش استاندارد به منظور محاسبه ی این مقدار مصرف وجود دارد. در روش استاندارد، برای اندازه‌ گیری مقدار مصرف پهنای باند، 5 درصد پیک ترافیک غیرمتعارف را حذف می نمایند. این موضوع در شرایطی است که پیشتر روال محاسبه‌ ی پهنای باند توسط زیرساخت، بدون مدنظر قرار دادن پیک غیرمتعارف بود.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  قیمت هواوی میت 10

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینترنت در ایران ارزان نخواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *