اینباکس گوگل | Inbox by google

اینباکس | inbox by google

سرویس جدید گوگل | Inbox Googleگوگل یکی دیگر از بهترین خدمات خود (اینباکس )را در زمینه مدیریت جیمیل منتشر نمود . گوگل این بار برای مدیریت بهتر Gmail ، Inbox Google را ارائه داده است . اپلیکیشن جدید گوگل یک رابط کاربری بسیار متفاوت از سرویس های دیگر برای مدیریت ایمیل|جمیل می باشد . و فکر نکنم نظیر آن را تا به حال در دنیای مجازی دیده باشید . اپلیکیشن Inbox Google علاوه بر مدیریت جمیل ، می تواند میزبان سایر ایمیل های شما نیز باشد. در زیر به بررسی Inbox Google  می پردازیم :

اینباکس گوگل , inbox by google

این اپلیکیشن با ارسال دعوت نامه فعال خواهد شد البته هفته پیش گوگل برای همه کاربران جمیل خود این دعوت نامه را فرستاده است . البته اگر این دعوت برای شما نیامده باشد بهتر است از طریق ارسال یک ایمیل بدون متن به Inbox@google.com دعوت نامه دریافت کنید . برای استفاده از این سرویس جدید گوگل باید ابتدا اپلیکیشن آن را از طریق وب یا گوگل پلی دریافت کرده و در موبایل یا دستگاه هوشمند خود نصب کنید .

شما از طریق این سرویس می توانید تمام اکانت های ایمیل خود را به آن وصل کنید ( یاهو ، جیمیل ، اوت لوک و…) و از طریق آن اینباکس ایمیلتون را مدیریت نمایید.Inbox Google یک سرویس بسیار مدرنو جذاب برای مدیریت اکانت ایمیل است . گوگل طراحی این سرویس را طراحی متریال نام داده است . گوگل برای اینکه بتواند کلاینت جمیل را با سرویس گوگل یکپارچه کند از اینباکس استفاده کرده است البته گوگل پروژه ی یکپارچه سازی اپلیکیشن ها موبایل را با سرویس های تحت وب را با استفاده از طراحی متریال خیلی وقته که آغاز کرده است . حتی بسیاری از توسعه دهندگان از این کار گوگل نیز سبک برداری کرده اند .

در اینباکس گوگل به دلیل یکپارچه سازی با سروسی های تحت وب از اصطلاح آرشیو استفاده نمی شود و به جای آن از اصطلاح Mark done استفاده شده است . در این سرویس تمامی ایمیل های ورودی به ترتیب تاریخ ماه ، روز دسته بندی می شوند . به صورتی که مدیریت آن بسیار آسان شده است. یکی دیگر از قابلیت های اینباکس گوگل این است که مب توانید یادآوری های خود را در آن مشاهده کنید یا می توانید کارهای خود را در آن به یاد آور تبدیل کنید (reminder) .

نسخه ی تحت وب Inbox by google | اینباکس

کلاینت جدید گوگل همراه با اپلیکیشن رسمی کروم و یک افزونه Inbox Checker ( غیر رسمی ) ارائه شده است . با ورود به اینباکس شما می توانید ایمیل هایتان را به ترتیب زمانی ببینید : بدین صورت که ایمیل های امروز را در یک باکس جداگانه و هم چنین ایمیل های روز گذشته رو در یک باکس جداگانه و به این ترتیب ایمیلهای قدیمی تر را به صورت دسته بندی ماهانه . در شکل زیر می توانید به راحتی این امکان را ملاحظه کنید : توجه داشته باشید کلاینت اینباکس برای نظم دهی به ایمیل های موجود در جیمیل آفریده شده است و اگر فرد بی نظمی هستید برایتان سردرگم کننده خواهد بود . ولی به مرور می تواند برایتان یک محیط با نظم را فراهم ۀورد تا فردی منظم در نگهداری ایمیل هایتان باشید .

من از این مورد اینباکس خیلی خوشم اومد :

وقتی ایمیل جدیدی دریافت می کنید زمینه ی آن تیره تر از ایمیل های قدیمی می باشد و اگر حاوی یک رسانه باشد قبل از ورود به داخل متن پیام می توانید آن ها را مشاهده نمایید و همچنین اگر ایمیل حاوی لینک نیز باشد در باکس ایمیل جدید آن را مشاهده خواهید کرد . با این حال می وانید ایمیل را بخوانید یا آن را رد کنید . این قسمتش واقعا جالب است .

اما یک قسمت جالب دیگر این است که با بردن موس روی عنوان هر ایمیلی چهار گزینه برای مدیریت ایمیل برای کاربر ظاهر می شود در زیر بررسی می شوند :

  1. انتقال به …( Move to ) : با استفاده از این گزینه می توانید ایمیل را به trash یا لیست spam یا هر باکسی که خودتان دوست دارید انتقال دهید .
  2. Mark Done : این گزینه همانند آرشیو است و با زدن این گزینه ایمیل ورودی به آرشیو منتقل می شود.
  3. Snooze Until : همان به تعویق انداختن که با استفاده از این می توانید یاداوری مبتنی بر زمان و مکان برای مشاهده ایمیل مورد نظر را تنظیم کنید . این مورد هم بسیار جالبه برای یاد آوری و یا خواند ایمیل در یک زمان که خودتان مشخص می کنید بسیار مفید خواهد بود.
  4. Pin to Inbox  : با فعال کردن این گزینه ایمیل ورودی به اینباکس شما سنجاق می شود  و با فعال کردن گزینه Pin در بالای صفحه تمام موارد pin شده را برایتان نشان می دهد . از طریق این کار می توانید ایمیل های مهمی که باید روی آنها کار شود را شاخص کنید .

امکانات دیگر اینباکس گوگل

در قسمت بالا یک نوار برای جستجوی ایمیل های قدیمی برایتان تعبیه شده است که در پیدا کردن ایمیل های قدیمی و مهم می تواند بسیار مهم باشد .

همچنین از طریق کلیک کردن بر روی سه خط افقی موازی کوچک در بالای صفحه به تمام بخش های جیمیل خود دسترسی داشته باشید .

نسخه ی موبایل اینباکس

در رابطه با نسخه موبایل هم می توانیم توضیح بدیم که هر چه در رابطه با نسخه ی تخت وب ارائه شد در نسخه ی Inbox Google نیز وجود دارد. و این مهمترین ویژگی این کلاینت است که که یکپارچگی طراحی گفته می شود.  برای همین هم هست که نسحه ی موبایل با نسخه ی تحت وب کاملا مشابه است . تنها موردی که با هم متفاوت هستند این نحوه ی لمس کردن ایمیل ها است بدین  صورت که اگر از سمت راست به سمت چپ روی ایمیل با انگشت خود لمس کنید می توانید برای آن یک یاد آور تعیین کنید ( همانند آنکه در نسحه تحت وب گفته شد) و اگر از سمت چپ به راست لمس کنید می توانید ایمیل را Mark done کنید.

اینباکس گوگل , inbox by google

همچنین برای بروز کردن صندوق ورودی خود می توانید از بالا به پایین اینباکس را لمس کنید.

زوم تک : توصیه من و گروه فن آوری زوم تک در رابطه با استفاده از اینباکس جدید گوگل برایتان بسیار جذاب خواهد بود و هم چنین در ایجاد نظم و ترتیب در صندوق ورودی جیمیلتان بسیار موثر خواهد بود . ت.جه داشته باشید طراحی متریال واقعا در این اینباکس به صورت شگفت انگیز اجرا شده است و هم چنین یکپارچه سازی این اپلیکیشن با نسخه تحت وب کار با آن را بسیار آسان کرده است.

در صورت دریافت نکردن دعوت نامه با ارسال ایمیل خود در قسمت ارسال دیدگاه  برایتان دعوت نامه از طرف زوم تک ارسال خواهد شد . با تشکر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اینباکس گوگل | Inbox by google

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *