ایراد ها و مشکلات پیام رسان های اجتماعی داخلی از نگاه کاربران چیست؟

پیام رسان

پیام رسان ها و به خصوص ورژن های تلفن همراه آن ها در طی چند سال اخیر به محبوب ترین و پر کاربرد ترین برنامه ها و اپلیکیشن های گوشی های موبایل میان کاربران گوشی های اسمارت در همه ی جهان تبدیل شدند. در هر کشوری بر طبق فرهنگ و سیاستی که در آن وجود دارد یک یا چندین پیام رسان محبوب و معروف وجود دارد که اکثر ارتباطات شخصی کاربران و همچنین ارتباطات اجتماعی کاربران را به نحو احسن ممکن می سازد.

همان طور که شما هم چندین و چند بار است که از رسانه ها و دیگر جا های دیگر می شنوید موضوع حمایت از پیام رسان های اجتماعی داخلی است و به همین دلیل بسیاری از اپلیکیشن های پیام رسان در رقابت برای جذب مخاطب هستند. در واقع امروز تعداد پیام رسان های داخلی با قابلیت ها و حتی ظاهر بسیار شبیه به پیام رسان های خارجی رایج دنیا زیاد شده است، اما واقعیت موجود این است که محتویات ارائه شده و همچنین ویژگی ها و امکاناتی که در این پیام رسان ها به کاربران ارائه می شود تا حد زیادی به هم شبیه هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند به همین دلیل بیشتر کاربرانی که به یک پیان رسان عادت کرده اند دیگر به این پیلم رسان های مشابه کوچ نمی کنند.

در حال حاضر پیام رسان های داخلی مسیر طولانی و همچنین سختی را در پیش رویشان دارند تا بتوانند امکانات، خدمات و محتوای جایگزین و همچنین جذاب تری به فضای اصلی اپلیکیشن شان بیافزایند. ما در این جا به یک سری مسائل می پردازیم که تاثیرات زیادی بر کوچ کاربران از پیام رسان های اجتماعی خارجی به پیام رسان های اجتماعی داخلی دارد.

احساس امنیت بین کاربران چگونه به وجود می آید؟

همان طور که شما هم ممکن است شایعات به گوشتان خورده باشد امنیت این اپلیکیشن های پیام رسان داخلی به شدت پایین است. در همین راستا مشاور اول وزارت اطلاعات و ارتباطات از به وجود آمدن حس امنیت در بین کاربران در رابطه با اپلیکیشن های پیام رسان داخلی خبر داده است، همچنین ایشان گفتند که برنامه ها و اپلیکیشن های پیام رسان داخلی می بایست در راستا ی انتقال حس امنیت به کاربران تلاش کنند. مشاور اول وزارت اطلاعات و ارتباطات همچنین افزود که حتی اگر امنیت لازم برای کاربران به وجود آمده باشد چون در انتقال حس امنیت به کاربران ضعیف عمل کرده ایم این حس به کاربران منتقل نشده است که می توانند دیتا ها و اطلاعات خودشان را در این اپلیکیشن به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید  معایب پیام رسان سروش

حال در این جا به مشکلات تک تک پیان رسان های اجتماعی داخلی که بین مردم تا حدود محبوب هستند می پرداریم.

پیام رسان سروش

این اپلیکیشن که حتی در صدا و سیمای ملی هم پشتیبانی می شود از معایب زیادی برخوردار است، برای مثال سرعت پایین و همچنین کندی در اجرای برنامه، عدم وجود نسخه ی وب برای این اپلیکیشن، رابط کاربری پیچیده، کیفیت بسیار پایین ورژن ویندوز و همچنین طراحی نا مناسب رنگ پس زمینه ی چپ ها با خود زمینه ی برنامه ی سروش از جمله مشکلات این پیام رسان می باشد.

پیام رسان

ایتا

اپلیکیشن بعدی در این زمینه اپلیکیشن ایتا است که مثل سروش این برنامه هم دارای معایبی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. قطعی سرویس دهی در روز های اول پس از مهاجرت کاربرای، کپی بودن خود اپلیکیشن از اپلیکیشن تلگرام و همچنین کپی بودن وب سایت این اپلیکیشن از وب سایت اپلیکیشن ویسپی، که گویا توسعه دهندگان و همچنین مسئولان این اپلیکیشن این ادعا را رد کرده اند، رمز نگاری بسیار ساده و ضعیف و نبود امکان تماس صوتی و تصویری از سری مشکلات و مسائلی است که این پیام رسان داخلی دارد.

پیام رسان

با وجود این همه مشکلات در این اپلیکیشن های پیام رسان داخلی این مسئله که کاربران حتی با وجود فیلترینگ باز هم از پیام رسان های خارجی استفاده می کنند چیز غیر قابل باوری نیست و می توان به آن ها حق داد.

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایراد ها و مشکلات پیام رسان های اجتماعی داخلی از نگاه کاربران چیست؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *