اگر منتظر خرید RTX 3080 انویدیا هستید، خبرهای بدی منتشر شد

اگر با صبر و حوصله منتظر آمدن کارت گرافیک Nvidia RTX 3080 هستید ، خبرهای بدی داریم. ممکن است زمان حرکت باشد. خرده فروش سخت افزار اروپایی Alternate.de در وب سایت خود هشدار داد: “متأسفانه ، ما از تولیدكنندگان و انویدیا اخباری دریافت كرده ایم كه در دسترس بودن كارت های سری RTX 3000 در سه ماهه اول سال 2021 بیشتر خراب خواهد شد.”

همانطور که گفته شد ، محبوبیت برخی از کارتها از سایر کارتها کمتر است ، بنابراین ممکن است با ارتقا به RTX 3090 یا پایین آوردن درجه RTX 3070 ، شانس بیشتری داشته باشید، با توجه به اینکه تقاضای این کارتها نسبت به 3080 و 3060 Ti کمتر است. Tom’s Hardware گزارش داد: تقاضا برای هر 699 دلار RTX 3080 و 399 دلاری RTX 3060 Ti بسیار زیاد است ، بسیاری از سفارشات باز در Alternate وجود دارد. از طرف دیگر ، در حال حاضر تنها چند سفارش باز برای گرانترین 1499 دلار RTX 3090 و میان رده RTX 3070 وجود دارد که قیمت آن 499 دلار است.

Alternate ادعا می کند که تحویل های دریافتی کمی برای این کارت ها دریافت می کند ، بنابراین در حالی که موجودی کالا هنوز محدود است ، خبر خوب برای بازیکنان این است که در مورد ultra-premium 3090 و midrange 3070 نیز سفارشات کمتری برای انجام وجود دارد. این بدان معنی است که ممکن است شانس بیشتری برای دریافت یکی از این کارت ها با پرچمدار RTX 3080 وجود داشته باشد.

در مورد گرافیک های سری RTX 3000 انویدیا ، صرف نظر از اینکه مدلی را انتخاب می کنید ، باید منتظر بمانید تا سفارش شما ثبت شود. Alternate گفت که هنوز یک لیست انتظار وجود دارد ، زیرا انویدیا ، مانند رقبای AMD و Intel ، تقاضای زیادی برای کارت های خود تجربه می کند ، این امر منجر به کمبود در همه گیر شدن بیماری شده است ، زیرا افراد بیشتری متوجه می شوند که در حالی که کار می کنند به عملکرد کامپیوتر اضافی نیاز دارند ، مطالعه و تلاش برای سرگرمی در خانه.

علی رغم کمبود زیاد تقاضا و طرف عرضه ، گیمرهای موجود در بازار باید GPU جدید خود را در اسرع وقت سفارش دهند ، زیرا احتمال افزایش قیمت وجود دارد. با توجه به قانون عرضه و تقاضا ، خرده فروشان انتظار دارند که هزینه کارت گرافیک جدید در آینده نزدیک افزایش یابد. جایگزین ادعا می کند که کمبودها از بد به بدتر تبدیل می شوند و به هنجار جدیدی برای آینده قابل پیش بینی تبدیل می شوند. هنوز هم ، بسیاری از خرده فروشان ادعا می کنند که اگر قبلاً در این لیست هستید ، می توانید قیمت سفارش خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید  کارت گرافیک انویدیا RTX 5090 اواخر 2024 معرفی می شود

مانند بقیه صنایع ، انویدیا در تهیه مواد اولیه تولید کارت های خود مشکل دارد. پیش از اخبار امروز ، شایعاتی مبنی بر کمبود قطعات – به ویژه حافظه GDDR6 – وجود داشت که می تواند مقصر برخی از کمبودهای GPU در بازار باشد. جالب اینکه ، هر دو RTX 3080 و RTX 3090 از حافظه پیشرفته GDDR6X استفاده می کنند و نه از قسمت GDDR6 که در شایعه قبلی ذکر شده بود.

یکی دیگر از عوامل موثر در کمبود در آینده نزدیک تعطیلات سال نو قمری است که باعث می شود بسیاری از کارخانه های سراسر آسیا به مدت یک یا دو هفته تعطیل شوند. آلترنات گفت: “این به دلیل در دسترس نبودن مواد اولیه و تراشه های انویدیا ، بلکه همچنین به دلیل سال جدید چینی است که باعث تعطیلی موقت کارخانه ها می شود.”

پیش از این بنیانگذار انویدیا پیش بینی کرده بود که این کمبود احتمالاً حداقل تا سه ماهه اول سال جاری ادامه خواهد داشت. حتی پیش از همه موارد، محبوبیت این کارت ها در بازار ثانویه افزایش قیمت ایجاد کرده بود ، زیرا پوسته پوسته ها لوازم قبل از سفارش را برای فروش مجدد در سایت هایی مانند eBay پاک می کردند. با اطلاع از محدودیت های بیشتر در عرضه ، گیمرها از شنیدن اینکه افزایش قیمت احتمالاً روی کانال رسمی فروش نیز تأثیر می گذارد ، دلسرد شوند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اگر منتظر خرید RTX 3080 انویدیا هستید، خبرهای بدی منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *