اپل دومین رتبه پرفروش ترین برند ساعت هوشمند را کسب کرد

شرکت اپل هر سال برترین فروشنده ساعت هوشمند می شود اما امسال در این میدان نتوانست صدرنشینی خود را حفظ کند و جایگاهش را از دست داده است. در این بین آماری از میزان فروش ساعت های هوشمند آشکار شد.

اپل واچ مدتی است که رهبر بازار ساعت های هوشمند جهانی است و طبق گزارشات تازه تجزیه و تحلیل بازار ، این صعود تنها با گذشت هر سه ماه اخیر افزایش می یابد. گزارش ردیاب ساعت های هوشمند Counterpoint Research Global برای سه ماهه اول سال 2021 نشان می دهد که اپل با داشتن 33.5 درصد سهم بازار ، پیشتاز خود را در رده های بعدی تثبیت کرده است.

این شرکت در مقایسه با سه ماهه مشابه سال گذشته رشد تقریباً 3 درصدی را به ثبت رسانده است که حاصل آن فروش اپل واچ سری 6 و بودجه محورترین اپل واچ SE است. به خصوص Apple Watch Series 6 شاهد افزایش 50 درصدی سالانه تقاضا بود. علاوه بر این ، سهم watchOS به عنوان یک پلت فرم ساعت هوشمند نیز به 33.5 درصد افزایش یافت ، بسیار جلوتر از تایزن که در موقعیت دوم با سهم بازار 8 درصد در پایان سه ماهه اول 2021 قرار دارد.

اما این سلطه اپل نیست که ارزش بحث در اینجا را داشته باشد. HUAWEI ، که به دلیل تحریم های تجاری ایالات متحده همچنان خونریزی می کند ، در حال حاضر در نقطه دوم با سهم بازار 8.4 درصد در پایان Q1 2021 قرار دارد. یک سال پیش ، HUAWEI 10.1 درصد سهم بازار را در اختیار داشت ، اما با توجه به وضعیت فعلی ، به احتمال زیاد در آینده نزدیک اوضاع بهبود نخواهد یافت.

در سومین مکان سامسونگ با سهم بازار 8.0 درصدی حاشیه ای کمتر در Q1 2021 قرار دارد. علی رغم این که ارقام مربوط به محموله های سالانه 27 درصد افزایش یافته است ، سهم بازار سامسونگ در واقع 0.5 درصد افت کرده است. با این وجود ، در سه ماهه آینده ، همه چیز در شرف تغییر است ، به ویژه با تبدیل Wear OS به بخشی از معادله.

اوایل این ماه ، سامسونگ اعلام کرد که در حال ادغام سیستم عامل Tizen با Google’s Wear OS برای ایجاد یک پلت فرم ساعت هوشمند واحد است. سری آینده Galaxy Watch 4 سامسونگ به Wear OS بازمی گردد و اگر به قول Google اعتقاد داشته باشیم ، در نهایت ممکن است شاهد بهبود عمر باتری و افزایش عملکرد باشیم.

بیشتر بخوانید  گوگل به دنبال ایجاد ارتباط اندروید و آی اوس است

سامسونگ می تواند از اکوسیستم برنامه گسترده ای که Wear OS ارائه می دهد بهره مند شود ، این بدان معناست که کاربران به خدمات بسیار بیشتری از آنچه تایزن ارائه می دهد دسترسی خواهند داشت. از اوایل تجزیه و تحلیل احساسات صنعت ، Galaxy Watch 4 آینده می تواند به اولین رقیب خوب Apple Watch تبدیل شود و ممکن است با فشار طولانی مدت به Wear OS و در عین حال افزایش ثروت سامسونگ در بخش ساعت های هوشمند جهانی ، پایان یابد.

اپل با راه اندازی Apple Watch SE در واقع نکات جالب توجهی دارد ، که به بخش میان رده نیز نفوذ می کند – و به نظر می رسد که قمار نتیجه خوبی داده است. اگر رقبا ، به ویژه سامسونگ ، هدف خود را بگذارند ، آنها باید در آن بخش بودجه ، گزینه های خوبی ارائه دهند و نه فقط در سطح برتر با اپل واچ رقابت کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل دومین رتبه پرفروش ترین برند ساعت هوشمند را کسب کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *