اپل تهدیدات امنیتی علیه مک را نپذیرفت

Apple-attack

 

شرکت اپل با یکی از  پرونده های جدید خود در دادگاه مواچه شد، این شکایت توسط شرکت اپیک گیمز سازنده بازی های ویدویی Fortnite می باشد.

 

اپل تهدیدات امنیتی علیه مک را نپذیرفت

کریگ فدریکی نایب ارشد مهندس بخش نرم افزار در شرکت اپل، در یکی از دادگاه ها به دفاع از سیستم عامل  Mac پرداخت و  تهدیدات علیه این سیستم عامل را غیرقابل قبول خواند.

شرکت اپل گیمز، اپل را به این متهم می کند که فروشگاه خود را به یک منبع انحصار غیرقانونی تبدیل کرده است.  امنیت نداشتن سیستم عامل مک یک موضوع جالب است؛ زیرا این شرکت سال ها به امنیت خود در مقایسه با رقیبش ویندوز می بالید. این شرکت در سال 2006 شروع به یک تبلیغ کمدی تلویزیونی محبوب برای خود کرد که از همان ابتدا تفاوت را نشان می داد. در این سال ها این گفته که رایانه های شخصی از وجود بد افزارها در امان نیستند کاملا درست بود و پلتفرم Mac به دلیل ماهیت اختصاصی آن یک گزینه امن برای کاربران بود. تمام نرم افزارهای موجود دردستگاه اپل کم و بیش مورد بررسی قرار گرفته بودند و فقط می توانستند توسط رایانه های فروخته شده  این شرکت مورد استفاده قرار بگیرند، در حالی که استفاده از ویندوز روی سیستم عامل های مختلف امکان پذیر می باشد و همه گیر بودن این پلتفرم رایانه ای سبب گسترس آن شد.

رشد مشکلات

بنابر گفته فدریگی فضای تهدید بدافزارها تغییر کرده است، به ویژه در آیفون، آیپد، گوشی های همراه و حالا نوبت به مورد حمله قرار گرفتن اپل رسیده است به همین دلیل است که امنیت اصلی ترین موضوع برای کاربران اپل می باشد و به همین دلیل اپل باید بتواند به مدیریت دقیق نرم افزارهای موجود در اپ استور بپردازد.

بر اساس  گزارش فدریکی درباره مشکل بدافزار اپل : ” این یک بازی بی پیان از ضربات سخت زدن است”.

وی گفت اپ استور کلیدی امن برای محافظت از امنیت پایگاه کاربران ایفون می باشد که تعداد آن ها بیش از یک میلیارد می باشد و اظهار داشت که این یک هدف جذاب می باشد. همچنین  وی با اشاره به این که دوربین، میکروفون ها، داده های موقعیت مکانی و فناوری احرازهویت دو مرحله ای که در گوشی های هوشمند امروزی می باشد، کنترل این تجهیزات برای یک مهاجم بسیار ارزشمند می باشد. در واقع مهاجمان در طی سال های اخیر در فکر یافتن راه حل های برای حمله به سیستم عامل های Mac و iOS می باشند این شرکت این آسیب پذیری ها را برطرف کرده به همان سرعتی که می تواند مشکلات امنیتی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید  در آینده آیفون های اپل مقاوم می شوند

در سال 2021 این شرکت با حذف یک ویژگی بحث برانگیز macOS که به برخی از برنامه های اپل اجازه می داد فیلترها و فایروال های شخص ثالث را دور بزند. آن ها به سرعت این امر را پی گیری کردند با بروزرسانی این مشکلات را رفع کردند، در سال 2020 نیز دو نقض دیگر در این سیستم عامل بود که برطرف شد.

 شکایت اپیک گیمز از اپل

شرکت ایپک گیمز در داخل اپلیکیشن فورت نایت یک در گاه پرداخت تعبیه کرده بود که سیستم پرداخت اپل را دور می زد و  اپل این بازی را از اپ استور حذف کرد و همین سبب شکایت اپیک گیمز از اپل شد و پرونده های قضایی علیه اپل به جریان افتاد.

طبق گفته که در وبسایت دادگاه کالیفرینا  برای پیگیری روند رسیدگی مطرح شده است، دادگاه این پرونده گفته است: ” که ادعای این شرکت در مرزهای قانونی ضد انحصار می باشد” و بازگشت بازی فورت نایت به اپ استور را رد کرد.

اکنون این دادگاه است که باید تصمیم بگیرد آیا اپل مجاز است نصب برنامه های اختصاصی خود فقط از طریق App Store صورت بگیرد ؟ می توانید نتیجه دادگاه را در دادگاه ایپک گیمز و اپل مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل تهدیدات امنیتی علیه مک را نپذیرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *