اپل در بازار لپ تاپ جایگاه چهارم را به نام خود ثبت کرد

اپل

در عرضه جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ میلادی رشد عظیمی در پیش بینی ها بود که دلیل اصلی آن بیشتر شدن مک بوک های اپل می باشد، طی گزارش های منتشر یافته از سوی شرکت تحقیقاتی Trend Force، اپل ۹.۶ درصد سهم بازار جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ را در دست داشت که بیشتر از سهم ۸.۳ درصدی در سال ۲۰۱۶ است. اپل بر ایسوس پیروز شده و در جایگاه چهارمین تولید کننده لپ تاپ در جهان قرار گرفته است؛ در صورتی که اپل در سال ۲۰۱۶ در جایگاه پنجم قرار داشت.

در این گزارش حدس های اولیه در مورد سال ۲۰۱۸ اعلام می شود که این کمپانی امریکایی در سال ۲۰۱۸ با سهم ۱۰.۴ درصد، بازار جهانی را به پایان خواهد رساند. این موضوع بیانگر است که  سایر برند ها دارای رشد کمی می باشند، یعنی رشدی برابر با یک درصد!. Trendforce بیان کرده که مک بوک پرو به روز شده و فروش خوبی نیز برای این کمپانی تاکنون داشته است.

اپل

ترند فورس مدعی شده که فروش جهانی لپ تاپ در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۶۴.۷ میلیون بوده و نسبت آن به سال ۲۰۱۶ که ۲.۱ درصد رشد داشته است، بیشتر شده و این مقدار رشد بیشتر از ۰.۷ درصد را نشان می دهد. اچ پی، لنوو و دل جایگاه بالاتری نسبت به اپل دارند و موفق تر عمل کرده اند. در بین آن ها اچ پی رشد زیادی داشته و عدد آن به کمتر از دو در صد می رسد ولی لنوو قوی نبوده است.

کوهان تسنک، تحلیلگر ترند فورس بیان کرده که:

بازار جهانی لپ‌ تاپ به‌خاطر قراردادهای فروش در آمریکای شمالی و بهبود اقتصادی در منطقه، با سود زیادی همراه بود. سال ۲۰۱۷، پیشتاز بازار، اچ‌پی، رشد قابل توجهی داشت که باعث شد آمار کلی فروش لپ تاپ، فراتر از انتظارات افزایش یابد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل در بازار لپ تاپ جایگاه چهارم را به نام خود ثبت کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *