اولین هک تاریخ چگونه بود؟

اولین هک

امروزه بیشتر هکر ها با استفاده از برنامه های هک مدرن به سایت هایی همانند سایت های تبادل بیت کوین حمله می کنند ولی اولین هک کل تاریخ در زمان فتحعلی شاه قاجار است. کشور فرانسه در سده ۱۸ میلادی یک انقلاب را تجربه کرد که این انقلاب تغییرات و پیشرفت های زیادی را برای این کشور به ارمغان آورد. حدود نیم قرن پیش در سال ۱۷۹۰ قبل از اینکه تلگراف الکتریکی را در ذهن مورس ایجاد شود، یک فرد فرانسوی به اسم کلود کاپه اولین شبکه داده ملی را در این کشور به وجود آورد.

تلگراف مکانیکی دارای زنجیره آیی از برج هایی بود که در فاصله نه چندان زیاد از هم قرار داشتند. و در بالای این برج ها بازو های چوبی قرار داشت که که اپراتوری که آن ها را کنترل می کرد می توانست چندین حرف ، کلمه ، عدد و … با آنها ایجاد و به برج دیگر ارسال کند و اپراتور آن یکی برج پیام را به وسیله تلسکوپ می گرفت و سریع آن را به آن یکی ایستگاه می فرستاد ، به این صورت پیام هایی که با چاپار و سایر روش ها جا به جا می شد ، اکنون در زمانی کوتاه به دست فرد می رسد. این وسیله فقط در دست دولت بود اما دو برادر که دوقلو بودند در سال ۱۸۳۴ به اسم فرانسوا و جوزف بلانک توانستند از این فناوری در جهت دست یافتن به اهداف خود استفاده کنند.

اولین هک

در قرن ۱۹ نقش بورس کشور پاریس در بازار مالی این کشور بسیار تاثیر گذار بود و نوسانات در آن ابتدا چند روز طول می کشید که به وسیله نامه به سایر شهر ها برسد و در آن جا تلاطم ایجاد کند و در سایر شهر ها اگر کسی از این نوسانات مطلع می شد می توانست نفع زیادی بکند. این دو برادر برای دسترسی به این اطلاعات اولین هک تاریخ را برنامه ریزی های . و به این سیستم نفوذ کردند. در این سیستم یعنی سیستم تلگراف آپشن تصحیح را قرار داده بودند تا اگر فرد اشتباهی در یک نوشته داشت آن را درست کند ولی تمامی اشتباهات در آن یکی برج درست و رمز گشایی می شد.

بیشتر بخوانید  هک سیمکارت چیست ؟ راههای جلوگیری از هک سیمکارت را یاد بگیرید

‌این دو برادر برای دست یافتن به هدف خود کاراکتر خاصی را برای نمایش بالارفتن یا پایین آمدن بورس اختراع کرده بودند . و یک کاراکتر که در ایستگاه اول بود با آن ها همکاری می کرد و اپراتور قبلی که در نزدیکی اپراتور آخر زندگی می کرد چیز های به آن اضافه می کردند. و با مکالمه بین این اپراتور ها خطا ها هم انتقال و اپراتور آخر هم که آخرین پیام را دریافت می کرد به اطلاع افراد می رساند. تا دوسال کسی متوجه این موضوع نشد و این هم را نتوانستند اثبات کنند و حتی بعد این که دو برادی دستگیر شدند به دلیل نبود دلیل های موثق هیچ گاه به زندان نرفتند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اولین هک تاریخ چگونه بود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *