اولین نسخه بتای اندروید P منتشر شد

اندروید P

همانطور که می دانید گوگل سالانه یک کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2018 برگزار می نماید که بسیاری از توسعه دهندگان این کمپانی در این کنفرانس حضور دارند و از دستاورد های گوگل اطلاعات کافی را بدست می آورند. امسال این کمپانی به همین منظور اولین نسخه بتای اندروید P را برای توسعه دهندگان ارائه داد تا اینکه بتوانند بر روی آن فعالیت نموده و تغییراتی را برای آن اعمال نمایند.

اندروید P

در واقع این نسخه دومین نسخه ی پیش نمایش اندروید P می باشد که توسعه دهندگان می توانند تست اپلیکیشن را بر روی این پلتفرم انجام بدهند که در این پیش نمایش شاهد نسخه ی رسمی امولاتور اندروید و SDK جدید هستیم و همچنین لازم به ذکر است که فایل های ایمیج مربوط به پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

اندروید P

اگر به خاطر داشته باشید اولین پیش نمایش اندروید P در ماه مارس میلادی منتشر شد و هم اکنون شاهد عرضه ی اولین نسخه ی بتای عمومی این سیستم عامل پر حاشیه هستیم و کاربرانی که در برنامه ی بتای اندروید حضور دارند می توانند این بروزرسانی را به صورت OTA دریافت نمایند. نایب رئیس بخش مهندسی اندروید، دیوید بورک، در خصوص سه ویژگی اصلی اندروید P گفت این نسخه از پلتفرم اندروید هوشمند، ساده و دارای سلامت دیجیتال می باشد و در ادامه به قابلیت های جدید از این سیستم عامل اشاره کرد و ارتباطشان با سه ویژگی اصلی این سیستم عامل رابیان نمود.

اندروید P دارای یک سیستم ناوبری جدید می باشد که به گفته ی بورک بسیار سریع تر از قبل عمل می نماید و رابط کاربری آن همانند آیفون 10 کمپانی اپل دارای جسچرهای جدید به منظور پیمایش سیستم عامل می باشد که مالتی تسکینگ بهتری را برای کاربران فراهم می آورد. یکی از قابلیت های جدیدی که به این سیستم عامل افزوده شده است قابلیت Actions می باشد که نیازهای بعدی کاربران را پیش بینی می نماید و به توسعه دهندگان اندروید این اجازه را می دهد که بتوانند قابلیت های جدیدی را به اپلیکیشن های خود اضافه نمایند.

اندروید P

همچنینی این سیستم عامل دارای قابلیت Slice نیز می باشد که در واقع قطعه ای از رابط کاربری یک اپلیکیشن می باشد که در نتایج جستجوی گوگل و یا در گوگل اسیستنت ظاهر می گردد که در تصویر زیر می توانید نمونه ای از آن را مشاهده نمایید:

بیشتر بخوانید  مشکل در بکاپ گیری از عکس های واتساپ در گوگل فوتوز در اندروید

اندروید P

اکنون با این حال در ماه های آینده شاهد پیش نمایش های سوم، چهارم، و حتی پنجم این پلتفرم نیز خواهیم بود که نهایتا در اواخر شهریور سال جاری و یا اوایل مهرماه نسخه ی نهایی این سیستم عامل به صورت رسمی منتشر خواهد شد و همچنین این کمپانی اعلام کرد که 7 شرکت دیگر نیز در برنامه ی بتای این پلتفرم حضور دارند و مدل های زیر کاندیدای دریافت این نسخه ی آزمایشی می باشند:

  • شیائومی می میکس 2S
  • سونی اکسپریا XZ2
  • اوپو R15 پرو
  • نوکیا 7 پلاس
  • اسنشال PH-1
  • وان پلاس 6
  • ویوو X21

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اولین نسخه بتای اندروید P منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *