اولین تصاویر ویندوز 11 مایکروسافت فاش شد

شرکت مایکروسافت بزودی قصد دارد نسخه جدید ویندوز را با نام ویندوز 11 معرفی کند. نسخه ای که دارای تغییرات بزرگی بوده و ویژگی های جدیدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. حتی ساتیا نادلا مایکروسافت اخیرا بیان کرده که درباره ویندوز جدید بسیار هیجان زده است.

برای همه که انتظار داشتند ویندوز 10 آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت باشد ، تعجب آور بود. این شرکت طی سالهای گذشته بر روی پشتیبانی طولانی مدت با تمرکز بر ویندوز 10 شرط بندی کرده است ، اما اکنون تصمیم گرفته است تا به نسخه جدیدی دست یابد. در تاریخ 24 ژوئن ، مایکروسافت از نسخه بعدی ویندوز – ویندوز 11 رونمایی خواهد کرد. پیش از انتشار ، اولین نسخه ساخت آن امروز درز کرده است. این درز اطلاعات با چند عکس از صفحه نمایش (از طریق توسعه دهندگان XDA) که تغییرات جدیدی را در منوی شروع ، نوار وظیفه و سایر جنبه های سیستم عامل نشان می دهد ، به ما ارائه می دهد.

با وجود نام جدید ، ویندوز 11 به نظر می رسد نسخه جدیدی از ویندوز 10 ، شاید تازه سازی جدید باشد. این یک طراحی مجدد بصری بزرگی را به ارمغان می آورد ، اما در زیر کفه ، ما هنوز اساساً همان سیستم عامل را داریم. نسخه جدید برای ایجاد هیجان خاصی در مورد بروزرسانی ارائه می شود. باید توافق کنیم که به روزرسانی های جدید ویندوز 10 به اندازه به روزرسانی نسخه جدید هیجان انگیز نیستند. علیرغم تجربه آشنا ، ما تغییرات جدیدی در طراحی داریم که به وضوح اشاره به جهت جدیدی برای طراحی ویندوز دارد.

ویندوز 11 جدید در تمام نسخه هایی که قبلاً با ویندوز 10 در دسترس بودند عرضه خواهد شد. ما Windows 11 Home ، Pro ، Enterprise و سایر موارد را خواهیم داشت. حتی رابط نصب یک تازه سازی طراحی جدید را به ارمغان می آورد که فاصله زیادی با آنچه در ویندوز 10 به آن عادت کرده ایم را می گیرد. تعداد زیادی آیکون جدید با سایه و جلوه ای سه بعدی سبک وجود دارد. این یک فاصله اساسی از طراحی مسطح است که توسط ویندوز 11 به خوبی تثبیت شده است.

یکی از بارزترین خصوصیات در این سازه فاش شده این است که به نظر می رسد ویندوز 10 ایکس است. برای آنهایی که غافل بودند ، ویندوز 10 ایکس نسخه جدیدی از سیستم عامل با هدف دستگاه های هیبریدی بود. مایکروسافت تصمیم گرفت در نهایت پلتفرم را متوقف کند ، اما ظاهراً برخی از کارها با ویندوز 11 در حال استفاده است. ویندوز 10 ایکس نوید برخی تغییرات زیر مجموعه را داده است ، مانند اجرای برنامه ها در ظروف ، بنابراین آنها نمی توانند به بقیه پرونده دسترسی پیدا کنند سیستم. با این حال ، این اتفاق در نسخه فاش شده ویندوز 11 رخ نمی دهد. به نظر می رسد این شرکت به راحتی از پوسته ویندوز 10X در بالای ویندوز 10 استفاده می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش شخصی سازی صفحه قفل (Lock screen)ویندوز 11

همچنین ممکن است شما یک آرم جدید ویندوز ، که یک آرم آبی مایکروسافت است ، مشاهده کرده باشید. این نماد جای آرم ذوزنقه ای را می گیرد. به نظر می رسد این شرکت ماهیت مارک ویندوز را به چیزی با مارک مایکروسافت تغییر دهد.

نوار وظیفه اکنون در مرکز قرار دارد ، اما می توانید آن را سفارشی کنید. در صورت عدم توجه ، سیستم نماد شروع کاملاً جدیدی را به ارمغان می آورد. علاوه بر این ، جستجوی ویندوز همچنین دارای یک قهرمان ظاهر کاملاً جدید است. ظاهرا مایکروسافت از برخی عناصر Sun Valley UX نیز استفاده می کند. اینها شامل پروازهای شناور و متمرکز هستند. علاوه بر این ، منوی جستجوی جدید به شما امکان می دهد تا نتایج را توسط برنامه ها ، اسناد ، تنظیمات و موارد دیگر فیلتر کنید. File Explorer تغییرات زیادی ایجاد نمی کند ، با این حال ، در مقایسه با ویندوز 10 ، همه آیکون ها متفاوت هستند.

تا آنجا که به برنامه های کاربردی مربوط می شود ، از نظر طراحی در واقع هیچ چیزی تغییر نمی کند. با این حال ، این می تواند در آینده تغییر کند. اگر به یاد بیاورید ، ویندوز 10 از نظر طراحی بسیار نزدیک به ویندوز 8.1 بود.

ویندوز 11 ابزارک ها را باز می گرداند. این بار اما چیزی نزدیک به macOS داریم و احتمالاً جایگزین Live Tiles خواهد شد. شایان ذکر است که اگر در حالت روشن و تاریک باشید ، ابزارک ها متفاوت به نظر می رسند.

ما انتظار داریم که در ماههای بعدی موارد جدید دیگری اضافه شود. از این گذشته ، مایکروسافت فقط در هفته آینده ویندوز 11 را اعلام خواهد کرد. ما انتظار داریم برای افرادی که در برنامه پیش نمایش وارد شده اند ، یک عرضه گسترده داشته باشد. با این حال ، یک نسخه کامل با ثبات نباید تا سه ماهه آخر وارد شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اولین تصاویر ویندوز 11 مایکروسافت فاش شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *