اهمیت ویتامین E

ویتامین E

توکوترنول ها گروهی از مواد شیمیایی اند که بخشی از ویتامین E را تشکیل می‌دهند. تاکنون، تحقیقات متعددی درباره مزایای در ارتباط با تکوترنول ها انجام شده است. توکوفرنول ها نیز گروهی دیگر از مواد مغذی و شیمیایی هستند که خانواده ویتامین E را تشکیل می‌دهند. توکوترنول و توکوفرنول در چهار شکل آلفا، بتا، دلتا و گاما وجود دارند.

ویتامین E دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی بوده و در خنثی سازی اثراث منفی رادیکال های آزاد موثر است. توکوترنول و توکوفرنول از آن لحاظ که در تولید این ویتامین مهم نقش دارند دارای اهمیت می باشند. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی مرتبط با مجموعه ای از مسائل بهداشتی، از جمله پیری پوست، سرطان، و بیماری های متعدد بوده و  رادیکال های آزاد ممکن است باعث التهاب مزمن شوند.

از منابع غنی ویتامین E می توان به سبوس , برنج ,جو چاودار روغن نخل اشاره کرد. هر چهار فرم توکوترنول که عبارتند از آلفا، بتا، گاما، و دلتا , دارای خواص متنوعی بوده و طیف وسیعی از منافع بهداشتی را پوشش می دهند. توکوترنول ها نسبت به توکوفرول , در تولید ویتامین E فعال تر هستند. چرا که توکوفرول ها در رژیم های غذایی افراد وجود داشته و برخی از مکمل های ویتامین E به طور انحصاری از توکوفرول ها تشکیل شده اند.

مصرف ویتامین E به هر شکلی , چه دارویی چه در مواد غذایی , فوائد مشابهی داشته و هر دو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی داشته که توانایی کاهش التهاب , ضد سرطان، ضد پیری و… را دارد.

این حال توکوترینول ها رادیکال های آزاد و منابع التهابی را هدف قرار می دهند. تحقیقات نشان داده است که حمله به این اهداف می تواند مزایای بهداشتی از جمله حفاظت از مغز در برابر عفونت ها, بهبود سلامت قلب ,  کاهش خطر سرطان , جلوگیری از پوکی استخوان را به همراه داشته باشد. بنابراین مصرف غذا هایی حاوی ویتامین E و توکوترنول و توکوفرول بسیار توصیه می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  به نظر شما آیا عملکرد مغز در کاهش کمر درد تاثیر دارد؟

نظرات در مورد : اهمیت ویتامین E

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *