به گزارش بخش اخبار فناوری زوم تک، انویدیا را به جرات می توان غول فناوری و صنعت تراشه های گرافیکی دانست که زبان زد عام و خاص محسوب می شود و تاکنون خوب عمل کرد.
انویدیا طراح پیشرو هوش مصنوعی و تراشه های گرافیکی است. این شرکت کارخانه ریخته گری خود را ندارد، بنابراین باید تراشه های طراحی شده توسط یک ریخته گری را تهیه کند. بخش عمده تراشههای NVIDIA توسط TSMC ساخته میشوند و سامسونگ مدتهاست که تلاش میکند تا بخشی از بازار را از بازیگر غالب در بازار بدزدد.
ظرفیت تولید TSMC از مدتها قبل رزرو شده است و مشتریان آن نیز باید ریسکهای ژئوپلیتیکی ناشی از تنشهای بین چین و تایوان را در نظر بگیرند. به طور طبیعی، این امر سامسونگ را به عنوان تنها جایگزین اصلی باقی میگذارد، زیرا این شرکت بعد از TSMC دومین کارخانه ریختهگری بزرگ است.
جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در سخنرانی در کنفرانس فناوری و ارتباطات گلدمن ساکس گفت که انویدیا آماده استفاده از شرکتهایی غیر از TSMC برای تولید پردازندههای گرافیکی خود است، در حالی که تنشهای فزاینده بین دو کشور را تصدیق کرد.
ما از آنها (TSMC) استفاده می کنیم زیرا آنها عالی هستند، اما در صورت لزوم، البته، ما همیشه می توانیم دیگران را معرفی کنیم. با اختلاف کمی، با اختلافی باورنکردنی بهترین در جهان است.»
با این حال، در صورت لزوم، NVIDIA میتواند به نسخهای دیگر منتقل شود. او اذعان کرد که شاید فناوری فرآیند به خوبی TSMC نباشد یا همان سطح کارایی و هزینه به دست نیاید، اما همچنان NVIDIA را قادر میسازد تا از عرضهها اطمینان حاصل کند، حتی اگر TSMC به دلیل یک رویداد ژئوپلیتیکی با اختلال مواجه شود.
انویدیا و همکاری با سامسونگ
در حالی که هوانگ سامسونگ را به عنوان جایگزین TSMC مشخص نکرده است، در واقع تنها گزینه دیگری است که فناوری و مقیاس فرآیند را در نظر بگیرید. این شرکت فناوری GAA را برای فرآیندهای 3 نانومتری و 2 نانومتری خود پذیرفته است و فعالانه در تلاش است تا مشتریان بزرگی مانند NVIDIA را از TSMC دور کند. علیرغم تمام تلاشهایش، TSMC تقریباً 62 درصد از بازار جهانی ریختهگری را حفظ کرده است در حالی که سامسونگ با 11 درصد از سهم در جایگاه دوم قرار دارد.
در دیگر خبرها طبق یک درخواست ثبت اختراع اخیراً منتشر شده، سامسونگ میتواند روی یک کیس شارژ بیسیم برای یک جفت عینک واقعیت افزوده (AR) کار کند. در حالی که اطلاعات زیادی در مورد هدست AR وجود ندارد، درخواست ثبت اختراع به نحوه عملکرد کیس شارژ بی سیم روشن می شود. اگر این شرکت دستگاهی را راهاندازی کند که در پتنت توضیح داده شده است، کاربران باید عینک AR خود را در یک کیس مستطیلی قرار دهند تا در صورت اتمام باتری، هدست را شارژ کنند.
یک درخواست ثبت اختراع ثبت شده توسط سامسونگ در اوایل سال جاری اخیراً در وب سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) (از طریق 91Mobiles) منتشر شد. در توضیحات این اختراع با عنوان “دستگاه انتقال انرژی بی سیم” آمده است که مربوط به یک دستگاه شارژ عینک AR است.
در نمودارهای مختلف موجود در سند ثبت اختراع، سامسونگ استفاده از سیم پیچ های مغناطیسی را برای انتقال نیرو به یک دستگاه گیرنده که دارای یک سیم پیچ مغناطیسی برای شارژ بی سیم است، توصیف می کند. این سیم پیچ ها در راستای افقی با عدسی های عینک AR در شکل 9a نشان داده شده است. در شکل 2، کیس شارژ دارای طراحی جعبهمانند مستطیلی است، با یک لولا که باز میشود و فضای ذخیرهسازی عینک AR را نشان میدهد. شکل 3a و 3b پوشیدنی را در داخل کیس در حالی که تا شده است و بازوها در پایین قرار دارند نشان می دهد.
نظرات در مورد : انویدیا آماده ساخت پردازندههای گرافیکی خود توسط سامسونگ است