اندروید 12 به فروشگاه های برنامه شخص ثالث اجازه می دهد تا بدون مشکل کار کنند

در سال 2020، گوگل اعلام کرد که از توانایی توسعه دهندگان در انتخاب نحوه توزیع برنامه های خود از طریق چندین فروشگاه برنامه در سیستم عامل های مختلف پشتیبانی خواهد کرد. اکنون، با Android 12 ، این شرکت به قول خود عمل می کند، زیرا در پست رسمی وبلاگ خود تأیید کرده است که “قول خود را در زمینه استفاده از فروشگاه های برنامه شخص ثالث در Android 12 آسان تر می کند”.

XDA-Developers که اسناد توسعه دهنده را بدست آوردند ، اطلاعات بیشتری را در مورد فروشگاه برنامه های شخص ثالث در Android 12 نشان داد ، که تغییرات ایجاد شده را نشان می دهد. گوگل فروشگاه Play و API خود را با ارائه ویژگی های منحصر به فرد برای اغوا کردن توسعه دهندگان و کاربران تحت فشار قرار می دهد. این گزینه همچنان برای فروشگاه های برنامه شخص ثالث و حتی APK های جداگانه برای نصب فراهم می شود. این روند آسان نیست اما با Android 12 ، Google آن را یکپارچه تر می کند تا نصب برنامه از طریق فروشگاه های برنامه شخص ثالث آسان تر شود.

از هم اکنون ، برای نصب یک APK فرد یا از طریق مخزن شخص ثالث ، باید به یک مرورگر یا یک مدیر پرونده اجازه دهید. هنگام به روزرسانی برنامه ، این حالت مشابه است ، غیر از آنچه هنگام نصب یا به روزرسانی برنامه از طریق فروشگاه Google Play اتفاق می افتد. اگرچه برخی ممکن است بگویند این یک انتخاب حریم خصوصی است و باعث می شود کاربر در مورد اینکه آیا باید ادامه دهد یا خیر فکر کند ، این یک اقدام امنیتی خودسرانه است که همیشه جواب نمی دهد. این یک تجربه دست و پا گیر است و به آن سادگی که باید نیست.

با توجه به تغییرات ذکر شده در گزارش XDA ، فروشگاه برنامه برای نصب یا به روزرسانی برنامه ها دیگر نیازی به تعامل کاربر نخواهد داشت. بدیهی است که در وهله اول نیاز به مجوزهای بارگیری برنامه های جانبی است. این باعث می شود برنامه ها به صورت دسته ای سریعتر به روز شوند. اطلاعات بیشتری در کار نیست و انتظار داریم بزودی گوگل جزئیات تکمیلی پیرامون این ویژگی اندروید 12 ارائه دهد.

بیشتر بخوانید  اندروید 12 می تواند با استفاده از یک ترفند جدید فضای تلفن شما را آزاد کند

سیستم عامل اندروید 12 گوگل با تغییرات ظاهری متنوع در تابستان سال جاری منتشر خواهد شد. نسخه بتا آن دردسترس مدل های خاصی از گوشی های اندرویدی قرار می گیرد و شامل هر مدلی نخواهد شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندروید 12 به فروشگاه های برنامه شخص ثالث اجازه می دهد تا بدون مشکل کار کنند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *