امکان رد تماس هوشمند در پتنت جدید کمپانی اپل

رد تماس

رد کردن تماس اصولاً برای برخی افراد خوش آیند نیست ولی با استفاده از پتنت جدید اپل قادر خواهید بود که این کار را به صورت هوشمند انجام دهید. وقتی فردی به شما زنگ می زند شما دو حالت برای آن دارید ، یا آن را قبول می کنید یا آن را رد می کنید و در حالت سوم پیام شما است که مثلا می گوید در جلسه هستم و قادر به پاسخگویی نمی باشم
باید اشاره کنم که پتنت تازه ای به وسیله کمپانی اپل در روز پنجشنبه در دفتر حق مالکیت معنوی و علایم تجاری آمریکا ثبت شده است. این طرح بیانگر دستیار دیجیتال هوشمند برای رد کردن تماس دریافتی نام گرفته است.

با استفاده از این طرح طراحی شده به وسیله اپل ، سیری یا دیگر دستیار های هوشمند موجود با جست و جو می توانند دلیل رد تماس را بیابند. در این طرح، دستورات کاری از زمانی آغاز می شوند که دستیار هوشمند تماسی را دریافت می کنند. در این حین دستیار دیجیتال هوشمند اطلاعات ممکن را در مورد تماس بدست می آورد. این اطلاعات شامل وضعیت عدم مزاحمت یا do not disturb و موقعیت مکانی فرد اشاره کرد. این اطلاعات از سایر برنامه ها هم به دست می آید. برای مثال اگر فرد از یک برنامه ورزشی استفاده می کند ، بیانگر این موضوع است که در حال ورزش است و اطلاعات از آن برنامه دریافت می شود.

رد تماس

دستیار دیجیتال اطلاعات لازم را دریافت می کند و حالت فرد را تشخیص می دهد و با توجه به آن ها یک پاسخ مناسب را طراحی می کند و آن را ارسال می کند. و به تماس گیرنده اطلاع می دهد که چرا نمی تواند پاسخ دهد. شما می توانید قبل از این که آن ارسال شود آن را ببینید. با توجه به تصاویر موجود ، متوجه می شوید که این سیستم فقط برای آیفون نیست و از آن در کارولینای اپل هم استفاده می شود. در تصویر پتنت مدلی که آماده شده است را می بینید و از طرح این سیستم را می توانید ببینید.

این تصاویر که از اپل ارسال شده نشان دهنده فردی است که رانندگی می کند و پیامی را به همسر خود که زنگ زده ارسال می کند. در پیام بیان شده که وی در حال رانندگی به سمت خانه است و زمان باقی مانده هم مشخص شده است. این برنامه می تواند بر حسب صدای افراد نسبت آن ها را تشخیص دهد و پیام ها را به صورت طبقه بندی ارسال کند. اگر به جای همسر شما ریس شما زنگ بزند به جای خانه از خیابان استفاده می شود. در هر شرایط و مورد این برنامه پیام مناسب را می فرستد و نوع و طریقه ارسال پیام را می توانید مشخص کنید.

بیشتر بخوانید  خبر های کوتاه از محصولات جدید اپل " آیفون 5S و 5C "

این برنامه امکاناتی مانند رد کردن تماس را هم به صورت عادی دارد. به غیر از موضوع مورد نظر باید گوش زد کنیم که اپل برای ابزار هوشمند خود به پتنت های زیادی را برای محصولات خود ثبت می کند. ولی بیشترشان ساخته نمی شوند و مصرفی ندارند. ولی این پتنت به دلیل کاربرد و دلیل استفاده آن بسیار جالب و مناسب است و انتظار داریم تا در آینده بیشتر از آن ببینیم.

رد تماس

به این دلیل که بسیاری از تصادف های ماشینی به دلیل تلفن همراه و حواس پرتی به آن است. و ساکنان کوپرتینو برای این موضوع ویژگی عدم مزاحمت در رانندگی را با ای او اس ۱۱ ارایه کردند . وقتی این آپشن روشن باشد ، تلاش می کند که حواس راننده به کمترین چیز ها پرت شود و هوش یار باشد. در تحقیقات مورد نظر در این باره به دلیل تاثیر کم این برنامه بر افراد ایالات متحده باعث شده استفاده از این گوشی حدود ۸ درصد کم تر بشود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : امکان رد تماس هوشمند در پتنت جدید کمپانی اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *