اقداماتی که هوش مصنوعی در مبارزه با سرطان انجام می دهد

هوش مصنوعی

سرطان از جمله بیماری هایی است که اخیرا در سنین مختلف و در بسیاری از کشور ها شیوع یافته و گسترش چشم گیر و قابل توجهی دارد. متاسفانه هر روز انواع جدیدی از این بیماری که طیف وسیعی از آن در خاموشی طی می شود شناخته شده و دانشمندان در تلاش یافتن راهی برای درمان این بیماری هستند. اخیرا اخبار جدیدی درباره ی استفاده از هوش مصنوعی برای درمان این بیماری و سایر بیماری های صعب العلاج منتشر شده است.

هوش مصنوعی با ایجاد شرایطی که امکان تشخیص را سریع تر و آسان تر می کند , بیماری های سخت را راحت تر شناسایی کرده و درمان را موثر تر می سازد. عملکرد هوش مصنوعی در زمینه ی تشخیص و درمان بیماری های صعب العلاج در حدی جدی و موثر است که نخست وزیر بریتانیا به صورت رسمی درباره ی آن صحبت کرده و در سخنرانی خود به آن اشاره کرده است. ترزا می اعلام کرده فن آوری هوش مصنوعی در این کشور در حدی پیشرفت کرده است که انتظار می رود به زودی بتوان بیماری های کشنده و خطرناکی مانند سرطان را خیلی زود تشخیص داده و درمان های آن ها را تسریع بخشیده و جان افراد زیادی را نجات داد. حوزه ی تشخیص و فعالیت هوش مصنوعی در کشور بریتانیا فقط محدود به سرطان نمی باشد و تلاش دارد سایر بیماری هایی را که جان هزاران نفر را در دنیا تهدید می کند , شناسایی کرده ابتلا به بیماری های قلبی , دمانس , آلزایمر و دیابت را به حداقل برسانند.

هوش مصنوعی

سازمان WHO یا همان سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است از سال 2023 آمار افرادی که به بیماری های کشنده و مهلک مبتلا می شوند بسیار کم شده و هر ساله از مرگ حتمی حدود 22 هزار نفر جلوگیری خواهد شد. دانشمندان اعلام کرده اند یکی از دلایل مرگ و درمان سخت بیماری های تشخیص آن ها در مرحله های آخر و نهایی است. تشخیص زود هنگام بیماری ها یکی از مهم ترین و حساس ترین اقدامات در بیماری ها است, هوش مصنوعی با ایجاد زمینه ی جدید در علم پزشکی سعی دارد راه جدیدی را برای ریشه کن کردن و پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها ابداع کند , همچنین در صدد این امر است که با فراهم آوردن روش هایی آسان و مقرون به صرفه درمان و شناسایی بیماری را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید  سامسونگ همگام با تکنولوژی ارتباط با مشتریان را نیز متحول کرد

تجزیه و تحلیل عکس ها و تصاویر اسکن شده , سی تی اسکن و MRI با استفاده از هوش مصنوعی بسیار راحت تر شده و بررسی اطلاعات را امکان پذیر کرده است. علائم اولیه‌ ی بیماری‌ های سرطانی و قلبی با این فن آوری خیلی سریع قابل شناسایی می باشد و هزاران نفر را از مرگ نجات خواهد داد. ترزا می در ادامه سخنان خود گفت این پروژه طوری جلو خواهد رفت که تا سال 2035 , بیش از 5 سال به طول عمر اکثر افراد افزوده خواهد شد و درصد سلامتی در همه ی سنین افزایش می یابد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اقداماتی که هوش مصنوعی در مبارزه با سرطان انجام می دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *