اعتبار 200 میلیارد تومانی برای فیلترینگ هوشمند

در سیستم فیلترینگ معمولی، ممکن است که برخی سایت‌ها و صفحاتی که محتواهای نامناسب دارند، از قلم بیفتند و یا اینکه برخی سایت‌ها و صفحاتی که محتوای نامناسب ندارند، به اشتباه فیلتر شوند. هدف ایجاد سیستم فیلترینگ هوشمند این است که اگر در سایتی محتوای نامناسب وجود دارد، به جای فیلتر شدن کل سایت، تنها صفحه و یا بخشی که دارای محتوای نامناسب است فیلتر می‌شود و دسترسی به دیگر بخش‌های آن سایت، ممکن خواهد بود. با توجه به این روش، احتمال رفع فیلتر شدن سایت‌هایی مانند Facebook و YouTube می‌رود اما تا کنون کسی از دست اندرکاران این پروژه و یا مقامات کشوری، دربارهٔ این موضوع صحبتی نکرده است.

facebook_0از این رو است که سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای فیلترینگ هوشمند در کشور اختصاص پیدا کرد. این گفته ای است که معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران از آن خبر داد.

مرتضی براری با بیان اینکه با رشد استقبال از فضای مجازی در کشور شاهد بروز جرایم در فضای مجازی هستیم و امسال شاهد رشد پرونده ها در حوزه جرایم فضای مجازی در کشور بودیم. از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش برای بالا بردن ضریب اطمینان به فضای مجازی در کشور است تا کاربران در بستری امن و مطمئن از مزایای این فضا بهره ببرند.
وی همچنین استفاده از شبکه های مجازی بومی را عامل مهم دیگری دانست و مردم را به استفاده از آن ها توصیه کرد. در ادامه وی خاطر نشان کرد که مردم باید هشدارهای نیروی انتظامی و وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات را در زمینه مقابله با جرایم فضای مجازی جدی بگیرند و در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

وی ادامه داد در راستا بحث صیانت از فضای مجازی کشور، فاز اول این برنامه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در زمینه فیلترینگ هوشمند در سال گذشته انجام‌ شده و فاز دوم نیز در حال اجرا است.  تلاش وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات برای به حداکثر رساندن امنیت و صیانت از فضای مجازی است و در این زمینه پلیس فتا اشرافیت کامل داشته و  پلیس فتا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را در به حداقل رساندن جرائم اینترنتی دارند.

بیشتر بخوانید  صیانت از حقوق کاربران یا تحریم مردم ایران از پلتفرم های قدرتمند جهانی

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اعتبار 200 میلیارد تومانی برای فیلترینگ هوشمند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *