نحوه اسکرین شات گرفتن از صفحه دسکتاپ مک بوک اپل

اسکرین شات سیستم عامل مک

در صورتی که تا به امروز به این موضوع فکر می کردید که چگونه باید در سیستم عامل مک و یا مک بوک های اپل اسکرین شات تهیه کنید، باید بگوییم که این مقاله دقیقا همان چیزی است که می خواهید زیرا در این قسمت تصمیم گرفتیم تا تمامی روش هایی که می توانید بر روی سیستم عامل مک از صفحه ی دسکتاپ اسکرین شات تهیه نمایید را برای شما شرح داده ایم.

جدیدترین نسخه از سیستم عامل مکینتاش، macOS 10.14 Mojave، نام دارد که قابلیت های تصویری ابزارهای ضبط ویدئو از صفحه نمایش را بهبود بخشیده و می تواند تمامی این ویژگی ها را برای شما فراهم نماید. زمانی که تصمیم دارید از صفحه دسکتاپ خود یک اسکرین شات تهیه کنید می توانید با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی (⌘) Shift + Command + دکمه ی 4 یا 3  از آن اسکرین شات تهیه نمایید که در این میان در گوشه ی سمت راست صفحه نمایش برای یک لحظه تصویری نظیر سیستم عامل iOS نمایش داده می شود.

شما با انجام این کار می توانید به راحتی بر روی تصویر کوچکی که در سمت راست مانیتور شما نمایان گردیده است کلیک کنید تا بتوانید چرخش، حاشیه نویسی و یا اشتراک گذاری این تصویر را به انجام برسانید. همچنین می توانید همین تصویر را بلافاصله به نرم افزار ویرایش تصویر اختصاصی خود انتقال دهید. بر روی این ریز عکس کلیک نمایید تا میانبرهایی که تصویر را به یک پوشه یا برنامه محبوب انتقال می دهد، نشان دهد یا فایلی را در پوشه پیش فرض برای تصاویر نشان دهد.

شما می توانید پوشه های پیش فرض این تصاویر را با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + Command (⌘) + 5 در یک نوار ابزار جدید تنظیم نمایید (می توانید با استفاده از انگشتان خود تصویر را به هر قسمتی که دوست دارید بکشید.

 

اسکرین شات سیستم عامل مک

نوار ابزار تصویر

در ابتدا سه آیکون از سمت چپ، مجموعه ای است که در یک تصویر استاتیک از اسکرین شات دسکتاپ چیده شده است و شامل تمامی فضای دسکتاپ، بخش خاصی که آن را تغییر می دهید و یا تنها یک پنجره ی ویندوزی. در دومین قدم، دو فیلم ضبط شده ی دیگر در کل تصویر و یا قسمتی از صفحه نمایش می باشد. نوار ابزار این تصاویر و ویدئو ها را از فضای بالایی و یا پایینی دکمه ی X جدا می کند.

خاموش کردن تصویر کوچک پس از اسکرین شات

بر روی گزینه ی Option کلیک کرده و تیک Show Floating Thumbnail را بردارید. حتی شما می توانید مکان نما در بخش تصاویر ایستا و همچنین نشانگر ماوس در فیلم های ویدئویی ضبط شده را در این بخش خاموش نمایید.

تنظیم شمارش معکوس

شما در داخل منوی Option  می توانید برای اسکرین شات گرفتن یک تایمر 5 الی 10 ثانیه ای را تنظیم نمایید.

ضبط ویدئو با صدا

اساسا ویدئوهای سیستم عامل مک به صورت پیش فرض بدون صدا ضبط می شوند ولی با انتخاب حالت Video Mode در منوی پیش روی شما یک گزینه به منظور ضبط صدا با استفاده از میکروفن مک بوک به نمایش در می آید.

تنظیمات اسکرین شات

شما دیگر احتیاجی به فرمان های ترمینال به منظور انتخاب صفحه نمایش Mac OS ندارید! منوی تنظیمات شامل تمامی بخش های حاضر و لازم برای تغییر این شرایط می باشد که شما می توانید به راحتی تغییرات لازم را اعمال نمایید.

یادآوری انتخاب های قبلی 

در شرایطی که تنها قسمتی از دسکتاپ به عنوان بخش هدف شما می باشد، می توانید گزینه ی Remember Last Selection را در هر زمان فعال و یا غیرفعال نمایید تا انتخاب های پیشین شما را نمایش دهد.

اسکرین شات سیستم عامل مک

نحوه اسکرین شات گرفتن در نسخه های قدیمی Mac OS و مک بوک

در صورتی که از کاربران مک بوک های قدیمی کمپانی اپل هستید و سیستم عامل شما macOS 10.14 Mojave نمی باشد، اساسا دریافت اسکرین شات از صفحه دسکتاپ کمی متفاوت تر از قبل می باشد که در بحثی مفصل و در مقاله ای جداگانه در این موضوع نیز مطالبی را برای شما شرح خواهیم داد.

ذخیره سازی اسکرین شات در دسکتاپ

به منظور گرفتن اسکرین شات از دسکتاپ مک بوک خود باید کلیدهای ترکیبی Command (⌘) + Shift + 3 را فشار دهید تا یک فایل تصویری با فرمت PNG بر روی دسکتاپ شما ذخیره سازی گردد.

بیشتر بخوانید  سری آیفون 14 پرو با تاخیر عرضه می شود

گرفتن اسکرین شات از بخشی از صفحه دسکتاپ

اگر قصد دارید پاره ای از صفحه نمایش را در اسکرین شات خود داشته باشید تنها لازم است تا کلیدهای ترکیبی Command (⌘) + Shift + 4 رابفشارید تا نشانگر ماوس به یک نشانگر Crosshair تبدیل گردد. در عین حال که دکمه های ماوس را نگاه داشته اید، آن را با استفاده از کلیک راست به سمت قسمتی از تصویر ببرید که قصد دارید از آن اسکرین شات داشته باشید، سپس منتظر بمانید تا فایل عکس با فرمت PNG در مک بوک شما ذخیره سازی گردد.

ثبت اسکرین شات از یک پنجره

به منظور دریافت یک اسکرین شات دقیق از یک پنجره ی خاص در سیستم عامل مک باید در ابتدا از کلیدهای ترکیبی Command (⌘) + Shift + 4 را بفشارید تا نشانگر تصویر به صورت نماد دوربین در بیاید؛ توجه داشته باشید که این کار باید قبل از استفاده Space bar صورت پذیرد. اکنون نشانگر دوربین را بر روی پنجره ی موردنظر حرکت دهید تا Bold شود و سپس بر روی آن کلیک راست کرده تا فایل PNG تصویر در دسکتاپ شما ذخیره سازی گردد. شما می توانید پیش از کنسل نمودن اسکرین شات بر روی کلید Esc فشار دهید.

ثبت اسکرین شات از یک منو بر روی Mac OS

این امکان نیز برای شما فراهم شده است تا با استفاده از کلیدهای ترکیبی تنها از یک منو خاص اسکرین شات دریافت نمایند. در ابتدا کلیدهای ترکیبی Command ⌘ + Shift + 4 بفشارید و سپس با فشردن دکمه ی Space Bar و فشردن کلیک چپ بر روی منو فایل PNG آن را ذخیره سازی نمایید.

اسکرین شات سیستم عامل مک

تغییر فرمت فایل اسکرین شات و محل ذخیره سازی

در صورتی که از نسخه های قدیمی سیستم عامل مک استفاده می کنید، به منظور تغییر فرمت فایل و محل ذخیره سازی باید مراحل زیر را طی کنید.

این سیستم عامل به صورت پیش فرض تصاویر را با فرمت PNG ذخیره سازی می نماید که می توانید با وارد کردن دستور زیر در ترمینال ویندوز این فرمت را به jpg تغییر دهید:

defaults write com.apple.screencapture type jpg
لازم به ذکر است که حتما نباید پسوند تصویر اسکرین شات شما jpg. باشد، شما می توانید به هر پسوند دیگری فایل موردنظرتان را تغییر دهید؛ نظیر TIFF، PDF و یا bitmap. شما می توانید در انتهای کد فرمت موردنظرتان را اعمال نمایید.

به منظور تغییر محل ذخیره سازی فایل باید کد زیر را در ترمینال این سیستم عامل وارد نمایید:

defaults write com.apple.screencapture location
سپس در مسیر موردنظر که دوست دارید تصاویر ذخیره سازی شود، آدرس را وارد نمایید و یا آن را در پنجره ی ترمینال Paste کنید.

پس از انجام شدن این فرآیند، دستور زیر را وارد نمایید تا تنظیمات جدید برایتان بارگیری شود:

killall SystemUIServer

نمایش اسکرین شات در حالت پیش نمایش

در حالت پیش نمایش تنها می توانید تصویر خود را برش داده و یا ابعاد آن را تغییر دهید – همچنین به منظور حاشیه نویسی تصاویر برای شما مفید خواهد بود. درابتدا اطمینان حاصل نمایید که منوی بارگذاری افکت ها برای شما به نمایش در آمده است، سپس می توانید افکت های مختلفی که در این بخش فراهم شده است را مشاهده نمایید.

به منظور ایجاد دستورالعمل ها و افکت هایی در خارج از تصویر، نرم افزار فلش برای شما مفید خواهد بود و همچنین گزینه ای به منظور برجسته تر متن ها با رنگ های مختلف و یا Hide نمودن آن ها وجود دارد که می توانید در باکس موردنظر متن خود را وارد نمایید.پ

اسکرین شات با استفاده از کیبورد

اگر تنها از کیبورد مک بوک خود استفاده می کنید و نمی خواهید از ماوس لپ تاپ استفاده نمایید، می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی که از ابتدای متن به آن ها اشاره داشتیم، بهره مند گردید. با تمامی این تفاسیر کلید Command (⌘) نقش اساسی را در اسکرین شات با ویندوز ایفا می کند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

4/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه اسکرین شات گرفتن از صفحه دسکتاپ مک بوک اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *