استفاده فیسبوک از ترفندهایی برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست و جعلی

با توجه به این که اخبار نادرست منتشر شده در شبکه های اجتماعی بزرگ مثل فیسبوک می‌تواند تاثیر زیادی در جامعه بگذارد، این شرکت به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در فیسبوک می‌باشد. هنوز هم این امر که خبرهای جعلی تا چه اندازه‌ در روند انتخابات امسال آمریکا تاثیر گذاشتند، جای بحث دارد و فیسبوک از طرف رسانه‌‌ها برای ایجاد راهکاری برای جلوگیری از اتشار اخبار نادرست در این شبکه اجتماعی، تحت فشار قرار دارد. و به همین علت فیسبوک دست به کار شده تا با الگوریتم‌ّای هوشمندی جلوی انتشار این گونه اخبار را بگیرد.

چند ماه قبل فیسبوک این امکان را برای کاربران خود ارائه داده که اخباری را که به نظرشان مشکوک و یا نادرست می‌باشد علامت‌گذاری کنند تا این اخبار توسط طرف سومی بررسی شده و صحت یا عدم صحت آن مشخص شود. برای مقابله بهتر با انتشار این اخبار، قرار است که فیسبوک از الگوریتم‌های نیوز فید خود استفاده کند تا محتواهای مشروع و درست نسبت خبرهای جعلی و نادرست بیشتر انتشار یافته و در معرض دید مخاطبین قرار گیرد.

فیسبوک در پستی اشاره می‌کند که کاربران اخباری را به عنوان اخبار درست در نظر می‌گیرند که حقیقی بوده و گمراه کننده و احساساتی و یا اسپم نباشند. فیسبوک هم از همین معیارهای کاربران خود استفاده خواهد کرد تا علاوه بر دفن کردن اخبار جعلی و نادرست، بتواند میزان مشاهده صفحاتی را که با اصرار و یا ترفندهای دیگر مردم را به لایک کردن و به اشتراک گذاری مجبور می‌کنند، کاهش دهد.

فیسبوک برای این که به سیستم خود آموزش دهد که چگونه بتواند این پست‌ها را تشخیص دهد، مجموعه‌ای از این گونه صفحات و پست‌ها را به یک مدل کامپیوتری داد تا این مدل کامپیوتری بتواند این گونه پست‌ها را بشناسد و انواع آن‌ها را یاد بگیرد تا بتواند در آینده هم ‌این نوع پست‌ها و صفحات را شناسایی کند.

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  خبر های کوتاه و جالب از دنیای تکنولوژی

نظرات در مورد : استفاده فیسبوک از ترفندهایی برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست و جعلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *