استفاده از چراغ مگنتی در نورپردازی فضای داخلی

چراغ های مگنتی از جدید ترین چراغ های روشنایی هستند که با ویژگی های منحصر به فرد خود انقلاب جدیدی در نورپردازی ایجاد کرده اند. از مهمترین ویژگی های چراغ مگنتی انعطاف پذیری آن در سیستم نورپردازی است ، بدین صورت که این چراغ ها با اتصال آهنربایی به ریل قابلیت این را دارند که بتوانید در هر زمان با توجه به تغییر چیدمان فضا چراغ ها را جابجا کنید و به نورپردازی دلخواه خود برسید. همچنین تنوع زیاد در چراغ های مگنتی باعث می شود بتوانید با توجه به نوع کاربری و نیاز روشنایی از یک یا چند منبع نوری به شور همزمان استفاده کنید.

معرفی سیستم مولتی ترک

سیستم مولتی ترک یک سیستم روشنایی شامل انواع چراغ مگنتی می باشد که برای اولین بار در ایران توسط صنایع روشنایی نورانه تولید و رونمایی شد. سیستم مولتی ترک این امکان را فراهم می کند که بتوانید چراغ های مگنتی را با یک کلیک ساده به ریل متصل کنید و در هر زمان بتوانید بدون محدودیت منابع نوری دیگری را به سیستم اضافه کنید و حتی بتوانید به راحتی چراغ ها را جابجا کنید و نورپردازی را تغییر دهید.

استفاده از چراغ مگنتی در نورپردازی فضای داخلی

اجزای سیستم مولتی ترک

سیستم مولتی ترک نورانه شامل چهار بخش می باشد مه در ادامه به توضیح هر بخش خواهیم پرداخت:

1-درایور: که وظیفه آن تبدیل برق 220 ولت به 48 ولت DC می باشد. این برق 48 ولت توسط فیدر ورودی برق به ریل انتقال پیدا می کند.

2-فیدر ورودی برق: وظیفه انتقال برق 48 ولت به ریل را به عهدا دارد.

3-ریل: ریل های مولتی درک در انواع مختلف تولید می شوند و بسته به نوع نصب و اینکه در چه مرحله ای از ساخت سقف قرار دارید می توانید از این ریل ها استفاده کنید.

4-چراغ های مگنتی که به صورت آهنربایی و با یک کلیک ساده به ریل متصل می شوند و در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع چراغ مگنتی در سیستم روشنایی مولتی ترک

در سیستم مولتی ترک امکان استفاده انواع چراغ مگنتی خطی، اسپات و دکوراتیو وجود دارد. چراغ خطی برای تامین روشنایی عمومی فضا استفاده می گردد که قابلیت تولید به صورت ثابت و فکی (زاویه پذیر) را دارد. چراغ های اسپات وظیفه تامین نور متمرکز و نقطه ای را دارد و همچنین می تواند به عنوان والواشر نیز مورد استفاده قرار گیرد. چراغ های دکوراتیو استفاده شده در این سیستم نیز تامین نور دکوراتیو و تزیینی فضا را به عهده دارند.

در کلیه چراغ های مگنتی از منبع نور LED استفاده شده که علاوه بر کاهش مصرف انرژی باعث افزایش بازدهی طول عمر چراغ ها می گردد.

استفاده از چراغ مگنتی در نورپردازی فضای داخلی

نورپردازی با چراغ مگنتی در مکان های مختلف:

همانطور که اشاره شد چراغ های مگنتی انواع مختلفی دارند که می توان نسبت به نوع نورپردازی و یا کاربری فضا از یک یا چند نوع چراغ در روشنایی استفاده کرد. در زیر به توضیح چند نمونه از نورپردازی با چراغ مگنتی می پردازیم.

  • نورپردازی با چراغ مگنتی در منزل:

فضای مسکونی شامل بخشهای مختلفی از جمله پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و حمام می باشد و هر کدام از این بخش ها نیازمند نورپردازی متناسب با نوع استفاده آن هستند.

در پذیرایی باید علاوه بر نور کافی از نورپردازی تاکیدی نیز برای تابلو ها و وسایل تزیینی استفاده شود. بنابراین می توان از چراغ های مگنتی اسپات در کنار چراغ های خطی استفاده نمود.

اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش است و نیازمند نوری ملایم است. در این خصوص می توان از چراغ های مگنتی به صورت آویز استفاده نمود که علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز زیبایی خاصی نیز به فضا القا می کند.

آشپزخانه نیز با توجه به کاربری آن نیازمند نور کافی در کنار نور وظیفه است. همچنین استفاده از چراغ های آویز در بخش جزیره زیبایی شگفت انگیزی به فضا می بخشد.

  • نورپردازی با چراغ مگنتی در فروشگاه ها:

فروشگاه محلی است که محصولات باید به بهترین شکل دیده شوند تا علاوه بر فروش بیشتر رضایتمندی مشتریان حاصل گردد. پس در نورپردازی فروشگاه نیازمند روشنایی کافی در کنار نورپردازی تاکیدی برای جلوه بیشتر محصولات داریم. برای نورپردازی تاکیدی استفاده از چراغ های اسپات بهترین گزینه است و می توانید مسیر نور هر چراغ را به سمت کالا و هدف مورد نظر تنظیم کنید.

  • نورپردازی با چراغ مگنتی در فضای اداری:

به طور کلی فضای اداری محلی برای کار متمرکز است. بنابراین باید حاوی روشنایی کافی و بدون خیرگی باشد. استفاده از چراغ های خطی با پخش نور یکنواخت به صورت توکار و آویز ایده بسیار خوبی در نورپردازی فضای اداری است و البته برای بخش های مختلف فضای اداری با توجه به نوع کاربری هر فضا باید موارد بیشتر در نظر گرفته شود.

جمع بندی

چراغ های مگنتی با ویژگی انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی که دارند بسیار در نورپردازی بویژه در معماری مدرن مورد استقبال قرار گرفته اند. زمانی که شما نیاز داشته باشید چیدمان فضای خود را تغییر دهید به راحتی می توانید چراغ ها را جابجا و یا تعویض کنید و روشنایی ند نظزتان را ایجاد کنید. همچنین چراغ های مگنتی قابل استفاده در انواع فضا با کاربری های مختلف از جمله فضای تجاری، اداری، مسکونی، فروش گاه ها، هتل ها و گالری ها هستند و تغییر بی نظیری در فضای داخلی شما ایجاد می کنند.

منبع

صنایع روشنایی نورانه، تولید کننده چراغ های روشنایی شامل (چراغ خطی، چراغ ریلی، چراغ مگنتی، چراغ دانلایت، چراغ اسپات، و سیستم های روشنایی) با منبع نور ال ای دی و قطعات اروپایی با 5 سال گارانتی، طراحی و مشاوره رایگان نورپردازی.

Website: www.nooraneh.com

Instagram: @nooraneh_lighting

Contact: 021-88839700

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : استفاده از چراغ مگنتی در نورپردازی فضای داخلی

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و درود.

    اطلاعات بسیار خوب و کاربردی بود. من از چراغ های مگنتی در نورپردازی بسیار استفاده می کنم چون میتونه با نوع چیدمان هماهنگ شه.

  2. باسلام. ممنون از اطلاعات بسیار مفیدتون درمورد چراغ های مگنتی.
    چراغ مگنتی ایده بسیار جدیدی هست و در معماری مدرن میتونه کاربرد فراوانی داشته باشه.