از سیر تا پیاز Xolo Chromebook – قسمت اول

از سیر تا پیاز Xolo Chromebook - قسمت دوم

جنس بدنه ما را یاد لپتاپ های محکمی که مخصوصا برای دانش آموزان ساخته شده بودند که کاملا منطقی ست زیرا به احتمال زیاد مورد استفاده این دستگاه نیز همین است. هر چند، با باز کردن دستگاه، خطوط پلاستیکی براقی دور کیبورد به چشم میخورند. کیبورد متناسبا بزرگ است، اما شما سریعا متوجه تفاوت آن با لپتاپ ها میشوید. زیر آن یک تراک پد بدون دکمه قرار دارد. بالای نمایشگر با صفحه غیر لمسی، یک وبکم و چراغ ال ای دی نگه داشته شده اند. به غیر از این ها هیچ چیز مهمی برای گزارش وجود ندارد.

یک جای USB 2.0 در هر سمت دستگاه دیده میشود در سمت چپ کنار آن، ورودی USB 2.0 و جای مموری میکرو اس دی و در سمت راست سوکت هدست ۳.۵ میلیمتری و کنسینگتون قرار دارد. در پایین دو اسپیکر کوچک قرار دارند اما به اندازه برای تولود صدای بهتر، به کناره ها نزدیک نیستند. و به نظر میرسد نیازی به باد خور نیست. اگر به دنبال ابزار مد هستید، باید توجهتان را به سمت دیگری معطوف کنید، اما تا جایی که ما میبینیم ظاهر کلی و کیفیت ساخت خوبی دارد. حتی با معیار های تبلت های اندروید، این دستگاه از لحاظ نرم افزاری چیز زیادی برای گفتن ندارد. پردازشگر Rockchip RK3288 با چهار هسته ARM Cortex-A17 که تا ۱.۸۸ گیگاهرتز کار میکند و پردازشگرMali-T624.این RK3288 از ویدیو هایی تا 4K و اچ دی و اکثر فرمت های محبوب پشتیبانی میکند.

دو گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه داخلی و یک جای میکرو اس دی برای فضای بیشتر در صورت نیاز دارد. به علاوه با خرید این دستگاه ۱۰۰ گیگ فضای گوگل درایو تا دو سال در اختیار شما قرار میگیرد. این دستگاه ۱۱.۶ اینچی و نمایشگر 1366×768 پیکسلی به اندازه ی یک لپتاپ معمولی خوب است اما وبکم ۱مگاپیکسلی برای دستگاهی که قرار است تمام مدت آنلاین استفاده شود، کمی ضعیف است Wi-Fi b/g/n/ac و بولوتوث ۴.۰ از دیگر امکانات آن است. زولو ادعا میکند که باتری ۴۲۰۰ امپری، تا ۱۰ ساعت دوام خواهد داشت اما شرایط را مشخص نکرد.این دستگاه از Cellular data پشتیبانی نمیکند. ما واحد بازبینی خود را با کروم او اس 42.0.2311.153 آغاز کردیم و آپدیت 43.0.2357.130 را دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید  از این پس میتوانید روی کروم بوکتان پین کد تنظیم کنید

آپدیت کردن به اندازه یک کلیک و انتظار برای بارگذاری مجدد دستگکاه راحت بود. گوگل هر بار آپدیت های کوچکی میفرستد و اکثر اوقات هیچ تغییر بزرگی اتفاق نمی افتد. با این حال چیزهای زیادی از آخرین باری که دستگاه کروم او اسی گران قیمت را بررسی کردیم یعنی کروم باکس CN60. ایسوس، مدت زیادی میگذرد. بسیاری از طراحی های گوگل مانند آیکون ها و سایه ها و لایه ها به کروم او اس نیز انتقال داده شده و ظهر آن را بسار ساده و جذاب است.منوی لانچر جای خود را به ابزار جستجو داده که شبیه به نیو کارت گوگل است و چند برنامه ای که بیشتر استفاده میکنید نمایش داده میشوند اما برای دسترسی به بقیه میتوانید تنها با یک کلیک در زیر منو تمام برنامه ها، پیدا کنید.

شما میتوانید در صفحه تنضیمات، سیستم دستور صوتی را با گفتن باشه گوگل فعال کنید همانطور که انتظار میرفت، همه چیز به اکانت گوگل متصل است. اگر از همهن اکانت روی دستگاه اندرویدی خود و یا مرورگر کروم روی دسکتاپ استفاده کنید متوجه میشوید که بسیاری از اطلاعات شخصیتان در آن قرار دارد. کارکرد زولو کروم بوک را نمیتوان با یک لپتاپ معمولی مقایسه کرد. باید آن را یک مرورگر فیزیکی بنامیم تا یک لپتاپ. اما اگر در هر صورت اکثر وقتتان را در کروم میگذرانید، چیز زیادی از دست نمیدهید. امکان استفاده چند کابر از این دستگاه وجود دارد و هر کس با اکانت گوگل خودش وارد میشود و حالت میهمان هم در صورت نیاز موجود است.

منبع : gadgets.ndtv.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از سیر تا پیاز Xolo Chromebook – قسمت اول

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *