ارسال اینترنت ماهواره ای برای مناطق محروم توسط فیسبوک

اینترنت ماهواره ای

اینترنت ماهواره ای | این روزها در برخی از کشورهای جهان سوم، محدودیت بسیاری برای ارتباط سایر کشورها و بخش ها دیگر دنیا می باشد که این موضوع به بحث عدم دسترسی و یا محدودیت بالا برای دسترسی به اینترنت می باشد. خیلی از کشورهای جهان سوم هم اکنون به اینترنت آزاد دسترسی ندارند و در شرایط بسیار بحرانی به سر می برند. در این حال چندی پیش خبری منتشر شد که نشان می داد کمپانی فیسبوک در حال فعالیت بر روی اینترنت ماهواره ای می باشد.

اینترنت ماهواره ای فیسبوک

هم اکنون فیسبوک در حال فعالیت بر روی یک پروژه ماهواره ای جدید می باشد که ارتباط اینترنت با پهنای باند وسیع را برای مناطق محروم و یا بادسترسی دسترسی کم فراهم می نماید. تمامی سندهای معتبر و درخواستی که از سوی این شبکه اجتماعی به قانون آزادی اطلاعات ارسال شده دارای چندین ایمیل تبادل شده میان مقامات FCC و نمایندگان فیسبوک از سال 2016 تا 2018 میلادی می باشد. در ایمیل های ارسالی سال 2018، شرکت فیسبوک به یک برنامه کاربردی ماهواره ای از ماهواره آتنا اشاره دارد.

در اوایل سال جاری میلادی ، شایعاتی منتشر شد میبنی بر اینکه فیسبوک در حال فعالیت بر روی یک پروژه ماهواره ای دیگر می باشد. در این میان، مرکز IEEE نیز افشا نکرد که ماهواره آتنا ظاهرا اشاره به سرکت فیسبوک دارد. اکنون با اطمینان کامل می گوییم که فیسبوک در پس این ماجراست، زیرا این کمپانی پروژه آتنا را تائید کرد، اما لازم به ذکر است که هنوز برنامه های مشخصی برای این ماهواره در نظر گرفته نشده است.

این کمپانی پیش از این نیز بر روی فناوری های ماهواره ای مشغول به کار بوده است. قرار بود فیسبوک اینترنت ماهواره ای را برای قسمت هایی از آفریقا در سال 2016 میلادی راه اندازی نماید ولی زمانی که موشک فضایی اسپیس ایکس طی یک آزمایش منفجر شد این پروژه به طور کامل به تعلیق درآمد.

 

زوم تک همراه همیشگی شماست …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  امضای قراردادی میان فیسبوک و یونیورسال موزیک گروپ

نظرات در مورد : ارسال اینترنت ماهواره ای برای مناطق محروم توسط فیسبوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *