ارزش بیت‌کوین برای ایلان ماسک بیشتر از کمپانی خودروسازی تسلا است!

ارزش بیت‌کوین

ارزش بیت‌کوین برای ایلان ماسک بیشتر از تسلا است! ایلون ماسک طی چند هفته از بابت افزایش قیمت بیت‌کوین، سود 1.2 میلیاردی کرده است!

به گزارش زوم تک به نقل از وبسایت fortune، ایلان ماسک ( Elon Musk) بنیان گذار کمپانی های خودروسازی تسلا، پی پال ( PayPal ) و اسپس ایکس، در چند هفته اخیر زیر زره بین بسیاری از خبرگذاری ها قرار گرفته است.

ایلان ماسک صاحب کمپانی خودروسازی تسلا ( Tesla) چند هفته پیش اعلام کرد که این کمپانی در حدود 1.5 میلیون دلار ایالت متحده در ارزهای دیجیتالی بیت کوین سرمایه گذاری کرده است.

 

ارزش بیت‌کوین و تسلا

اعلام خبر سرمایه گذاری کمپانی خودروسازی تسلا به مبلغ 1.5 میلیون دلار حواشی بسیاری را در پی داشت. بسیاری از کمپانی ها اعلام کرده اند که در حال پایه ریزی سازوکار قانونی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتالی بیت کوین هستند.

بسیاری از دیگر کمپانی های مطرح دنیا اعلام کرده اند که به زودی پرداخت بیت کوین را به عنوان یک شیوه پرداخت هم چون کارت های مسترکارت، پی پال، ویزاکارت و … قبول خواهند کرد.

 

ارزش ارز دیجیتالی بیت کوین در چند هفته اخیر تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. ارزش هر یکی از یونیت های بیت کوین تا قبل از اعلام سرمایه گذاری تسلا در این ارز دیجیتالی، چیزی در حدود 33 هزار دلار ایالات متحده بود.

پس از اعلام سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلاری تسلا در ارز دیجیتالی بیت کوین، ارزش هر یک از یونیت های بیت کوین از 33 هزار به 40 هزار دلار و در هفته های آتی تا 61 هزار دلار ایالات متحده نیز افزایش پیدا کرد.

 

آینده ارزش بیت‌کوین

البته با اعلام سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلاری تسلا در ارز دیجیالی بیت کوین، سهام این خودروسازی افت 20 درصدی محسوسی را تجربه کرده است.

طبق گفته Fortune، در پی افت سهام تسلا، هر یونیت سهام تسلا از 863 دلار به 697 دلار سقوط کرده است که ضرر مالی 161 میلیاردی را برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

آنالیزگر wedbush دانیل ایوس (Daniel Ives) در تاریخ 20 فوریه اعلام کرد که سودی که کمچانس خودروسازی تسلا از سرمایه گذاری در ارز دیجیتالی بیت کوین به دست آورده است از درآمد فروش خودروهای تمام الکتریکی و فروش باطری سال پیش این کمپانی، بیشتر بوده است.

ایوس هم چنین پیش بینی می کند که آینده روشنی برای سهام خودروسازی تسلا در پیش رو است. وی پیش بینی می کند که در بهترین حالت، ارزش هر یکی از یونیت های سهام تسلا تا اواخر سال به 950 دلار و در بهترین حالت به 1250 دلار برسد. در صورت رسیدن ارزش هر یکی از یونیت های سهام تسلا به 950 و 1250 دلار، سهام این کمپانی به ترتیب رشد 27 تا 68 درصدی را تجربه می کند. در حال حاضر، ارزش هر یکی از یونیت های سهام تسلا در حدود 700 دلار است.

بیشتر بخوانید  کمپانی سونی نیز وارد عرصه ارزهای دیجیتال شد

کمپانی تسلا در چند هفته به دلیل افزایش قیمت تصاعدی چنده ده درصدی ارزدیجیتالی بیت کوین، بیشتر از 1.2 میلیارد سود تنها در طی چند هفته کرده که این مبلغ بیشتر از سود فروش خودروهای این کمپانی در سال پیش میلادی است!

به نظر وی، تصیمم تسلا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتالی بیت کوین، کاملا هوشمندانه و درست بود. وی هم چنین ادعا کرد که افزایش ارزش سهام تسلا، تاثیرات مثبتی بر دیگر سهام های متعلق به پی پال و اسپیس ایکس در 12 تا 18 ماه آینده بگذارد.

 

قیمت احتمالی ارزدیجیتالی Bitcoin در سال آینده

با وجود افزایش سهام چنده ده درصدی ارز دیجیتالی بیت کوین تنها در عرض چند هفته اخیر و پیش بینی اغلب کارشناسان به افزایش ارزش بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران از احتمال کاهش به یک باره سهام تسلا نگران هستند. در ماه های اخیر بسیاری از کلاه برداران اینترنتی سرمایه های کلانی را به سرقت برده اند و از آن جایی که بیت کوین سازوکار قانونی ندارد، هیج تضمینی در صورت ضرر مالی پاسخگوی سرمایه گذاران نخواهد بود. از این قیمت احتمالی بیت کوین در آینده و حتی در سال آینده امری دشوار و گاها ناممکن است.

ایلون ماسک برای مراقب از سهام 715 میلیارد دلاری تسلا بسیاری باید محطاطانه رفتار کند، چراکه در صورت ضرر مالی هر گونه تصمیم اشتباهی می تواند کمپانی خودروسازی تسلا را به مرز برشکستی بکشاند!

 

پیش بینی می شود که ارزش هر یک از یونیت های بیت کوین تا سال آینده به رشد تصادعدی خود ادامه بدهد. برخی از منابع غیررسمی از احتمال افزایش قیمت هر یک از یونیت های بیت کوین به بیشتر از 120 هزار دلار خبر داده است.

ارزش بیت‌کوین در سال آینده مشخص نیست! البته همان طور که گفته شد، هیچ الگوی مشخصی برای پیش بینی قیمت احتمالی بیت کوین وجود ندارد. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که ارزش هر یک از یونیت های بیت کوین در سال آینده به 0 دلار نیز کاهش پیدا کند! اختلاف نظر کارشناسان ارزهای دیجیتالی موجب شده است که سرمایه گذاران با ترس و ریسک بیشتر دست به معامله این ارزدیجیتالی بزنند!

 

منبع: fortune

 

 

در ادامه در مجله خبری زوم تک بیشتر بخوانید:

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ارزش بیت‌کوین برای ایلان ماسک بیشتر از کمپانی خودروسازی تسلا است!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *