احتمالا فیسبوک به دلیل نقض حقوق کاربران جریمه سنگینی بشود!

فیسبوک

چندی پیش بود که خبر سو استفاده ترامپ از اکانت کاربران فیسبوک برای به دست آوردن رای برای ریاست جهموری منتشر شد که به دنبال این عمل بخش تبلیغاتی فیس بوک نیز دچار زیان ها و آسیب هایی گردید. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ( FTC ) که به حقوق کاربران در فضای مجازی بسیار حساس است و برای حفظ آن تلاش های زیادی می کند , قصد دارد شرکت فیسبوک را به دو تریلیون دلار جریمه محکوم نماید.

البته باید بگوییم این کمیسیون جرایم خود را بر اساس درآمد شرکت ها و شبکه ها تنظیم می کند و مبالغ آن ها به صورتی است که مدیران توانایی پرداخت آن ها را داشته باشند , همین امر باعث شده نظر افراد زیادی به جریمه کلان  درآمد نجومی شرکت فیس بوک جلب شود. به دنبال این اعلام جریمه شرکت فیسبوک در پی راه گریزی از این جریان است و سعی دارد اتهام نقض اطلاعات کاربران فیس بوک در برخی از کشور ها از جمله کشور های اروپایی را از خود پاک کند اما زمانی که یکی از کارمندان کمبریج آنالیتیکا به نام کریستوفر ویلی , شواهد و اطلاعات حاکی از سو استفاده تعدادی از شرکت ها از اکانت کاربران و دسترسی آن ها به حساب کاربری افراد را رسانه ای کرده و در بسیاری از شبکه های مجازی منتشر کرد , FTC وارد ماجرا شد.

تعدادی از این شرکت ها با سواستفاده از اطلاعات شخصی کاربران , تبلیغات گسترده ای را برای خود آغاز کرده بودند و این اقدام برای آن ها هیچ هزینه ای نداشت. نکته جالب این است که یکی از این شرکت ها , کمبریج آنالیتیکا.می باشد و گویا ویلی پس از آگاهی از این جریان , برای متوقف کردن آن دست به انتشار این اطلاعات به صورت علنی زده است. هر چند شرکت کمبریج آنالیتیکا به شدت هر گونه اتهامی را انکار کرده و مدعی است ویلی به دلیل مشکلات مالی قصد بد نام کردن این شرکت را دارد. این موضوع در دست بررسی های جدی توسط FTC می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : احتمالا فیسبوک به دلیل نقض حقوق کاربران جریمه سنگینی بشود!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *