چه آینده‌ای در انتظار بیت کوین است؟

کریپتو کارنسی

بسیاری از افراد این روزها با ارزهای دیجیتال درگیر هستند. برخی تنها به دنبال این هستند تا بدانند که ایردراپ چیست تا بتوانند به رایگان ارزهایی را به دست بیاورند. برخی به دنبال یادگیری نحوه خرید تتر در نوبیتکس هستند تا به کمک آن ارزهای دیگری را خریده و به سبد خود اضافه کنند. برخی دیگر پا را کمی فراتر گذاشته و به دنبال کشف آینده بیت کوین و دنیای رمز ارزها هستند.

برای یادگیری نکات مختلف درباره‌ی رمزارزها می‌توانید از مهارت‌ها و دانش افرادی هم‌چون امید فدوی (Omid Fadavi) استفاده کنید. در این میان اما کشف آینده‌ی این عرصه، تنها با حدس و گمان‌ها امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم برخی از محتمل‌ترین شرایط پیش رو را برای بیت‌کوین بررسی کنیم.

ممکن است بیت کوین به عنوان یک طلای دیجیتال شناخته شود

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باورند که بیت کوین در آینده به عنوان یک دارایی کمیاب و ارزشمند تلقی خواهد شد. تحلیل‌گرانی هم‌چون پیتر مک کورمک این احتمال را بسیار بالا می‌دانند. برخی می‌گویند ممکن است بیت‌کوین حتی جای طلا را نیز بگیرد و ارزش آن را دستخوش قرار دهد.

از طرفی برخی معتقدند تاثیر بیت کوین بر کاهش شکاف طبقاتی نیز ارزش تامل دارد. کاهش تورم و افزایش عدالت اجتماعی دیگر هدفی‌ست که بیت‌کوین می‌تواند در آینده دنبال کند.

چنین حدسیاتی می‌تواند شما را تهییج کند تا به سرعت به دنبال یادگیری نحوه خرید تتر در نوبیتکس باشید تا بتوانید در زمان و قیمت مناسب مقداری بیت کوین برای آینده‌ی خود بخرید.

کریپتو کارنسی

آیا قانون گذاری می‌تواند بیت کوین را محدود کند؟

از طرفی برخی دیگر از کارشناسان این حوزه معتقدند برخی قانون‌گذاری‌ها می‌توانند محدودیت‌هایی را در دنیای رمزارزها اعمال کنند. برای مثال می‌بینیم که نحو‌ه‌ی تعامل حکومت‌هایی هم‌چون حکومت هند، بر اساس سیاست مقابله و برخورد با آن استوار است. غیرقانونی اعلام شدن این رمزارز در معاملات، می‌تواند بر ارزش و قیمت آن تاثیری منفی داشته باشد.

اما مسئله این است که به نظر بسیاری دیگر همین ممنوعیت و مقابله می‌تواند سبب کمیاب‌تر شدن این ارز و گران‌تر شدن آن شود. اما اگر قانون‌گذاری در این حوزه به صورت هماهنگ بین تمام حکومت‌های جهان انجام شود، طبیعتاً اوضاع متفاوت خواهد بود. در چنین وضعیتی شاید بتوان بیت کوین را در خطر جدی دید. اما تصور چنین یکپارچگی بین حکومت‌های جهان خود سخت‌تر از این حرف‌هاست.

آیا برای بیت کوین مالیات تعیین خواهد شد؟

یکی دیگر از آینده‌هایی که می‌تواند در انتظار بیت کوین باشد، تعیین مالیات برای آن است. تصور کنید قرار باشد برای هولد کردن بیت کوین مالیات پرداخت کنید. آن هم در شرایطی که هنوز ارزهایتان را هولد کرده‌اید و قصد فروششان را ندارید.

در چنین شرایطی که خودتان روند بازار را پیش بینی نمی‌کنید و نمی‌دانید در زمان فروش چه مبلغی عایدتان می‌شود، پرداخت کردن مالیات می‌تواند بسیار دلسردکننده باشد. از طرفی تعیین مالیات برای بیت کوین می‌تواند سبب خارج شدن شرکت‌های بزرگی‌ست که وارد این عرصه شده‌اند. با خروج ناگهانی کمپانی‌هایی نظیر تسلا، اسکوئر و … که مالک بیت‌کوین‌های زیادی هستند، ترس از سقوط قیمت هولدرها را فراگرفته و امکان سقوط قیمت بالا می‌رود.

فراموش نکنید که افراد بسیاری شکست بیت کوین را آرزو دارند و حتی بسیاری از افراد هستند که برای آن روز تلاش می‌کنند. اما این‌جاست که باید به قدرت حکومت‌ها در ابراز چنین فشاری بر مردم فکر کرد. آن‌ها تا چه اندازه می‌توانند مردم را محدود کرده و مجاب کنند بابت سرمایه‌گذاری‌ای که هزینه‌ای برای حکومت ندارد مالیات پرداخت کنند؟

کریپتو کارنسی

ایجاد رقابت بین کشورها و پذیرفتن بیت کوین و ارز دیجیتال به عنوان ارزهای رایج، می‌تواند برخی کشورها را برای زندگی افراد مناسب‌تر کند. جایی که مالیات کم‌تری می‌دهی، برای نگهداری از دارایی‌هایت آزادی و کسی در دارایی شما سرک نمی‌کشد.

استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رایج و خریدهای روزمره

همین حالا هم بسیاری از افراد برای پرداخت‌های خود از بیت کوین استفاده می‌کنند. اما آیا ممکن است روزی این موضوع فراگیر شود و بیت کوین به عنوان ارزی رایج در روزمره‌هایمان مورد استفاده قرار بگیرد؟

از طرفی بالا رفتن کارمزدهای تراکنش‌های بیت کوین خود معضلی‌ست که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. دلیل این افزایش تراکنش کاهش پاداش ماینرها به واسطه‌ی هاوینگ و توقع آن‌ها به کسب سود از طریق کارمزدهاست.

از سوی دیگر آیا می‌توان در روند تغییرات قیمت بیت کوین به یک ثبات رسید؟ این ثبات چه زمانی حاصل می‌شود؟ اگر بنا باشد ما امروز خانه‌مان را در ازای مبلغ خاصی بیت کوین بفروشیم و فردا نتوانیم خانه‌ای دیگر با همان مقدار بیت کوین بخریم تکلیف چیست؟

آیا ممکن است بلاکچین بیت کوین به نوعی از کار بیفتد؟

اگر دانش زیادی ندارید و تنها کاری که با رمزارزها دارید تنها نحوه خرید تتر در نوبیتکس و انتقال ارز از این کیف پول به آن یکی‌ست، شاید از فکر کردن به چنین آینده‌ای بسیار تعجب کنید. اما بهتر است بدانید که همه‌ی احتمالات را باید در نظر گرفت. اما آیا این احتمال نیز ممکن است؟

در این مدت بیت کوین هیچ گاه هک نشده است. می‌توان بیت کوین را حتی از بانک‌هایی که پول‌هایمان را در آن‌جا گذاشته‌ایم ایمن‌تر دانست. با این حال اتفاقاتی هم‌چون خرابی شبکه، حمله‌ی 51 درصدی، حمله‌ به وسیله‌ی محاسبات کوانتومی و … اتفاقاتی هستند که احتمال آن‌ها بسیار کم است، اما وجود دارد.

هزینه‌ی بسیار بالایی لازم است برای این‌که این شبکه از کار بیفتد. شاید هزینه‌ای که گفتن آن در ریاضیات اقتصادی این روزهای ما نگنجد. به‌طور کلی می‌توان حمله‌ی 51 درصدی را کاملاً منتفی دانست. این حمله زمانی اتفاق می‌افتد که یک ارگان یا دولت بتواند به طور همزمان 51 درصد از ماینرهای شبکه را تشکیل دهد. (اما اگر همه‌ی حکومت‌ها یک‌کاسه شوند چه؟)

حمله با محاسبات کوانتومی نیز به دلایلی منتفی‌ست. چرا که با افزایش دانش برنامه‌نویسی افزایش قدرت هکرها، قدرت شبکه نیز افزایش یافته و توسعه دهندگان آن را تقویت می‌کنند. اما به هر حال اگر سرعت محاسبات یک کامپیوتر کوانتومی برای به دست آوردن کلید RSA از سرعت شبکه پیشی بگیرد، امکان هک شدن آن وجود خواهد داشت.

آیا بیت کوین جای ارزهای ملی را خواهد گرفت؟

در سیستم اقتصادی امروز هر کشوری ارز بومی خود را دارد. پول‌های رایج کشورها هر یک ارزش خاص خود را داشته و با توجه به اقتصاد کشور مورد نظر و پویایی و رشد آن قیمت گذاری می‌شوند. بسیاری از کارشناسان بر این‌که ارزش بیت‌کوین بالاتر از آن‌چه امروز هست می‌رود اشتراک نظر دارند. اما این که این ارز بتواند جایگزین ارزهای فیات شود هنوز جای سوال است. حداقل می‌توان گفت نیم تا یک قرن دیگر بشر هنوز به ارزهای فیات نیاز خواهد داشت.

آیا بیت کوین از هدف خود باز می‌ماند؟

بیت کوین به عنوان یک ارز غیرمتمرکز ایجاد شد. ارزی که دولت‌ها نتوانند بر آن کنترل داشته باشند. ارزی که بتواند عدالت اجتماعی را رقم بزند. اما آیا این ارز می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد یا با ورود سرمایه‌دارانی نظیر ایلان ماسک، جی پی مورگان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری غربی و … ممکن است از این هدف دور شود؟

آیا قانون‌گذاری‌ها می‌توانند بیت کوین را نیز به دارایی‌ای متمرکز در دست سرمایه‌داران بزرگ تبدیل کنند؟

نظر شما چیست؟

این روزها که همه‌ی ما به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای ترید کردن بیشتر و کسب سود هستیم، چه میزان به چنین آینده‌هایی فکر می‌کنید؟ البته اجازه ندهید تصور چنین شرایطی شما را از یادگیری سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال غافل کند. همواره در سایت‌هایی هم‌چون آکادمی Omid Fadavi و از طریق افراد متخصص مهارت‌های خود را در این حوزه افزایش دهید. حتی اگر می‌خواهید بدانید که ایردراپ چیست و به دنبال ارزهای رایگان باشید، در خلال آن دانش خود را نیز افزایش دهید.

فراموش نکنید که دنیای کریپتوکارنسی دنیای آینده است. از آن جا نمانید.

پایان رپورتاژ آگهی /

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زوم تک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چه آینده‌ای در انتظار بیت کوین است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *